Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helderheid LED's zoeker Nikon D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• helderheid LED's zoeker Nikon D300s

Als brillendrager heb ik problemen op zonnige dagen om de LED gegevens onderaan in de zoeker van het pentaprisma te lezen van de D300s: ze zijn niet helder genoeg.

Ik kan mij nog een elegante oplossing van de Canon A-1 herinneren waarbij de helderheid werd aangepast aan de helderheid van het omgevingslicht.

Weet iemand of het mogelijk is die helderheid aan te passen ? Ik moet nu steeds de gegevens aflezen op het LCD informatiescherm.

Dioptrie-correctielenzen zijn geen oplossing wegens veel te onpraktisch ( heb 5 dioptrie, dus ben bijziend, voorwerpen in de verte zijn onscherp ).

Alvasts bedankt voor eventuele reakties.

Re: helderheid LED's zoeker Nikon D300s

Ik heb daar nog nooit een probleem meegehad met een Nikon en ik kan me niet voorstellen dat een D300s veel anders is als een D300 of 700.

Wat me meer verbaast is de helderheid koppelen aan dioptriën, niet scherp de gegevens zien is heel wat anders als te donker.

Dan nog is het echt belangrijk? Bij mijn gebruik in ieder geval niet:
    werk in A, dus dat is bekend en bij veel licht kan de sluitertijd geen probleem zijn en die kun je ook kontroleren bovenop of achterop door op het onderwerp te richten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb er het meeste last van als ik makro doe en met de hand scherpstel, de zoekerindicatie van focus OK is dan nauwelijks zichtbaar.

Oh ja, wat ik nog vergat te zeggen dat als brillendrager er veel stroolicht in de zoeker terecht komt, wat niet het geval is als je je oog dicht bij het oculair houdt. Daardoor lijken die LED zo helder niet.

Bedankt voor de reaktie.

Comment

LV gebruiken bij macro of de pieper aanzetten(als die werkt in MF).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

hoekzoeker help mss ook
          nikon stuff

Comment

Ok, het zal Live View worden. Bedankt

Comment

Ik weet niet hoe het met de D300s zit, maar in de D700 varieert de helderheid van die getalletjes ook mee met de helderheid van de omgeving. Zou het misschien kunnen dat dit om een of andere reden niet meer werkt?
              http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Handleiding binnenste buiten gekeerd en niks gevonden over automatischa aanpassing helderheid LEDs. Gegoogled en niets gevonden.

Maar ja, er zijn ergere dingen in het leven dan dit.

Misschien ga ik maar beginnen met nachtfotografie om die LEDs te kunnen zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ebautens Bekijk bericht
                  Handleiding binnenste buiten gekeerd en niks gevonden over automatischa aanpassing helderheid LEDs. Gegoogled en niets gevonden.

Maar ja, er zijn ergere dingen in het leven dan dit.

Dit is zowat het enige dat ik negatief vindt aan Nikon. Vroeger werkte ik met Canon en daar stond de verlichting altijd vol open. Dat automatisch aanpassen aan de omgeving waarin je trekt vind ik héél irritant.

Comment

Ik heb dat ook al ondervonden bij m'n D300s. De ene keer zijn ze helderder dan de andere keer.
                    Ik heb dat nooit gehad met m'n D70.
                    Ben ook een brildrager en mijn glazen verkleuren nog eens in functie van de lichtintensiteit.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ebautens Bekijk bericht
                      Bij nachtfotografie zie ik mijn gegevens in de zoeker nooit.......gewoon omdat ik die niet gebruik.

Comment

Working...
                      X