Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

    Aangenaam allen,

    Ik ben nieuw in fotografie .

    Heb vandaag de Canon EOS 550D aangekocht met een objectief 18-200 mm, samen met een UV filter, 2 geheugenkaartjes van 8 gb en een mooi tasje.

    Ik ben nu halverwege de gebruikershandleiding, zijn er van die absolute MUST DO beginnerstips waar jullie aan denken of gaat dit op de manier lukken die ik voor ogen heb, nl : heel veel lezen en al prutsend-spelenderwijs met vallen en opstaan er 100 % voor gaan ?


    Alvast bedankt en aangename kennismaking

    ps: Het boek digitale fotografie voor Dummies is ook halverwege verslonden
    Glenn

  • #2
    Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

    Zou ik mogen vragen hoeveel dit setje je gekost heeft?
    Ik ga nl. mijn 550d zaterdag halen, maar ben er nog niet 100% uit waar...

    Alvast veel plezier met je nieuwe toestel!

    Yannick

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

      Yakke, kijk in je pm.


      Glenn
      Glenn

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Azzardi Bekijk bericht
        Aangenaam allen,

        Ik ben nieuw in fotografie .

        heel veel lezen en al prutsend-spelenderwijs met vallen en opstaan er 100 % voor gaan ?
        Dat is het lekker hier op het forum rondneuzen, en kijken naar andermans foto's en zo stap voor stap jezelf verbeteren
        Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

          Kijk anders ook eens op flickr in de canon EOS 550D group. En bekijk de exif info van deze foto's, maar vooral belangrijkste zoveel mogelijk zelf proberen.

          Zelf heb ik laatst het boek van Pieter Dhaeze gekregen "bewuster en beter fotograferen met een Digitale spiegelreflexcamera" Hier staan per hoofdstuk gelijk leuke opdrachten in. Dit geeft je gelijk het gevoel dat je de gelezen stof ook in de praktijk kunt toe passen. Het is een boek dat in duidelijke taal de dingen uitlegt voor beginnende en de gevorderde gebruiker.

          Tevens is http://digitalefotografietips.nl een handige site als extra naslag

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

            Oorspronkelijk geplaatst door Azzardi Bekijk bericht
            Aangenaam allen,

            Ik ben nieuw in fotografie .

            Heb vandaag de Canon EOS 550D aangekocht met een objectief 18-200 mm, samen met een UV filter, 2 geheugenkaartjes van 8 gb en een mooi tasje.

            Ik ben nu halverwege de gebruikershandleiding, zijn er van die absolute MUST DO beginnerstips waar jullie aan denken of gaat dit op de manier lukken die ik voor ogen heb, nl : heel veel lezen en al prutsend-spelenderwijs met vallen en opstaan er 100 % voor gaan ?


            Alvast bedankt en aangename kennismaking

            ps: Het boek digitale fotografie voor Dummies is ook halverwege verslonden
            Neem ook de tijd om de intructie DVD te bekijken, de nederlandse taal kunt u ook daarop selecteren.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

              draai niet aan de knopjes als je niet echt weet waarvoor ze zijn.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

                @ superdaantje:

                Group = gejoined
                Boek = bekeken en denk dat ik hem inderdaad cadeau ga vragen (nog een voordeel, nu weten mensen weer wat geven
                Site = lijkt me inderdaad heel nuttig.

                Bedankt voor de leuke info en om me een zetje in de rug te geven.

                @Otto

                is dit de dvd 'Exploring Eos' die je bedoelt ? Indien niet, kan je me even de exacte titel doorspelen aub ?

                @ Bouk

                Dat is zoals met een vrouw, als je niet weet hoe die knopjes werken, kan je er inderdaad beter afblijven, de gevolgen kunnen desastreus zijn


                Glenn
                Glenn

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                  Neem ook de tijd om de intructie DVD te bekijken, de nederlandse taal kunt u ook daarop selecteren.
                  Sorry, iets te haastig over het woord 'instructie' gelezen
                  Glenn

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

                    Een grote beginnersfout die ik maakte was prutsen met onder andere de isowaarde.
                    Voor je begint te fotograferen, kijk eerst even naar de instellingen. De ene dag trek je foto's in een museum, dus niet of zo weinig mogelijk flitsen en daardoor de iso wat opdrijven, de volgende dag neem je foto's buiten met mooi weer met als resultaat overbelichte foto's omdat je je camera uit de tas neemt, en direct begint te schieten.
                    ELKE KEER als je je toestel aanzet, kijk even welke lichtomstandigheden je hebt, en pas daarna alles aan.
                    Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Canon Eos 550D + 18 - 200mm

                      Ok bedankt voor de tip Karek !
                      Glenn

                      Comment

                      Working...
                      X