Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pro's en contra's D300s en 7D.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pro's en contra's D300s en 7D.

Dag iedereen,

de week van de waarheid is nu aangebroken. Voor dat we het weekend instappen wil ik een nieuw toestel en bij horende lenzen. Maar ik twijfel nog tussen de Nikon D300s en de Canon 7D.
    Mijn voorkeur gaat lichtjes uit naar Nikon wegens betrouwbaar en goed.
    Over Canon lees ik al eens dat er zogezegde 'maandag' DSL-R's en lenzen tussen kunnen zitten.

Graag had ik van eigenaars van 1 van deze toestellen de pro's en contra's even gehoord.
    Dat kan je in reviews lezen dat weet ik maar zulke testen zijn voor mij niet steeds een goede waardemeter. Ik zou het graag horen van mensen die er effectief dagelijks mee werken.

Alvast bedankt!!

Re: Pro's en contra's D300s en 7D.

Standaard antwoord : beide zijn toptoestellen, neem toestellen vast in de winkel en neem hetgeen waar je je het comfortabelst bij voelt !

Belangrijker vragen die je jezelf moet stellen zijn :
    - wat wil je fotograferen en welke lenzen wil je hiervoor nu en later aanschaffen

In functie van dit totaalplaatje is een antwoord makkelijker
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Te weinig info gegeven, dat klopt
      Wat wil ik fotograferen ... feesten, familie, modellen, mijn kinderen ... en last but not least, sport. Meer bepaald rally en circuit.
      Wat ik niet wil fotograferen is landschappen, dieren, macro, ... .

Voor Nikon heb ik nog een 70-300 VR maar die kan ik aan bijna nieuwkoopprijs van de hand doen. Is in superstaat en slechts enkele maanden oud. Dus daar hoeft niet naar gekeken te worden.
      Ik had in mijn gedachte om een 17-55 f/2.8 te kopen. (zowel voor Nikon als Canon)
      En betreft Canon zou ik daar nog een 70-200 f/4.0 bij doen of een 70-300 - allebei van Canon.
      Mocht ik bij Nikon blijven dan hou ik ook m'n 70-300 want die is wel ok.

Grts.

Comment

Misschien relevant voor je beslissing:

Er loopt nu een Nikon cashback actie van 150€ voor de D300s.

Comment

Bedankt voor de tip, al was ik er al wel van op de hoogte.
          Maar de lenzen van Canon zijn wel goedkoper wat het cashback profijt meteen teniet doet

Mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
            Bedankt voor de tip, al was ik er al wel van op de hoogte.
            Maar de lenzen van Canon zijn wel goedkoper wat het cashback profijt meteen teniet doet

Mvg.
            Dat is relatief. De 17-55 van Canon is inderdaad goedkoper, de 70-200 (f2.8 om niet appelen en peren te vergelijken) dan weer duurder. Misschien is de conclusie dat ze beide veel te duur zijn .

Comment

Ik heb maar 2 nadelen ondervonden met mijn D300: geen FX en het rare gedrag bij 14bits van een 7D heb ik geen verstand.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je rally wil gaan fotograferen zou ik die 70-300 toch houden hoor.
                Ben overlaatst naar de rally van Tielt geweest en die 70-300 heeft er constant opgezeten.
                Was ook mijn eerste rally, best leuk om te doen maar nog veel oefening nodig...
                Heb zelf ook de D300S en de 17-55 f/2.8.
                Fantastisch toestel maar ben hem zelf ook nog aan het ontdekken, ik heb hem ook nog maar een paar weken.
                Die 17-55 is ook een heel goede lens, die gaat bijna niet van de body.
                Groeten,
                Koen
                Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Zoals hierboven al vernoemd werd zijn het beide echt toptoestellen, heb indertijd toen ik mijn toestel kocht ook nog staan twijfelen, maar de doorslag werd bij mij gegeven door het feit dat er in mijn familie al mensen met Nikon trekken (dus moet daar beetje kant kiezen ^^).

Indien je vooral sport trekt, zal je met beide toestellen zowieso tevreden zijn.

Het 3-D tracking systeem op de D300s is echt super, dat kan ik je garanderen.
                  (Alhoewel ik ook al gelezen heb dat dit op de 7D ook heel goed is...)

Aangezien je al een 70-300, zou ik in jouw plaats voor de d300s gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik heb maar 2 nadelen ondervonden met mijn D300: geen FX en het rare gedrag bij 14bits van een 7D heb ik geen verstand.
                  Rare gedrag bij 14bits, hm, is dit ook het geval bij de d300s? En wat versta je onder raar gedrag? ^^

Mvg,

Ben
                  Last edited by blvermeu; 8 juni 2010, 16:35. Reden: quote vergeten
                  Wat nikon materiaal

Comment

De kogel is door de kerk ... eindelijk
                    Ik ben vandaag m'n D300s gaan afhalen ... olé olé!!!!!!

Alleen is die olé maar van korte duur. Ik krijg er geen enkele foto mee genomen.
                    Ik heb de geheugenkaart er in gestoken en geprobeerd om ze te formatteren maar dat lukt me niet.
                    Raar, want het lijkt me niet zo moeilijk volgens de handleiding.
                    Je moet op de format knoppen drukken (MODE en dat vuilbakje) tot er 'For' verschijnt.
                    Als dat gebeurt moet je de knoppen lossen en ze nog eens indrukken tot het aantal mogelijk te nemen foto's op je LCD verschijnt. Dan zou ze geformatteerd zijn.
                    Bij mij verschijnt er niks van aantal en ik hou het toch zeker een minuut ingedrukt.
                    Als ik de kaart er uit haal werkt het toestel wel. (maar daar heb ik niet veel aan)

Dan heb je een nieuw toestel waar je zo lang naar uitgekeken hebt en dan ben je binnen de kortste keren mega gefrustreerd omdat je er geen foto mee kunt nemen

WAT DOE IK FOUT????????????

Comment

De kogel is door de kerk ... eindelijk
                      Ik ben vandaag m'n D300s gaan afhalen ... olé olé!!!!!!

Alleen is die olé maar van korte duur. Ik krijg er geen enkele foto mee genomen.
                      Ik heb de geheugenkaart er in gestoken en geprobeerd om ze te formatteren maar dat lukt me niet.
                      Raar, want het lijkt me niet zo moeilijk volgens de handleiding.
                      Je moet op de format knoppen drukken (MODE en dat vuilbakje) tot er 'For' verschijnt.
                      Als dat gebeurt moet je de knoppen lossen en ze nog eens indrukken tot het aantal mogelijk te nemen foto's op je LCD verschijnt. Dan zou ze geformatteerd zijn.
                      Bij mij verschijnt er niks van aantal en ik hou het toch zeker een minuut ingedrukt.
                      Als ik de kaart er uit haal werkt het toestel wel. (maar daar heb ik niet veel aan)

Dan heb je een nieuw toestel waar je zo lang naar uitgekeken hebt en dan ben je binnen de kortste keren mega gefrustreerd omdat je er geen foto mee kunt nemen

WAT DOE IK FOUT????????????
                      De eerste keer moet je de knoppen ingedrukt houden tot FOR verschijnt. De tweede keer moet je de knoppen slechts kort ingedrukt houden. De rest komt vanzelf ...

Succes!

Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Formateer via het menu?

Comment

Hij geeft aan dat de geheugenkaart beschadigd is. Ik zie ook dat 1 van de gaatjes kleiner is dan de rest en 1 pinnetje in het toestel zelf staat wat scheef.
                          Te hevig geweest??
                          Morgen er terug mee naar de winkel. 3 uurtjes in het Belgische verkeer. I love it!! NOT

Komt allemaal wel in orde hoop ik. Nooit problemen gehad met iets van Nikon dus zal de schuld wel bij mij liggen.

Thanks for all the advice!!

Comment

Hij geeft aan dat de geheugenkaart beschadigd is. Ik zie ook dat 1 van de gaatjes kleiner is dan de rest en 1 pinnetje in het toestel zelf staat wat scheef.
                            Te hevig geweest??
                            Morgen er terug mee naar de winkel. 3 uurtjes in het Belgische verkeer. I love it!! NOT

Komt allemaal wel in orde hoop ik. Nooit problemen gehad met iets van Nikon dus zal de schuld wel bij mij liggen.

Thanks for all the advice!!
                            Nieuw kaartje? Zo niet, misschien was je kaartje fysisch beschadigd waardoor je de CF pinnetjes krom hebt geduwd (autch).

Comment

Heb je geen SD kaartje bij de hand om je nieuwe camera al te kunnen testen?
                              D300s gaat immers zowel met CF als SD kaartjes.

Gr's, Wim
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Working...
                              X