Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon D70s naar ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van Nikon D70s naar ...

Hallo,

Langs deze weg hoop ik wat nuttige tips te kunnen verkrijgen.
    Ik ben momenteel in het bezit van een Nikon D70s met een Nikon 18-200mm VR lens.

Ik denk eraan om mijn body te verkopen en mij een ander aan te schaffen. Graag een iets recenter model, dat qua grootte niet veel moet inboeten. De D40 bv is voor mij te klein en ligt niet zo goed in de hand.

Ik ben bereid om een +-350€ op te leggen, bovenop de verkoopsprijs van mijn D70s-body (in uitstekende staat). Mijn oog viel even op de D5000, maar vermoedelijk boet ik dan in op de mogelijkheden tov van de D70s?

Vandaar ... Iemand enkele nuttige tips? Wat zou ik kunnen doen? Weet dat ik niet van plan ben om iets nieuws te kopen. Het zou eerder een degelijke tweedehands body worden. Is de lens trouwens goed genoeg of zou een volledig ander pakketje beter zijn? Ik zou graag bij Nikon blijven.

Alvast bedankt voor jullie tijd en tips!

Greetz
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen

Re: Van Nikon D70s naar ...

om hier een gericht antwoord op te geven moet je ons wel vertellen wat je beter wilt in verhouding tot de D70s.

tweedehands denk ik spontaan aan D200, D80, beiden "betere" toestellen dan de D70 op een aantal punten. En binnen je budget. Ik vermoed dat je een D70 nog voor een 200€ kan verkopen.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wat wil ik beter?
      Ik kan me moeilijk inbeelden dat de Nikon-toestellen in al die jaren niet geëvolueerd zijn, na het uitbrengen van de D70(s). Op verschillende vlakken zou het dus een verbetering moeten zijn.
      Als ik mijn D70s (geen software-upgrade) idd kan verkopen voor €200, heb ik een budget van +-€500-€600 voor een andere body.

Snelheid, beeldkwaliteit, LCD, functies, ... lijken me toch een stuk beter te zijn bij een D90 bv of een D300. Al vermoed ik dat laatstgenoemde (nog) niet binnen mijn budget zal vallen :s

Comment

Als je persé wilt upgraden zou ik naar een D90/D300 gaan , zeker en vast niet naar een D5000 ofzo gaan. Daar ga je vlug je topLCD missen e.d.

Nu intern zijn er zeker en vast verbeterigen aan toegebracht maar wat is je huidig probleem met je D70s? LCD te klein? 6MP niet genoeg?
        Waarom wil je eigenlijk upgraden? Welke limitaties van het toestel steken je nu tegen?

Snelheid is nagenoeg dezelfde buiten framerate maar schiet je veel sport?

Tenzij je echt beperkt wordt door de limieten van de D70s zou ik eerder investeren in objectieven ofzo...?
        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
          Tenzij je echt beperkt wordt door de limieten van de D70s zou ik eerder investeren in objectieven ofzo...?
          precies... een nieuwe lens, bijvoorbeeld een 35mm F.1.8 zou een grotere impact kunnen hebben dan de overstap naar een D90...

voornaamste verbeteringen die je zal vinden in een nieuwe body zijn het aantal pixels en minder ruis wanneer je fotografeert bij minder licht.

edit: en de grote van de LCD!
          Last edited by d_oracle; 18 mei 2010, 11:26.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Uiteraard speelt het aantal MP ook mee, al weet ik dat dit niet altijd allesbepalend is. De grootte van het LCD valt idd wel wat tegen op die D70s ivm de recentere modellen.

Ik ben sportjournalist in bijberoep en zou binnenkort die taak kunnen uitbreiden. Vorig jaar heb ik een communie en een huwelijk vastgelegd (begin aub die discussie niet, verliep vlekkeloos en kreeg pos. reacties ;-) ). Laat ons zeggen dat ik een allround-toestel wil met een allround-lens. Vandaar mijn Nikon 18-200mm VR.

De keuze om een beter objectief aan te schaffen zegt me ook wel iets trouwens. Vandaar dat jullie nuttige tips meer dan welkom zijn. Welke lens raden jullie dan aan? Beter dan mijn huidige 18-200 dan ... Zou niet willen inboeten qua bereik. Lekker makkelijk met die ene lens.

Thanks en greetz

Comment

Indien je serieusere sportjournalistiek wilt doen, mag je niet inboeten op kwaliteit en zal je toch een investering moeten doen, de 3FPS van de D70s zal dan inderdaad niet voldoen.

Ik zou dan toch naar een 2e hands D300 op zoek gaan. Met de opkomst van de D300s zijn er wel wat meer mensen die hun niet-s wegdoen. In combinatie met de MB-10 batterypack haal je hiermee 8FPS wat voldoende moet zijn voor sportjournalistiek.

Ik zou ook een lichtsterke zoom aankopen voor indoor-sporten, want die 'gammele' 18-200 zal hier zéééker tekortschieten. Ik denk aan een 70-200 2.8 of 80-200 2.8 al zijn die wel meestal wat trager van AF. Indien dit niet in je budget ligt, huur ze dan, maar als professionele fotograaf mogen je foto's niet kwalitatief onderdoen.

Succes!
              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Bedankt voor je reactie(s), maar het is niet zo dat ik professioneel met fotografie ga bezig zijn. Ik schrijf wekelijks artikels voor een krant, de foto's zijn momenteel nog bijkomstig.

Mijn vraag naar vernieuwing toe is dus vooral gebaseerd op wat ik er in mijn vrije tijd mee zou doen.

Mijn huidige lens is idd helemaal niet zo lichtsterk en ook daar is verbetering mss wel op zijn plaats. De D300 spreekt me zeker aan. Vind ik dergelijk toestel binnen dat budget, tweedehands?

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
                  Bedankt voor je reactie(s), maar het is niet zo dat ik professioneel met fotografie ga bezig zijn. Ik schrijf wekelijks artikels voor een krant, de foto's zijn momenteel nog bijkomstig.

Mijn vraag naar vernieuwing toe is dus vooral gebaseerd op wat ik er in mijn vrije tijd mee zou doen.

Mijn huidige lens is idd helemaal niet zo lichtsterk en ook daar is verbetering mss wel op zijn plaats. De D300 spreekt me zeker aan. Vind ik dergelijk toestel binnen dat budget, tweedehands?

Greetz
                  kijk eens bij aangeboden of deze er tss zit en zoniet zelf een zoekertje bij gezocht plaatsen indien dit tot de mogelijkheden behoort
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Greetz
                    Voor een 2dehands D300 zal je vlug 800 euro kwijt zijn.

Anders de D90 nieuw is ook een zeer mooi toestel. Prijs: 620 euro
                    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

De D90 werd me idd al door verschillende mensen aangeprezen.
                      Nu, de vraag is hier in hoeverre dit een zodanig grote verbetering is met de D70s dat ik die aankoop zou overwegen ... Iemand?

Greetz

Comment

De D90 werd me idd al door verschillende mensen aangeprezen.
                        Nu, de vraag is hier in hoeverre dit een zodanig grote verbetering is met de D70s dat ik die aankoop zou overwegen ... Iemand?

Greetz
                        Een enorme verbetering!
                        Dit toestel staat 2 generaties verder. Sensor, beeldkwaliteit, ruis, lcd-display, autofocus en lichtmeting, ... het staat allemaal op een veel hoger niveau.

De D90 is imho de logische upgrade van de D70(s).

Groetjes, Wim
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Was ook mijn oorspronkelijke gedachte. Kan toch moeilijk anders dat er geen evolutie zou zijn in die jaren tijd :-)

Hou ik dan mijn 18-200mm VR lens? Of stel je eventueel een beter alternatief voor? Wetende dat ik erg blij ben met het zoombereik van die lens en eigenlijk niet meer zou willen wisselen. Ik kijk wel nog uit naar een apart lensje om wat modelfotografie te doen. Zo zou ik graag wat portretten maken van mijn zoontje, vrouw, ... Ook enkele vrienden hebben mij die vraag al gesteld. Hieromtrent wat tips?

Greetz

Comment

koop een d90 en een 85 of 50 f1.8

hou die d70 als backup, je weet maar nooit

zal je wel meer kosten dan 3-400 euro maar je zal het je niet beklagen
                            nikon stuff

Comment

Koop een D90 met de kitlens 18-105 VR erbij,verkoop je 18-200mm en schaf een 70-300 VR aan van nikon en zo heb je een enorme upgrade van hetgeen je nu hebt....

Groeten Dirk
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                              X