Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Nikon D5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop Nikon D5000

    Oorspronkelijk geplaatst door 1810kim2002 Bekijk bericht
    Ik ben zeer tevreden van mijn D5000. De ISO waarden en dergelijken zijn snel aan te passen, eens je het gewoon bent.
    Ik heb hem gekocht met 2 lenzen, draagtas,1 geheugenkaart voor 666 euro. Toch wel prijselijk als je uitkijkt naar een goed en betaalbaar toestel.

    Ik heb nog niet gewerkt met een D90, wel met een D300. Die knoppen staan inderdaad bovenaan om de ISO-waarden aan te passen en dergelijke maar ik vind de body nogal lomp en vooral zwaarder.

    Ga toch maar eens vergelijken.

    grtz

    Lomp en zwaarder. Je bedoelt de d300 zeker? een D90 is 92 gram zwaarder dan een D5000. Dat voel je wel, maar toch ook niet in die mate. Wat ik TS kan aanraden is beide (of meerdere) toestellen eens vast te nemen, liefst met de gewenste lens of lenzen erop, en te voelen hoe de balans e.d. is. Uit mijn eigen korte ervaring met de D90 kan ik zeggen dat het (meer) gewicht geweldig meevalt. Maar natuurlijk is het je eigen gevoel/kracht/handgrootte dat telt.

    Hier vind je wat vergelijkende testen tussen een D90 en diverse andere toestellen (scrol vooral maar eens naar onderen en kijk ook goed rechts)

    edit: Dit topic kan ook interessant zijn, maar dat heb je al gezien, vermoed ik ?
    Last edited by nabi; 1 juni 2010, 19:26.

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop Nikon D5000

      Hallo,

      Ik vind het vooral moeilijk om door het bos de bomen te zien

      Wat ik wel al gezien heb in de (online) documentatie is dat de P90 een grotere Dioptrie instelling heeft in de zoeker. In de winkel waar ik de D5000 gezien heb moet die al op maximum staan om mij een scherp beeld te geven in de zoeker (alhoewel ik maar een klein brilleke nodig heb). Dat is misschien al een reden te meer...

      Er verchijnt juist een artikel in test aankoop. spijtig genoeg stellen ze hun "gebruiksvriendelijkheid" af op het "bezien van foto's op de camera"... Ik weet niet.. Een camera dient om foto's te trekken, niet om ze te bezien...

      Enfin, hoe dan ook, dit is een tof forum en jullie advies tot nu toe is meer dan welkom en goed!

      mvg, Wilfried
      mvg, Wilfried
      http://www.familialebemiddeling.net
      http://www.mestdagh.biz

      Comment


      • #18
        Re: Aankoop Nikon D5000

        Zoals al gezegd, ga naar de winkel en neem ze eens beide vast, kijk eens door de zoeker, speel er even mee. Neem je tijd.

        Welk voelt dan beter aan? Welk is gemakkelijker in gebruik? Wat vind je belangrijk? Een betere zoeker? Een beter LCD? een draaibaar LCD? Wat nog?

        Zo beslis je en niet door Testaankoop te lezen.

        Comment


        • #19
          Re: Aankoop Nikon D5000

          Hallo,

          Ik wou aan iedereen die geantwoord heeft nog een dankwoord geven voor de hulp en advies. Het is dus een D90 geworden!! En ja hij ligt beter in de hand dan de D5000 en er zitten nogal wat interessante features op om niet door de menu's te moeten lopen voor basic instellingen.

          En heel leuk, het ding kan gewoon manueel werken daar waar je met 2 rol-dinges het diafragma en de sluitersnelheid kan instellen. Jipieeeeeee

          Wat ik mis is een scherptediepte schaal. Maar dan had ik bij 35 mm film moeten blijven dacht ik al gehoord te hebben.

          mvg, Wilfried
          mvg, Wilfried
          http://www.familialebemiddeling.net
          http://www.mestdagh.biz

          Comment


          • #20
            Re: Aankoop Nikon D5000

            Oorspronkelijk geplaatst door Wilfried54 Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik wou aan iedereen die geantwoord heeft nog een dankwoord geven voor de hulp en advies. Het is dus een D90 geworden!! En ja hij ligt beter in de hand dan de D5000 en er zitten nogal wat interessante features op om niet door de menu's te moeten lopen voor basic instellingen.

            En heel leuk, het ding kan gewoon manueel werken daar waar je met 2 rol-dinges het diafragma en de sluitersnelheid kan instellen. Jipieeeeeee

            Wat ik mis is een scherptediepte schaal. Maar dan had ik bij 35 mm film moeten blijven dacht ik al gehoord te hebben.

            mvg, Wilfried
            Proficiat met je aankoop

            Je zal er geen spijt van hebben.

            Combo met 18-105Vr gekocht?
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment

            Working...
            X