Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alpha 900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• alpha 900

Hallo allemaal,
    ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit,ik denk het wel.
    Het gaat over het volgende;
    vorige week heb ik gereageerd op een aankondiging op kapaza.Alpha 900 -899eu te koop.
    Nu heb ik dinsdag een mail ontvangen van deze persoon vanuit Londen.Hij verkoopt dus een a 900-een sony 70-200mm 2.8G lens-een sigma 24-70mm 2.8 DG EX HSM lens beide met UV filter
    Een sony VG C90AM grip
    Lexar 8 gig x133 memory card
    Minolta AF 50 MM 1.7 LENS
    Minolta AF 28mm 2.8 lens
    + nog enkele andere kleine zaken en dit voor slechts 899 eu
    Hij heeft het geld nodig voor zijn studies in Londen.
    De transactie zou verlopen via de firma chronopost .
    Dus hij stuurt het pak naar de firma chronopost en dan moet ik het geld(899eu) versturen via Western Union naar chronopost,dan wordt het pakje naar mij gestuurd ,heb ik 5 dagen om het te controleren.Indien alles ok is wordt het geld doorgestuurd aan de verkoper.
    Ik weet niet of dit te vertrouwen is,ik heb schrik,dat ik uiteindelijk misschien mijn 899 eu. kwijt ben,maar dat ik ook geen a 900 heb met 70-200 G
    Wat denken jullie hiervan,is dit te vertrouwen,heeft iemand van julluie hier al mee te maken gekregen.
    Groeten
    jozef13

Re: alpha 900

Op afstand kopen houdt ALTIJD risico's in.
    En Western Union heeft een niet al te beste reputatie.
    Op ebay raden ze je in ieder geval af om via die weg te betalen.

Mvg,

Mario.

Comment

ABSOLUUT NIET !

1. het bedrag is belachelijk laag voor die set
      2. alle betalingen via WU zijn te wantrouwen, want eens jouw geld weg heb je er geen enkel vat meer op en rest er geen enkel spoor

(Chronopost is trouwens een divisie van de Franse post)
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Gewoonlijk is die kerel op kapaza of marktplaats "een arme student in londen die wat geld nodig heeft en daarom zijn spullen verkoopt"...

Gewoon niet op reageren, of vermelden dat je enkel zelf afhaalt (en dan meteen ook maar een baseball-knuppel meenemen voor het geval dat...).
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

jammer,jammer,ik vertrouw het niet,ik droom hier s'nachts van,ik zou mijn vrouw verkopen voor derze set,maar ik ga het toch niet doen.
          Groeten

Comment

Ik lees trouwens nu pas dat je al vermeldde dat het die "student" weer is .

Kan eigenlijk gewoon niet hé, een set van €5000 voor €900 verkopen ? Geen enkele student is zo idioot hoor
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Die zogenaamde "student" moet nu ondertussen genoegzaam bekend zijn door BD-ers dacht ik.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

De naiviteit van mensen soms.

Comment

Maw. absoluut niet te vertrouwen dit zaakje,ik ga het dan ook niet doen,hoe jammer het ook is.Wat zou ik met deze set kunnen mijn gang gaan zeg.Oh ja,dat van mijn vrouw dat was maar een grapje hoor,vertel haar niet dat ik dit geschreven heb he.groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                    ik droom hier s'nachts van,ik zou mijn vrouw verkopen voor derze set,maar ik ga het toch niet doen.
                    Groeten
                    Niet negatief bedoeld, maar het is gewoon je eigen hebzucht die je parten speelt. Deze malafide persoon heeft dit materiaal zelf waarschijnlijk nog nooit in zijn handen gehad.

Het goede nieuws is dat deze set wel te koop is in normale winkels of bij te vertrouwen verkopers, maar dan kost ie natuurlijk enkele duizenden Euro's

Rond dit onderwerp zou allang een sticky (belangrijk) moeten bestaan

PS ik heb nog niet zo lang geleden het verhaal gehoord van iemand die 3000 Euro kwijt is aan zo'n scammers door in te gaan op hun nepaanbod van een mooie auto (Audi Q5).
                    Last edited by frank207be; 29 mei 2010, 07:42.

Comment

Zoals hier al meermaals werd neergeschreven is er volgend advies.
                      Is het te mooi om waar te zijn is het dat ook meestal.

Ik ben ook iemand die eBay, Kapaza en anderen afschuimd en kom veel dan die scam ad's tegen. De meeste zoals bovenstaande zijn zelfs de moeite niet om helemaal te lezen, altijd hetzelfde verhaal.
                      Ik was enkele dagen geleden in de running voor een 600mm IF-ED f4 lens van iemand van Engeland. De persoon in kwestie had al enkele lenzen etc verkocht maar toch hebik de verkoper gecontacteerd voor een extra bewijs.

Op de advertentie waren er enkele foto's gepost met onder andere een foto van het naamplaatje met serial. Ik heb de verkoper gecontacteerd om me een andere foto te sturen van het naamplaatje met een duidelijke serial van deze lens met een ANDERE achtergrond dan deze op de advertentie.
                      Is het sluitend? Nee, maar samen met de verkoopshistoriek van de man, zijn email met de gevraagde foto's (die ik ook gekregen heb) en ook nog eens zijn GSM nummer gaf me dit het nodige vertrouwen. Spijtig genoeg niet gewonnen.

Comment

Working...
                      X