Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus e520

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• olympus e520

hallo,

ik ben totaal nieuw in de wereld van fotografie.
    Tot nu toe had ik een compactcamera "medion" van 8 megapixel.
    Eigenlijk viel dat ding nog mee, maar de kleuren zijn nooit goed geweest, en nu zijn mijn 4 batterijen aan vervanging toe, waarom dan niet direct voor een betere kwaliteit gaan?

ik heb zitten pluizen en kwam eerst op een keuze van canon 450d, olympus e520 of de nikon d3000.
    ik zou eigenlijk opteren voor de olympus, aangezien daar ook nog een videomodus bijzit, en dat lijkt mij wel handig.
    Ik zou voor de kit gaan met 14-42 lens. Heb ik daar genoeg mee om te starten? of zoek ik misschien beter voor een tweede lens 40-150 ?

Omdat ik niet echt een heel groot budget heb ben ik op zoek naar iemand die zijn camera (in perfecte staat) wegdoet.

misschien wil ik wel te veel? vandaar dat ik hier even mijn licht op steek.

Re: olympus e520

Zal je moeten teleurstellen: met geen van de drie toestellen die je citeert kan je video's maken... De goedkoopste waarmee het wel kan is de Pentax K-x en de Nikon D5000. Ik weet niet hoe belangrijk video's maken is voor jou.

In elk geval, geen van de geciteerde camera's is slecht, en de verschillen zullen eerder in bijzaken liggen dan in wat anders. Veel suc6 met de keuze..
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

De 450D vind je vrij veel in occassie en zelfs de kitlenzen 18-55 IS en 55-250 IS.
      De Oly's zijn zeer zeldzaam en de D3000 is zeer recent en dus ook zeldzaam.
      Als je graag filmt zou ik zo'n klein ding kopen, kost niet veel en zal altijd beter resultaten geven dan een fototoestel.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ik ben zelf in het bezit van de Olympus E-520, en is zeker! geen slechte camera , maar zoals je vermeld, heeft deze géén videomodus, wel zijn er verschillende standen om bv foto's te maken bij kaarslicht, en vuurwerk etc...
        ik zou 'm zeker aanraden

ik heb 'm gekocht in sint niklaas
        Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
        Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

Comment

ondertussen een persoon van foto konijnenberg een mailtje gestuurd.
          daar krijg ik de keuze tussen de e520 emet 14-42 of de e450 met 14-42 EN 40-150.
          Ik zocht een beetje op internet en zag een artikel dat de E450 minder zou zijn dan de e520, terwijl de e450 toch een jaar later is uitgebracht dan de e520, en ook 11.8MP heeft t.o.v. 10 voor de 520???

Kan iemand hier een verduidelijking op geven?
          ik ben eigenlijk van plan om de e520 te kopen, maar dat is dan zonder zoomlens. (heb je dat eigenlijk veel nodig als beginner?)

Comment

De E-450 heeft dezelfde sensor als de E-520: een Panasonic NMOS van 10 MPix...

De E-450 is weliswaar het nieuwere model, maar de E-520 heeft beeldstabilisatie en de E-450 niet. Dat is in essentie het verschil tussen beide camera's...
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door focussucof Bekijk bericht
              ...
              ik ben eigenlijk van plan om de e520 te kopen, maar dat is dan zonder zoomlens. (heb je dat eigenlijk veel nodig als beginner?)
              Je bedoelt wellicht zonder telelens, want ook de breedhoek (14-42) is een zoomlens hoor (zoals elk objectief waarvoor twee brandpunten worden opgegeven).

Of je een tele veel nodig hebt als beginner? Da's zeer de vraag, maar hangt af van jouw specifieke voorkeuren. Mijn vrouw (die veel meer oog heeft voor details) zweert bij een tele (als zij niet met haar macrolens in de weer is), terwijl ikzelf nauwelijks de breedhoek van mijn camera neem.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

ok,

ik ben hier iets wijzer uit geraakt, ik denk dat ik dan maar voor de e520 met 14-42 ga.
                Zou het interssant zijn om een boek van fotografie te kopen om zo alle mogelijkheden te leren kennen van dit toestel? of ben ik beter met de handleiding? (ik weet dat er boeken bestaan over canon e450, maar zou dit ook van dit toestel bestaan? )

Comment

Een beetje googlen levert meteen dit op:

Persoonlijk vind ik het nuttig om naast de handleiding een specifiek boek over het toestel te hebben (zeker als beginnende fotograaf), al zullen anderen me hier wel tegenspreken.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door focussucof Bekijk bericht
                    ok,

ik ben hier iets wijzer uit geraakt, ik denk dat ik dan maar voor de e520 met 14-42 ga.
                    Zou het interssant zijn om een boek van fotografie te kopen om zo alle mogelijkheden te leren kennen van dit toestel? of ben ik beter met de handleiding? (ik weet dat er boeken bestaan over canon e450, maar zou dit ook van dit toestel bestaan? )
                    De handleidingen van Olympus zijn in het algemeen redelijk duidelijk. Ik heb zelf destijds het boek gehad over de E510 en vond het eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben. Wel heb ik veel aan een forum gehad weer veel andere Olympus gebruikers lid zijn. Het is een Nederlandstalig forum en je kunt het hier vinden:

Groeten,
                    Bart

Comment

bedankt voor de info allemaal.
                      ik heb bij konijnenberg mijn olympus e520 met 14-42 besteld.
                      is helaas niet binnen dus dat wordt een beetje wachten... (ambetant )

Comment

Working...
                      X