Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 versus D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 versus D90

Ik raad hem niet aan, ik som gewoon een aantal voordelen op en technische feiten
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
      Ik snap eigenlijk niet waarom je een camera zou aanraden met een absoluut verouderde sensor, en dat om de "weathersealing". Ik heb met mijn D90 EN kitlens al in de gietende regen foto's getrokken en geen problemen gehad.
      Je gaat toch niet voor een verouderde camera als je een nieuwe kan kopen, en zeker niet als er echt een generatie verschil is (D50-70-200-D2 is generatie 1 en D5000-D90-D300(s)-D700 en D3(x)(s) is generatie 2).
      Ga gewoon voor de D90 en vergeet die D200 volledig.
      En ik begrijp niet waar jij je druk in maakt ... Zoveel mensen, zoveel meningen. En ik heb hier geen dingen gelezen die niet waar zijn, niet over de D90 en niet over de D200.

En als je een opsomming doet, moet je het juist doen:
      1ste generatie: D1, D100, D70 en D50
      2de generatie: D2, D200, D80, en daarna ook D40 en D60
      3de generatie: D3, D300, D700, D90, D5000, D3000

Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
        De D200 is weldegelijk weather-sealed daar waar de D90 dat absoluut niet is. De D3/D2x die duizenden euro's duurder in klasse zijn zijn dat beter, maar daarom is de D200 dat niet.
        Weather sealed is niet waterdicht. Het is niet te vergelijken met robuustheid van een Dx-reeks.

En nogmaals: een gewone lens erop (de lenzen die de TS wil gebruiken) en wég spatwaterdichtheid. Daarom lijkt het mij niet echt een goed idee om de TS te wijzen op weather sealing. Ik zou met dezelfde lens noch een D90 noch een D200 in vochtige omstandigheden willen gebruiken.

Comment

Ik gebruik zelden mijn camera in vochtige omstandigheden je maakt daar toch maar weinig mooie foto,s mee, mijn gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Weather sealed is niet waterdicht. Het is niet te vergelijken met robuustheid van een Dx-reeks.

En nogmaals: een gewone lens erop (de lenzen die de TS wil gebruiken) en wég spatwaterdichtheid. Daarom lijkt het mij niet echt een goed idee om de TS te wijzen op weather sealing. Ik zou met dezelfde lens noch een D90 noch een D200 in vochtige omstandigheden willen gebruiken.
            D90 en 18-105mm al in gietende regen gestaan zonder erg

Comment

D90 en 18-105mm al in gietende regen gestaan zonder erg
              Dus waarom een D200 kopen dan

Ik doe het zelf nog niet met m'n D700. Zou ook niet weten waarom of wat ik zou moeten fotograferen in de regen. Ik ben geen vliegtuigspotter of journalist.

Comment

Was gewoon tijdens een vakantie vogels op het strand getrokken.

Comment

Was gewoon tijdens een vakantie vogels op het strand getrokken.
                  Ieder zijn risico. Ik zou het lot niet willen tarten voor een paar vogels. Waterschade valt niet onder garantie.

Als ik de Paus zie tongzoenen met Paris Hilton ergens in de regen, dan pak ik m'n camera misschien wel vast.

Comment

dan kan je misschien beter een onderwatercamera kopen die heb je voor een 5de van de prijs

Comment

Working...
                    X