Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van D5000 naar D90?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• van D5000 naar D90?

Ik ben zwaar aan het twijfelen om mijn camera te verkopen & een D90 te kopen.
    waarom? wil een nieuwe lens kopen. maar aan het gebrek van een motor is dit veel duurder. & dan moet ik niet zo vaak door de menu om iets te veranderen.
    dus de moeite om dan wat geld bij te leggen?

maar, hij is zo goed als nieuw
    D5000
    18-105
    Grip + extra batt
    tas

wat moet/kan ik daarvoor vragen?

& alleen de body verkoopt ook niet zo goed zeker. zou mijn 18-105 wel willen houden & alleen de D90 body kopen.
    ( er is ook een 70€ korting als je nu koopt zkr?)

alvast bedankt
    Last edited by Tom178; 6 juni 2010, 21:46.
    Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Re: van D5000 naar D90?

Dag Tom,

betreft fotokwaliteit gaat er geen verschil zitten tussen je D5000 en de D90 maar dat zal je al wel weten. Handiger in gebruik is de D90 alleszins wel en als je dan ook investeert in betere lenzen ... dan ga je wel bij de betere foto terechtkomen natuurlijk.
    Is de investering het gebruiksgemak waard ... dat moet je zelf beslissen. Ga naar een winkel en speel even met de D90. Zo merk je meteen of je het wel de moeite gaat vinden om die extra euro's te investeren.
    Zelf heb ik mijn D5000 net van de hand gedaan. Met de 18-105 lens erbij heb ik er 480 euro voor gekregen. (10 maanden oud en in perfecte staat)
    Nu twijfel ik nog tussen de D300s en de Canon 7D.
    En dat is iets waar ik maar niet uit geraak

Groeten,

Roel

Comment

heb de D90 al een paar keer vast gehad. ( een vriend van me heeft hem )
      ik doe het vooral voor de motor in de body. ik wil de 50mm 1.8 kopen. & als ik die met af-s moet kopen is die +-€200 duurder.
      + de bediening & een paar extra opties doet het hem dan wel

hopenlijk krijg ik alleen de body verkocht. anders moet k de 18-105 gewoon opnieuw kopen
      of zou ik een andere lens nemen ipv dezelfde te kopen? ( samen met de 50mm 1.8 )
      Last edited by Tom178; 7 juni 2010, 18:38.
      Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Comment

leuk setje is: d90, 17-50 f2.8 tamron, nikon 50f1.8 en 70-300 vr nikon

verschil tussen d5000 en d90 is idd verwaarloosbaar, maar de scherpstelmotor is idd en ferm pluspunt.
        nikon stuff

Comment

Mocht ik nu een D5000 hebben en ik wil een update doen dan zou ik eerder in de richting van een D300s denken. (als het budget dat toelaat natuurlijk).
          Omdat ik vind dat de D90 te dicht aanleunt bij de D5000.
          D90 heeft natuurlijk zijn troeven, interne motor, veel knoppen, betere bouwkwaliteit...enz.
          En als het je natuurlijk enkel om die interne scherpstelmotor te doen is dan ga je gerust voor de D90.
          Wil je echter een toestel met een uitmuntende AF, magnesium body, goeie videomogelijkheden,... ga dan voor de D300s, die gaat je volgens mij meer een updategevoel geven dan een D90.
          Had je nu een D60 of een D3000 gehad dan was de D90 wel een serieuze update geweest, maar tov de D5000......
          Maar wat je ook kiest, een slechte keuze kun je bij dit merkt zeker niet maken.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

De D300s is een beetje te hoog gegrepen denk ik. dat is voor de toekomst( ben nog in de beginfase )
            maar ik snap je wel, de update naar de D90 is niet zo groot.
            maar ik dacht als ik mijn body ( & eventueel de lens erbij) verkocht krijg. moet ik maar een beetje bijleggen voor de D90 & kan ik de 'goedkope' 50mm f1.8 lens kopen.

maar ik vrees dat ik het niet voor de juiste prijs verkocht ga krijgen. ( als ik te weinig krijg doe ik hem gewoon niet weg. hij is te nieuw & in te goede staat)

maar wat dan? de 50mm AF-S is +-€300 ipv de goedkope €100... gewoon nog wat rondwalen met mijn D5000 & dan pas overschakelen naar een model hoger als de D90?
            Last edited by Tom178; 7 juni 2010, 22:00.

Comment

Ikzelf heb de 50mm 1.8 en die doet het voortreffelijk op mijn D90.
              Echt geen geld voor zo'n zalig lensje. Als je echter je D5000 wegdoet met flink verlies moet je je de vraag stellen of het niet beter zou zijn om die 200 euro meer te betalen voor de gemotoriseerde versie van de 50mm prime. Wikken en wegen he.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

ofwel koop ik nu die van 300, ofwel de goedkope van 100..
                dus ook al moet ik €200 bijleggen (of wat meer ) dan blijft het nog tzelfde

Comment

Wanneer je je echt wil verdiepen in fotografie dan zul je op de D90 (of diens opvolger die er nu toch binnenkort zit aan te komen) minder rap uitgekeken zijn dan op de D5000.
                  Pas bovendien op met het roterende schermpje.
                  Mijnen buur die een D5000 heeft is er in geslaagd om dit om zeep te helpen. Door het veelvuldig open en dichtklappen en roteren is een draadje dat door het scharnierpunt van de body naar het scherm loopt blijkbaar gebroken, met als gevolg dat zijn scherm niet meer werkt. Gelukkig nog in garantie. Toestel is nu opgestuurd voor herstel.
                  Hij had de gewoonte om telkens wanneer hij het toestel even niet gebruikte het schermpje te draaien zodat alleen de rug ervan zichtbaar was. Als bescherming van de lcd tegen krassen. Maar blijkbaar zijn de draadjes na x aantal omwentelingen wat metaalmoe waardoor ze breken. (kan ook toevallig zijn natuurlijk).

Comment

Als er buiten de 50mm f/1.8 nog AF-D lenzen zijn die je interesseren is het overstappen naar een D90 misschien wel de moeite. Als dat niet het geval is, dan zou ik de betere prestaties en extra lichtsterkte van de 50mm f/1.4G verkiezen boven de D90 denk ik.
                    http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Een andere optie zou mss zijn de D90 te kopen met een gewone kitlens (bv 18-55) en dan de D5000 met deze lens te verkopen, dan verkoop je toch een kamera mét lens . Als je mss later wil off-camera flitsen, ben je ook beter af met een D90 want die kan draadloos een externe flits aansturen.
                      Nikon Df

Comment

ik heb al heel veel reacties gehad voor mijn D5000. maar nog niet hoog genoeg.

maar heb nu in gekeken bij fotokonijnenberg. voor alles wat ik nieuw wil kopen

D90 + 18-105
                        grip + 2de bat
                        50mm 1.8 lens

dat is €1111 wat best wel veel is aangezien ik niet meer zo heel veel voor mijn pakket ge terugkrijgen & meer als €500 ga moeten bijleggen.

dus nu is de twijfel om gewoon de nieuwe af-s 50mm F1.4 te kopen. wel +-300 ipv 100. maar toch..

iets meer als €500 geven voor nieuw toestel + de 50mm lens.
                        of iets meer als €300 geven voor een nieuwe 50mm lens..

de twijfel blijt..

Comment

voila.. ik heb hem gewoon gekocht
                          binnenkort naar fotokonijnenberg voor de grip^& de 50mm 1.8 !!

Comment

Veel plezier ermee!
                            http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Veel plezier met deze "topie-kamera" !!

Grz, Nathan
                              Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                              en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

Comment

Working...
                              X