Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon D70s naar ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Nikon D70s naar ...

Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
    Was ook mijn oorspronkelijke gedachte. Kan toch moeilijk anders dat er geen evolutie zou zijn in die jaren tijd :-)

Hou ik dan mijn 18-200mm VR lens? Of stel je eventueel een beter alternatief voor? Wetende dat ik erg blij ben met het zoombereik van die lens en eigenlijk niet meer zou willen wisselen. Ik kijk wel nog uit naar een apart lensje om wat modelfotografie te doen. Zo zou ik graag wat portretten maken van mijn zoontje, vrouw, ... Ook enkele vrienden hebben mij die vraag al gesteld. Hieromtrent wat tips?

Greetz
    Als je tevreden bent van die 18-200, waarom zou je die dan wegdoen?

Een goede en betaalbare lens die je voor portretten kan gebruiken is de 50mm f/1.8. Dan heb je meteen een lichtsterke lens in huis voor situaties met weinig licht.

Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

18-200mm is NIET bruikbaar voor sport, veel te traag en een te grote f-waarde. Als je echt sport wilt fotograferen denk dan aan een 70-200mm F2.8, zoals de Sigma of de Nikon.

Comment

zonder twijfel . . . D700 ! Het meeste plezier gedurende een lange tijd en voor een relatief betaalbaar bedrag.
        Echter zal je ook jouw objectieven moeten gaan "omruilen".
        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Als je echt sport wilt fotograferen denk dan aan een 70-200mm F2.8, zoals de Sigma of de Nikon.
          zonder twijfel . . . D700 ! Het meeste plezier gedurende een lange tijd en voor een relatief betaalbaar bedrag.
          Echter zal je ook jouw objectieven moeten gaan "omruilen".
          We zijn weer vertrokken! Straks bevelen we de TS nog een D3X aan!
          Een 70-200 F2.8 en een D700, dan spreken we over een kleine 4000 Euro, terwijl de TS bereid is om 350 Euro op te leggen.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Symptomatisch voor dit forum, jammer genoeg.
            Ik zou doorsparen voor een 2e hands D90. Nieuw kost die toch nog maar 660€, dus die zou je toch rond de 530€ moeten kunnen vinden.
            Dat wil zeggen dat iemand nog 180€ moet betalen voor je D70s, al gaat daar het schoentje misschien wringen...
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

met de huidige prijzen is een d90 inderdaad een sublieme keuze.

qua lenzen is het daarentegen wat moeilijker om eenduidig advies te geven. Voor portretten is de 50mm 1.8 zoals reeds aangehaald een zeer goede lens, zeker voor zijn ongelooflijk lage prijs. Voor sport is het dan weer ingewikkelder indien je met een klein budget zit. Een goed objectief voor sport moet lichtsterk zijn en over een snelle af beschikken waardoor je minstens op 600-700€ moet rekenen. Aangezien nikkor denkelijk zwaar boven uw budget ligt is de enige goede optie dan de sigma 70-200 2.8 hsm.
              http://www.mimoza.be/

Comment

Bedankt voor de vele reacties.
                De portretlens heb ik eens mogen testen en die beviel me idd uitstekend. Wat een fantastische lens voor die prijs. Indien iemand eentje te koop, let me know

Mss wacht ik dan beter nog even af met de upgrade van mijn body. De D90 zou budgetair gezien wss wel de beste keuze zijn, maar ik kijk nog even verder uit en vooral ... nog wat extra sparen

Greetz
                2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen

Comment

ik zou zeggen: neem eens een D5000 vast. Ikzelf heb een D80 en beschouw de D5000 als een verbetering, al heb ik er persoonlijk het geld niet voor over. De D5000 heeft een groot, kantelbaar scherm, betere menu's, snellere verwerking van foto's en zeer goed instelbare auto-iso.
                  2 kleine nadelen: de body is kleiner (dat leek belangrijk voor jou), en er is geen focusmotor. Dat betekent dat je de 85mm AF-D niet zomaar kan gebruiken.

Wat als je nu de D70s houdt, vanwege zijn focusmotor en de CLS commander functies, en er een D5000 bijkoopt om de 18-200 aan te sturen?
                  Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                  Flickr album Homepage

Comment

Working...
                  X