Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HiTi printers, goed of slecht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HiTi printers, goed of slecht?

Beste collega's,
    Wat me opviel op de shooting day, is hoe weinig belangstelling er was voor de hiti sublimatie printers, terwijl mijns inziens deze techniek mijlenver beter is dan de beste inkjet, en nog goedkoper ook.
    Heb ik het nou verkeerd voor? of vinden julle een paar honderd euro teveel voor een goede fotoprinter? terwijl een 10d setje toch véél meer kost.
    Of ben ik de enige die deze fotos superieur vind? Al zijn al de mensen die de resultaten zien razend enthousiast over de pics.
    Benieuwd.

Hoi Rudy,

Ik heb zelf de PhotoShuttle van HiTi, en moet zeggen ... ben zeer tevreden over dit beestje.

Dat wil zeggen, om snel even de leuke foto's uit te draaien. Meestal voor familie/vrienden. De kwaliteit vindt ik vele malen beter als die van mijn Epson Photo 750. Maar dat is mijn mening.

Jammer dat het beestje geen A4 kan printen.maar misschien een later model

Overigens gaan mijn mooiste shot's wel gewoon naar Pixum, tegen de Lab-kwaliteit kan ie nog niet op.

Groot punt blijft, hij is in verbruik veel goedkoper dan een inktjet.
    Sneller ook

Oja ... hij staat bij www.bestekeus.nl voor 199,= euro incl.
    Das niet veel voor deze printer.

Met de groeten van Stanley !

Albumpies

Canon Stuff

Comment

en dit formaat past tenminste nog in een fotoalbum
      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Originally posted by Triker
        en dit formaat past tenminste nog in een fotoalbum
        Yeps, het printertje zelf bijna ook
        Met de groeten van Stanley !

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Ik heb ook de PhotoShuttle. Het is inderdaad een leuk toestel, de afdrukken zijn echt van goede kwaliteit.
          Uiteraard is er de 10x15 beperking (hoewel ze reeds een prototype getoond hebben dat ook op andere formaten kan werken; zou volgend jaar uitkomen), maar dat weet je als je het toestel koopt...

Jörg
          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Ik ben van plan om één van de komende maanden een printsysteem aan te schaffen. De foto's die ik zondag gezien heb, waren alvast van een uitstekende kwaliteit. Ik twijfel wel want ik wil graag op A4 afdrukken en dan is een printer de aangewezen keuze. Van Hi-Ti printers komt er volgens de verkoper begin volgend jaar een model uit dat eveneens 15x20 kan afdrukken.

Comment

persoonlijk vind ik ze slecht. De techniek "kan" een andere goede afdruk benaderen, maar de hiti's laten toch een boel te wensen over, afgaande op de afdrukken die ik zag passeren.

lijnartefacten, povere kleurweergave, geen mooie zwarting en algeheel weinig definitie. over houdbaarheid spreek ik me in dit geval niet uit, maar de professionelere kodak-printers geven afdrukken die voorbijgestoken worden door zeg maar een hp-tje van 60 euro.

Nu ja, elk heeft zo zijn eisen en dit is enkel mijn idee.

Comment

Volledig eens met de mening van Ruddy. Ik heb mijn Hi-Ti nu al een hele tijd en vele vullingen verder, en kom tot de vaststelling dat één foto precies 0,62 Euro kost. Alles inbegrepen. Probeer dat maar eens met een inktjet. Over de kwaliteit valt moeilijk te discusieren. Ik heb proeven gedaan met een foto op Hi-Ti afgedrukt en eenzelfde via fotolab. Toen liet ik verschillende personen er de Hi-Ti uitkiezen. Resultaat er waren er evenveel die er naast grepen als zij die het konden raden.
                In ieder geval ik ben er reuze kontent van en hoef niet te wachten op resultaat...klik en precies 45 sec later ben ik een foto rijker. Zo een machientje hoort gewoon thuis bij ieder (digitale)foto amateur.

Comment

Doe zelf een proef en stuur uw beste foto door naar Hi-Ti nederland en gegarandeerd krijg je uw foto gratis thuis gestuurd. Surf naar http://www.hiti.nl/Dutch/ en volg de instructies. Bij mij duurde het wel een week op drie.

Comment

Originally posted by jimmy
                    maar de professionelere kodak-printers geven afdrukken die voorbijgestoken worden door zeg maar een hp-tje van 60 euro.
                    Maar die Kodak's zijn qua prijs wel veel duurder en zeker qua afdrukprijs. Ik ga ervan uit dat je de 8500's bedoeld.

Groet,
                    Piet
                    www.totaaldigitaal.nl
                    Groet,
                    Piet Gerritsen

Comment

Originally posted by Huritan
                      Doe zelf een proef en stuur uw beste foto door naar Hi-Ti nederland en gegarandeerd krijg je uw foto gratis thuis gestuurd. Surf naar http://www.hiti.nl/Dutch/ en volg de instructies. Bij mij duurde het wel een week op drie.
                      Heb ik ook gedaan, maar vond het resultaat echt vrij mager hoor, de foto werd ook zelfs "bloot" opgestuurd !!! Van verzorging gesproken...
                      Ikzelf zou met die firma geen zaken willen doen, ik vraag me af hoe ze hun producten behandelen, als het ook op die wijze is.....

Comment

Originally posted by tist
                        Heb ik ook gedaan, maar vond het resultaat echt vrij mager hoor, de foto werd ook zelfs "bloot" opgestuurd !!! Van verzorging gesproken...
                        Ikzelf zou met die firma geen zaken willen doen, ik vraag me af hoe ze hun producten behandelen, als het ook op die wijze is.....
                        Al eens aan gedacht dat het bloot opsturen van een foto een reden heeft? die hiti fotos hebben een beschermende laag, wat geen andere foto heeft. dus bloot is lekker !!
                        ;-)

Comment

Originally posted by jimmy
                          persoonlijk vind ik ze slecht. De techniek "kan" een andere goede afdruk benaderen, maar de hiti's laten toch een boel te wensen over, afgaande op de afdrukken die ik zag passeren.

lijnartefacten, povere kleurweergave, geen mooie zwarting en algeheel weinig definitie. over houdbaarheid spreek ik me in dit geval niet uit, maar de professionelere kodak-printers geven afdrukken die voorbijgestoken worden door zeg maar een hp-tje van 60 euro.

Nu ja, elk heeft zo zijn eisen en dit is enkel mijn idee.

Jimmy,
                          Ik ben het hier dus NIET mee eens, de hp is in mijn ogen dan weer de slechtste fotoprinter die er ooit bestaan heeft, de eerste beste Canon of Epson doen het stukken beter. Maar, de inkjettechnologie is voor mij veel te "hard", ik vind dit prima voor mensen die met hun aldi camera leuke "scherpe" , typisch overscherpe fotos trouwens, willen afdrukken. Maar het echte labfoto gevoel heb ik daar niet mee, wel met de sublimatie technologie. En als zo een ding dan nog eens voor 189€ te koop is, de vullingen voor 25 / 50 fotos, is voor mij de keuze rap gemaakt.
                          Dat is dan weer mijn mening hé!!
                          R

Comment

Zo'n printer heb ik ook. Het een goede printer voor b.v. pasfoto's te drukken en dan heeft hij zich al ook al weer snel terugverdiend.

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                            Member of Han Fan Clan
                            Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Volledig eens met de mening van Ruddy. Ik heb mijn Hi-Ti nu al een hele tijd en vele vullingen verder, en kom tot de vaststelling dat één foto precies 0,62 Euro kost.
                              Wat is eigenlijk het nut van zo'n fotoprinter als het bij afdrukcentrales minder kost en de kwaliteit beter is??? Is het gewoon omdat je je foto sneller hebt? Afdruk per foto is dubbel zo duur als bij een afdrukcentrale, dus toch een hoge prijs voor snel je foto's te hebben.
                              Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Working...
                              X