Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D en AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D en AF

Vergeet vooral niet dat je een hele snelle pc moet hebben anders kan je niks met je hd filmpjes op de pc doen. Mijn pc kan het niet aan, en staat te hakken en te schokken in hd, die kan het niet aan. Op mijn AC.Ryan mediaplayer loopt het vlekkeloos, maar helaas daar kan ik niet op knippen en plakken.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
      Dit was ook één van de redenen waarom ik voor de 7D gegaan ben en niet voor de 50D. De videokwaliteit is enorm zalig. Wel op voorwaarde dat je je camera stabiel kan houden, anders trekt het op niet veel
      Grt
      Dat hebben ze in de winkel ook al gezegd, foto's nemen zal toch het hoofd doel blijven.

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
      Vergeet vooral niet dat je een hele snelle pc moet hebben anders kan je niks met je hd filmpjes op de pc doen. Mijn pc kan het niet aan, en staat te hakken en te schokken in hd, die kan het niet aan. Op mijn AC.Ryan mediaplayer loopt het vlekkeloos, maar helaas daar kan ik niet op knippen en plakken.
      Voor mijn Raw te bewerken is mijn PC snel genoeg, maar voor HD video zal ik kosten moeten doen.
      Maar ik ben alles nog wat aan't bestuderen hé.

edit:@ zeg mannen: maar de klank valt die ook mee?
      Last edited by Cois; 16 mei 2010, 10:45.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
        edit:@ zeg mannen: maar de klank valt die ook mee?
        cava zou ik zeggen
        maar met externe micro is die as good as it gets
        5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb gemerkt dat HD beelden bewerken veel afhangt van het gebruikte programma. Ik heb op m'n macbookske zowel iMovieHD en Final cut express staan en in iMovie gebeurt alles heel vlot. In FCE heeft hij het ook moeilijk.
          Ik vind het geluid niet zo heel slecht eigelijk. Wel in ideale omstandigheden. Buiten met wat wind enzo, is het heel wat minder. Bij de meeste van mijn filmpjes gebruik ik het geluid niet, dus dan valt het wel mee .

Oja, bij mij is foto's maken ook nog het hoofddoel, maar af en toe een filmpje maken met nen maat is toch wel heel leuk
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Geen enkel probleem met de 7D. Alleen... geëxperimenteerd met de (vijf?) verschillende AF-modi en toen toch maar geopteerd voor één-punt selectie. Werkt uitstekend, hoor, tot ik ontdekte dat ik in portrait-stand (en ik durf nog wel eens een portrait-foto maak, naast een landscape; zo heb ik het nu eenmaal geleerd) telkens opnieuw meerpunts selectie kreeg. Bleek dat je die één-punt selectie ook in verticale positie moet instellen. Zal misschien wel ergens in de manual staan, maar toch niet direct gevonden.
            Ik heb nog veel te leren van de 7D, maar wat een heerlijk toestel.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik ben sinds vandaag ook de gelukkige bezitter van een 7D met een 15-85.
              Ben er nog maar even mee bezig geweest, maar ik moet zeggen, ik heb er zeker geen spijt van !!!!!
              Ik had ook gelezen van de focusproblemen, en had hier ook schrik van... vandaag een 100 tal foto's binnen geschoten, geen enkele onscherpe bij.
              Hetgeen mij vooral bevalt is de mogelijkheid om heel ver in te zoomen op details. Voor mij belangrijk om te combineren met mijn andere hobby, airbrush.

Ik heb enkele foto's (niks bijgewerkt, enkel geresized naar 800*600) online gezet op onze server :

Morgen fotokes buiten nemen, en eens verder testen
              Nu de handleiding verder bestuderen... nodig na 21 jaar geen camera aangeraakt te hebben !
              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Wel ik heb gisteren ook ene gekocht, wachten tot hij afslaat daar doen we niet aan mee.
                Waar ik 7D gekocht heb in Mechelen (FotoNelissen) hebben ze een zeer goede uitleg gegeven.
                En dat is ook heel belangrijk, dat hebt ge allemaal niet langs het internet.
                Wel spijtig dat de batterijen die ik in de 10D, 20D en 30D gebruikte niet meer kunnen dienen in de 7D, nu zal ik nog een extra moeten bij kopen.
                Last edited by Cois; 20 mei 2010, 18:49.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

Ik ben ook zeer tevreden met mijn 7D. Heb er al prachtplaatjes met geschoten. Geen problemen met de focus, werkt uitstekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
                    Hetgeen mij vooral bevalt is de mogelijkheid om heel ver in te zoomen op details. Voor mij belangrijk om te combineren met mijn andere hobby, airbrush.
                    Gezien de zeer bescheiden afbeeldingsmaatstaf van 1:5,8 kunnen heel veel andere lenzen dat nog veel beter....

Comment

Heb me verkeerd uitgedrukt... hetgeen ik wou zeggen is niet de zoom van de lens, maar de mogelijkheid van het inzoomen op de gemaakte foto, door de (hogere) resolutie

De details die in een foto kunnen zitten, dat is hetgeen ik goed kan gebruiken in mijn airbrushwerk

Momenteel om 'te zoomen' gebruik ik mijn benen...
                      Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Working...
                      X