Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HiTi printers, goed of slecht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by rept
    Wat is eigenlijk het nut van zo'n fotoprinter als het bij afdrukcentrales minder kost en de kwaliteit beter is??? Is het gewoon omdat je je foto sneller hebt? Afdruk per foto is dubbel zo duur als bij een afdrukcentrale, dus toch een hoge prijs voor snel je foto's te hebben.
    Het gemak.
    Als ik een heel klein aantal foto's wil afdrukken, is het quasi zinloos om via een centrale te gaan. We maken allemaal ook foto's op familiefeestjes/-bijeenkomsten, en iedereen wil al eens een fotootje... Op voorhand weet je soms niet hoeveel je er moet hebben, en met een eigen printer druk je gewoon af wat je nodig hebt...

Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Originally posted by Rudy
      Al eens aan gedacht dat het bloot opsturen van een foto een reden heeft? die hiti fotos hebben een beschermende laag, wat geen andere foto heeft. dus bloot is lekker !!
      ;-)

Jouw reden daar had ik niet aan gedacht, ze kan nuttig zijn, zeker, in mijn geval echter heeft die laag niet zoveel uitgemaakt, er was een kras over de gehele foto, vermoedelijk door de manipultaie van de postdiensten, ik blijf erbij voor zoiets zou ik graag een betere behandeling zien, dit is in mijn ogen ondermaats.
      Als je een nieuw toestel koopt eender wat dan zal je er ook wel van kunnen uitgaan dat als de verpakking prima is, "gewoonlijk" de inhoud idem is, koop je iets zonder enige verpakking dan zal je vermoedelijk wel je ogen de kost geven om het na te kijken he

Comment

Jimmy,
        Ik ben het hier dus NIET mee eens, de hp is in mijn ogen dan weer de slechtste fotoprinter die er ooit bestaan heeft, de eerste beste Canon of Epson doen het stukken beter. Maar, de inkjettechnologie is voor mij veel te "hard",
        ps, had ook canon van 60 euro kunnen typen

Ik heb een beetje bedenkingen bij je reactie, maar respect voor je mening. Ik vermoed dat je negatieve oordeel gebaseerd is op een niet volledig correct gemaakte afdruk of vanuit een foute workflow. Het zachte dat je terugvindt op bv de hiti prints is m.i. veroorzaakt door een gebrek aan definitie.

k probeer niemand te overtuigen van hiti weg te blijven, alle respect als je er tevreden mee bent.

Comment

Eigenaardig dat de foto "bloot" verstuurd werd. In mijn vriendenkring hebben we met z'n vieren een foto toegesturd gekregen netjes verpakt in een bruine envelop. Eén was gekreukt...(foei postbode) ;-) Mijn toestel heb ik besteld via hiti.nl op een maandagochtend. De volgende dag kreeg ik omstreeks 9 uur een telefoontje om het bedrag in baar geld klaar te houden, want om 12hr zou de koerierdienst langskomen. Wat dan ook gebeurde. Eén week later kreeg ik een telefoon van "HiTi.nl" met de vraag of de levering goed was verlopen en of ik tevreden was over het toestel... Waar vind je zo een service? Even meegeven tussendoor... je moet eens een HP binnendragen als er iets aan scheelt. Zelf meegemaak; nieuw toestel stak zijn blad scheef door... terug naar winkel, meding dat ik zelf contakt moest opnemen met HP belgie... na talloze doorverbindingen en vele telefoontjes later belande ik in "HP nederland" waar ik de raad kreeg de doorhaalrolletjes met een licht sopje te reinigen.................woehahahaaaaaa

Comment

Bij mij zat de foto ook in een bruine enveloppe...

De levering verliep minder vlekkeloos, maar dit was omdat UPS mijn adres niet vond . Een mailtje naar Hiti leverde mij het trackingnummer, en zo kon ik met UPS een afspraak maken. Er was nog een klein probleem met bepaalde onderdelen van de zending, maar ook dit werd heel vlot afgehandeld.
            Over de service van HiTi heb ik absoluut geen klagen. Zowel voor de aankoop (toen had ik heel wat (technische) vragen, en die werden allemaal to the point beantwoord) als na de aankoop. Wat mij betreft kunnen veel bedrijven er een voorbeeld aan nemen.

Jörg

Comment

Ter verduidelijking, achterop de foto was er een voorgedrukt papier op gekleeft dat kan worden ingevukd zoals een postkaart, en dan hoeft er zeker geen omslag rond he.
              Persoonlijk vond die maniier al niets, en het resulaat op zich ook niet.
              Het neemt niet weg dat anderen er wel goede resutaten mee kunnen hebben, ik dus duidelijk niet ik vond dat er een waas overzat, en bij bekijken met een loupe ook intdruppeltjes zoals met een inktjet, wel fijner maar duidelijk aanwezig, met mijn inktjet print ik die foto heel wat beter af, het is een HP 940c dus zeker geen topmodel, en kwa service kan ik ook beamen dat HP magertjes is, zelfs de antwoorden op je mail zijn dikwijls gewoon DOM (heb daar voorbeelden van hoor)

Comment

Niet dat ik PC Magazine wil aanprijzen of zo, en al helemaal niet als het over fotografie gaat, maar het gaat hier over printers... In de november uitgave staat een test van digitale afdrukcentrales / inktjet- en dye-sublimatieprinters.
                Even aanhalen nog : De HP 7960 scoort het best bij de inktjet fotoprinters (al las ik in een van de vorige berichten in deze topic dat men HP maar niets vindt).

Ludovic
                EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                BD0118BE

Comment

Graag wil ik even reageren op hetgeen ik gelezen heb in jullie reacties. Allereerst de kostprijs per printje. Er wordt melding gemaakt van een kostprijs van 0.62 eurocent. Dit klopt niet, de adviesprijs van een pakketje van 50 fotovellen en ribbon is 27.50, precies 0.55 eurocent per stuk.
                  De houdbaarheid van onze foto's is gewoon goed, vooral vergeleken met inktjet. Het lijkt mij dat als je foto's neemt je in ieder geval een gedeelte lang wilt bewaren en dat dit dus toch wel een van de belangrijkere features is. Onafhankelik onderzoek in onder andere de PC magazine van deze maand onderstreept ook nog eens de uitstekende kleurweergave van onze afdrukken. Als je gebruik wilt maken van de proef foto optie kun je een digitale foto sturen naar sales@hi-ti.nl, vergeet dan niet ook even je adres te melden.
                  Dan nog even over de nieuwe printer. Wij hopen in januarie (streefdatum, geen belofte) te komen met de 730 ps die in staat zal zijn 10*15, 13*18 en 15*20 af te drukken. Als je behoefte hebt aan meer info kun je me een mailtje sturen.
                  Wat ik ook nog even wilde melden is dat in het artikel in pc magazine een fout staat. Er staat vermeld dat er een garantie van een jaar op onze producten zit. Dit klopt niet, wij zijn de enige fabrikant van foto printers die twee jaar garantie geeft op zijn hele product lijn.

Michel van Luijtelaar
                  michelvanluijtelaar@hi-ti.nl
                  Account Manager Hi-Touch Imaging

Comment

Originally posted by Michel van Luijtelaar
                    Dit klopt niet, de adviesprijs van een pakketje van 50 fotovellen en ribbon is 27.50, precies 0.55 eurocent per stuk.
                    Inderdaad: adviesprijs, in sommige winkels is het iets duurder...

Dan nog even over de nieuwe printer. Wij hopen in januari (streefdatum, geen belofte) te komen met de 730 ps die in staat zal zijn 10*15, 13*18 en 15*20 af te drukken. Als je behoefte hebt aan meer info kun je me een mailtje sturen.
                    Vreemde verhoudingen, ik bedoel: 10x15 is standaard 3:2 (1.5) verhouding, maar 13x18 is 1.38, en 20x15 is 4:3 (1.33). Enkel de eerste is standaard foto, de laatste komt veel voor bij digitaal, maar toch vreemd dat de verhoudingen anders zijn...

Jörg

Comment

Originally posted by VJ
                      Originally posted by Michel van Luijtelaar
                      Dit klopt niet, de adviesprijs van een pakketje van 50 fotovellen en ribbon is 27.50, precies 0.55 eurocent per stuk.
                      Inderdaad: adviesprijs, in sommige winkels is het iets duurder...

Dan nog even over de nieuwe printer. Wij hopen in januari (streefdatum, geen belofte) te komen met de 730 ps die in staat zal zijn 10*15, 13*18 en 15*20 af te drukken. Als je behoefte hebt aan meer info kun je me een mailtje sturen.
                      Vreemde verhoudingen, ik bedoel: 10x15 is standaard 3:2 (1.5) verhouding, maar 13x18 is 1.38, en 20x15 is 4:3 (1.33). Enkel de eerste is standaard foto, de laatste komt veel voor bij digitaal, maar toch vreemd dat de verhoudingen anders zijn...

Jörg
                      Maar in sommige dan weer ietske goedkoper!!!! Goed rondkijken is de boodschap.

Comment

Working...
                      X