Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bulk aankoop of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bulk aankoop of niet

    Hallo,
    Ik overweeg om een canon 50d aan te kopen. Na vergelijking van prijzen her en der, stel ik heel wat verschillen vast.
    Ik stuitte op een winkel waar men de body in witte doos aanbiedt voor een behoorlijke prijs.
    Wat raden jullie me aan ? Een witte versie of de normale versie van een toestel toch maar beter aankopen ? Zijn er andere verschillen bij deze toestellen, dan enkel maar de verpakking ? Wat kan het voordeel zijn van zo'n witte aankoop ?
    Wellicht zijn er onder jullie die hier al ervaring mee hebben.
    bedankt,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

  • #2
    Re: Bulk aankoop of niet

    Hoe zit het dan met de garantie als je zo'n 'wit product' koopt? Ik vraag me dan af hoe ze de selectie maken welk toestel in welke doos gaat. Is de kwaliteit van het toestel even goed als bij een normaal verpakt toestel???
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

    Comment


    • #3
      Re: Bulk aankoop of niet

      PIxelke,
      Volgens de winkel die dit aanbiedt, is er twee jaar standaard canon garantie voorzien.
      Ik blijf me inderaad ook afvragen als je dan net hetzelfde toestel koopt als de " officiële" versie.
      Hopelijks kan iemand dat voor mij ophelderen.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: Bulk aankoop of niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
        Hoe zit het dan met de garantie als je zo'n 'wit product' koopt? Ik vraag me dan af hoe ze de selectie maken welk toestel in welke doos gaat. Is de kwaliteit van het toestel even goed als bij een normaal verpakt toestel???
        Je krijgt dezelfde garantie als bij een toestel met doos. Garantie staat op naam van de aankoper en op het serienummer van de lens.
        http://www.flickr.com/jonasla

        Comment


        • #5
          Re: Bulk aankoop of niet

          Jonas,
          En wat als je dan enkel de body aankoopt ? De persoon die de lens koopt krijgt dan de garantie ? Wat als die persoon van de lens een probleem heeft en de persoon van de body ook ? Dan wordt twee keer eenzelfde serienummer gebruikt ?
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Bulk aankoop of niet

            @ Deka

            ik heb ongeveer een maand geleden een 50D aangekocht, ook eerst wat rondgesnuffeld op internet, en uiteindelijk bij cameranu.nl besteld

            Deze was voor mij de goedkoopste, heb tesamen met de body een geheugenkaartje en een mobiele harde schijf aangekocht.

            Prijs van enkel de body was toen 637euro
            perfecte service, na 3 dagen geleverd

            Ik denk dat de body bij digitalstreet.nl toen nog iets goedkoper was, maar de harde schijf en geheugenkaart waren daar duurder

            groeten, Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

            Comment


            • #7
              Re: Bulk aankoop of niet

              Het grote voordeel van bulk is natuurlijk de prijs.
              Een witte doos komt uit een "kit" die afzonderlijk wordt verkocht en verder moet je daar niets argwanend achter zoeken.


              Grtz, RF


              Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

              Comment


              • #8
                Re: Bulk aankoop of niet

                Marc,

                Aankopen in Nederland is inderdaad ook een optie, maar ik heb dan een beetje schrik als er na een tijdje iets mis is met het toestel. Dan is het een heel gedoe om het toestel terug te bezorgen en dergelijke.
                Toch bedankt voor de tip,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                Comment


                • #9
                  Re: Bulk aankoop of niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Het grote voordeel van bulk is natuurlijk de prijs.
                  Een witte doos komt uit een "kit" die afzonderlijk wordt verkocht en verder moet je daar niets argwanend achter zoeken.


                  Grtz, RF
                  Red Falcon,
                  Bedankt voor de info. 't Ja, ik informeer me graag op voorhand heel goed, zodat ik geen katjes in zakjes koop. Uiteindelijk blijft het toch nog wel een grote uitgave, vandaar mijn eerder gestelde vraag.
                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bulk aankoop of niet

                    Bulk aankoop is geen probleem wat een lens of een body betreft, elk heeft een eigen serienummer en als je dat registreer loopt je garantie. Simpel toch.

                    Dus, de fabrikant bundelt een lens en een body. Goed, en waar is er geen twee jaar garantie op als je body of lens na enkele maan doorverkoopt, dus als de winkel het uit elkaar haalt is dat hetzelfde verschil.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bulk aankoop of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Bulk aankoop is geen probleem wat een lens of een body betreft, elk heeft een eigen serienummer en als je dat registreer loopt je garantie. Simpel toch.

                      Dus, de fabrikant bundelt een lens en een body. Goed, en waar is er geen twee jaar garantie op als je body of lens na enkele maan doorverkoopt, dus als de winkel het uit elkaar haalt is dat hetzelfde verschil.
                      Zappa,

                      Bedankt voor de uitleg. 't Zal wellicht niet direct mijn bedoeling zijn om door te verkopen, 'k ga er vanuit dat ik dit toestel toch wel een tijdje in eigen bezit zal hebben. 'k Zal dus wellicht toch maar kiezen voor de bulk versie en het prijsvoordeel gebruiken voor nog wat ander fotomateriaal.
                      groet,
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bulk aankoop of niet

                        Heb ik altijd al gedaan, geen enkel risico

                        En als je doorverkoopt heeft de nieuwe koper ook een gunstiger prijs, niet

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bulk aankoop of niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Heb ik altijd al gedaan, geen enkel risico

                          En als je doorverkoopt heeft de nieuwe koper ook een gunstiger prijs, niet
                          Bedankt, nu ben ik hier toch redelijk gerust voor de "bulk"aankoop.
                          deka
                          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bulk aankoop of niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                            Jonas,
                            En wat als je dan enkel de body aankoopt ? De persoon die de lens koopt krijgt dan de garantie ? Wat als die persoon van de lens een probleem heeft en de persoon van de body ook ? Dan wordt twee keer eenzelfde serienummer gebruikt ?
                            deka
                            Ook in gebundelde kits hebben de lens en de body een ander serienummer hoor. Het is niet zo dat de kit 1 serienummer heeft.
                            http://www.flickr.com/jonasla

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bulk aankoop of niet

                              Dat is niet meer dan een toestel dat in kit verkocht word, in die kitdoos zitten twee witte dozen een met de body en een met de lens.
                              Als de verkoper een kit uit elkaar haalt heb je gewoon die twee witte dozen met op elk een garantie zowel op de lens als de body.
                              En omdat een kitprijs anders is als de twee appart kan er ook een andere prijs opstaan als dat we een apparte body en lens kopen.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X