Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus e520

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• olympus e520

hallo,

ik ben totaal nieuw in de wereld van fotografie.
    Tot nu toe had ik een compactcamera "medion" van 8 megapixel.
    Eigenlijk viel dat ding nog mee, maar de kleuren zijn nooit goed geweest, en nu zijn mijn 4 batterijen aan vervanging toe, waarom dan niet direct voor een betere kwaliteit gaan?

ik heb zitten pluizen en kwam eerst op een keuze van canon 450d, olympus e520 of de nikon d3000.
    ik zou eigenlijk opteren voor de olympus, aangezien daar ook nog een videomodus bijzit, en dat lijkt mij wel handig.
    Ik zou voor de kit gaan met 14-42 lens. Heb ik daar genoeg mee om te starten? of zoek ik misschien beter voor een tweede lens 40-150 ?

Omdat ik niet echt een heel groot budget heb ben ik op zoek naar iemand die zijn camera (in perfecte staat) wegdoet.

misschien wil ik wel te veel? vandaar dat ik hier even mijn licht op steek.

Re: olympus e520

Zal je moeten teleurstellen: met geen van de drie toestellen die je citeert kan je video's maken... De goedkoopste waarmee het wel kan is de Pentax K-x en de Nikon D5000. Ik weet niet hoe belangrijk video's maken is voor jou.

In elk geval, geen van de geciteerde camera's is slecht, en de verschillen zullen eerder in bijzaken liggen dan in wat anders. Veel suc6 met de keuze..
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

De 450D vind je vrij veel in occassie en zelfs de kitlenzen 18-55 IS en 55-250 IS.
      De Oly's zijn zeer zeldzaam en de D3000 is zeer recent en dus ook zeldzaam.
      Als je graag filmt zou ik zo'n klein ding kopen, kost niet veel en zal altijd beter resultaten geven dan een fototoestel.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment