Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

    Sinds 2 weken pas in het bezit van mijn gloednieuwe Sony & 850 . Gisteren voor de 2 de keer op pad geweest en plots kon ik niet meer fotograferen; Kreeg melding kaartfout. Kaart erin en eruit en dan kreeg ik: formatteren. Na dit gedaan te hebben, melding: kaartfout. Deze kaart geprobeerd in mijn sony 700 en zonder problemen. Andere kaarten geprobeerd in mijn nieuw toestel en telkens hetzelfde. Weet iemand raad? De menu staat degelijk op het juiste kaarttype!
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

    waarschijnlijk een defect aan het toestel, zou eens terug gaan naar de winkel dan of raad vragen als je hem via internet gekocht hebt.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

      Ok ik ga hem vandaag opsturen naar Konijnenberg in Nederland. Hoelang zal ik moeten wachten??? Ik hoop dat ik hem vlug terug heb. Eerste maal dat ik zoiets voor heb bij Konijnenberg.

      Comment


      • #4
        Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

        kan konijnenberg eigenlijk weinig aan doen é
        Canon 5D2 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

          Ja, kan bij elk toestel gebeuren...ook bij een A850. Laat ons weten wanneer je 'm terug hebt en alvast veel plezier ermee, want het is een fantastisch ding!
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

            Ik zou als ultieme poging proberen je camera een factory reset te geven...
            En anders opsturen dan maar...duurt ongeveer 4 weken, wat eigenlijk meevalt in camerawereld

            Comment


            • #7
              Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

              Heb het net verzonden per aangetekende zending naar Konijnenberg in Nederland. Ben echt eens benieuwd.... Ik hou jullie op de hoogte.
              Nochtans ben ik uiterst tevreden van dit toestel!! Wat je er allemaal kan meedoen, amaai. Heb ook een afla 700 maar deze 850 is gewoon super!

              Comment


              • #8
                Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                Was waarschijnlijk niet nodig geweest om op te sturen, hopelijk heb je de CF-kaart mee verstuurd. Heb zelfde probleem ondervonden met A900 met een bepaalde kaart , kaart ok op a700 en op PC, nok op a900. Na gebruik andere kaart op a900 alles terug ok.
                op dyxum.com vind je waarschijnlijk meer info ivm met compatibiliteit Cf-kaarten en a900.

                Comment


                • #9
                  Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                  Andere kaarttyes geprobeerd en telkens hetzelfde. Vorige week ook foto's genomen met dit kaartje en toen zonder problemen. Nu gisteren bij het opnieuw gebruiken, na zo'n 20 tal foto's te hebben genomen plots melding kaartfout. Zeer bizar vind ik.
                  Gelukkig toestel nog in garantie, pas 2 weken in mijn bezit.... .

                  Comment


                  • #10
                    Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeertDS Bekijk bericht
                    Andere kaarttyes geprobeerd en telkens hetzelfde. Vorige week ook foto's genomen met dit kaartje en toen zonder problemen. Nu gisteren bij het opnieuw gebruiken, na zo'n 20 tal foto's te hebben genomen plots melding kaartfout. Zeer bizar vind ik.
                    Gelukkig toestel nog in garantie, pas 2 weken in mijn bezit.... .
                    't is uit nieuwsgierigheid...welke kaartjes (merk) heb je gebruikt?

                    Comment


                    • #11
                      Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                      Volgende keer misschien eerst nog eens de firmware herladen voordat je hem terugstuurt.

                      Je had het toestel trouwens ook bij Videp binnen kunnen brengen. Dan gaat het rechtstreeks naar Sony (- sneller daar en sneller terug bij jou na herstelling -) en als je een copietje van de factuur bij hebt, gaat alles onder garantie, om het even waar gekocht in de EU.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                        Hartelijk dank voor de tip!!! Goed voor de volgende keer. Het is de eerste keer dat ik iets voorheb met een camera. Ik wist niet dat ik dit ergens anders kon binnenbrengen. Nogmaals dank.

                        Comment


                        • #13
                          Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                          Graag gedaan . Nog veel plezier met de 850 !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            't is uit nieuwsgierigheid...welke kaartjes (merk) heb je gebruikt?
                            Ben ook wel benieuwd.

                            Heb ooit ook problemen gehad met mijn D300 en Kingston kaartje.

                            Blijkbaar hebben die SanDisk kaartjes en een paar andere merken een toegewezen geheugencontroller ofzo waardoor het een pak sneller en beter is voor in je toestel.

                            Met mijn SanDisks nooit problemen gehad.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: melding kaartfout bij splinternieuw toestel Sony & 850

                              Ik gebruik de CF kaartjes. Vorige week de eerste maal mee gefotografeerd met mijn sony 850 en geen problemen. Nadien via cardreader de foto's op pc bekeken en ook zonder problemen nadien opnieuw in toestel. Gisteren toen ik voor de tweede maal fotografeerde, na zo'n 20 opnames plots melding : kaartfout...... Zeer bizar!
                              Ik ben echt eens benieuwd wat de reactie van Konijnenberg zal zijn en hoelang ik zal moeten wachten op mijn toestel want ik vertrek binnen een paar weken naar Afrika voor reportage... .

                              Comment

                              Working...
                              X