Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D en AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 7D en AF

Op dit forum lees je van een paar mensen dat deze camera een focus probleem zou hebben, op het internet ook, was dit zo bij het uitkomen van de camera of is dit nog steeds zo?

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: 7D en AF

Heb hem nu een dikke maand en tot nu toe geen enkel probleem.
    Het meeste probleem met de 7D doet zich voor in al servo AF en burstmode en dan vooral met alle AF punten aan, Ik gebruik dan AF puntuitbreiding (pag. 87 handleiding) of zone AF. Deze geeft de beste resultaten in al servo AF met high speed opnames.
    Voor alle andere fotografie gebruik 1 punt selectie.
    Last edited by drh; 14 mei 2010, 10:21. Reden: Niet duidelijk neergezet
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Ik heb ook geen enkel probleem met m'n 7D.
      Dat is het probleem van internet en fora.
      Je hoort enkel de slechte ervaringen. Mensen die tevreden zijn over hun toestel maken foto's. Mensen die niet tevreden zijn laten hun ontevredenheid blijken op een forum...

Grt
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
        Het meeste probleem met de 7D doet zich voor in de burstmode en dan vooral met alle AF punten aan.
        Niet alle 7D's hebben dit probleem, maar het komt voor dat de AF wat paraplu slaat. Volgens mij was het met mijn 7D al vanaf het begin zo, en is het steeds erger beginnen worden waardoor ik het eindelijk doorhad dat er iets scheelde.
        De meeste problemen komen juist voor in one-shot AF met 1 of meerdere AF punten.
        Trouwens, burstmode heeft toch niets met AF te maken? Dat bepaalt gewoon of je foto's achter elkaar neemt of niet en kan je nog steeds kiezen tussen one shot en servo

mijn 7D is nu al een week binnen en hopelijk duurt het niet te lang meer...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
          Je hoort enkel de slechte ervaringen. Mensen die tevreden zijn over hun toestel maken foto's. Mensen die niet tevreden zijn laten hun ontevredenheid blijken op een forum...
          bwa probleem... Als die ontevredenheid niet zo aanwezig was, had ik mijn 7D niet zo snel binnengestoken bij mijn fotoboer en dan had ik op een huwelijksreportage eind mei geen deftig toestel gehad... (ok een 400D'tje als 2e body maar kom)
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Trouwens, burstmode heeft toch niets met AF te maken? Dat bepaalt gewoon of je foto's achter elkaar neemt of niet en kan je nog steeds kiezen tussen one shot en servo

mijn 7D is nu al een week binnen en hopelijk duurt het niet te lang meer...
            Ik bedoelde eigenlijk daarmee in al servo AF in samenwerking met high speed opnames. Dan heb je met alle focuspunten aan meer missers als in de mode AF puntuitbreiding of zone AF.
            (bij deze aangepast)

Ik heb met 1 punt selectie opnames geen probleem met missers met de AF.

Hopen dat je camera gouw weer binnen komt, en dat het probleem verholpen is.
            Last edited by drh; 14 mei 2010, 10:18.
            Mvg, drh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Op dit forum lees je van een paar mensen dat deze camera een focus probleem zou hebben, op het internet ook, was dit zo bij het uitkomen van de camera of is dit nog steeds zo?

Mvg
              Heb het voor de eerste maal gelezen door zeer betrouwbare persoon David Killpatrick die de focus problemen waarnam tijdens maken review van de 7d.(7d pas op de markt of juist niet)
              Problemen deden zich ook voor bij single schot landschap opnames.

Ondertussen zijn er veel gelijkaardige problemen gemeld op verschillende websites, niet elk toestel heeft dit probleem en er zullen ook wel fake meldingen zijn.

Of de huidige toestellen dat probleem nog hebben weet ik niet, maar zulke toestellen worden meestal in zeer grote hoeveelheden geproduceerd. (niet continu in productie)

Comment

Mijn toestel had ook focusproblemen van in het begin, in one shot en alle andere 'modes'.

Het probleem komt zeker niet bij alle toestellen voor, maar kwam volgen ik oa op dpreview kon lezen toch geregeld voor bij vooral de toestellen uit de eerste 'batch'

Werd door Canon op 14 dagen in garantie opgelost, nu geen problemen meer.

Comment

Dus nu zou dit probleem van de baan zijn, weten jullie een shop waar voldoende "doorvoer' is? MAW waar de eerste batch de deur uit zijn?

Mvg
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Canon EOS 7D Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

De bovenste verkopen het meeste dus ook de laatste uitgaves.
                    Mvg, drh

Comment

Ik heb ook geen enkel probleem met m'n 7D.

Grt
                      Is er veel verschil tussen je 7D en 30D, als het over scherpte, en snelheid van je AF gaat?

De andere 7D bezitters mogen ook graag hun ervaring met dat toestel vertellen zelle?
                      Last edited by Cois; 15 mei 2010, 18:47.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

Comment

Den 30D is zeker niet slecht maar als je de 7D in je handen hebt gehad voelt de 30D aan als speelgoed. Zeker de autofocus. Die van de 30D was een beetje beter dan die van m'n ouwe 350D maar de 7D steekt er serieus bovenuit. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Op zich zal de scherpte op 100% niet beter zijn, maar daar moet je ook niet naar kijken. Sinds ik m'n 7D heb, heb ik wel veel meer "keepers". Dat ligt volgens mij doordat de autofocus er meer op zit dan de 30D.
                        Enige nadeel vind ik is dat de bestanden véél te groot zijn. Je moet echt niet zot doen om enkele gygabites aan foto's te maken. Ik wou dat de Medium stand van aantal pixels ergens rond de 12 mpixels was in plaats van 8, mja

Grt
                        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Enige nadeel vind ik is dat de bestanden véél te groot zijn. Je moet echt niet zot doen om enkele gygabites aan foto's te maken. Ik wou dat de Medium stand van aantal pixels ergens rond de 12 mpixels was in plaats van 8, mja

Grt
                          Als je kleinere bestanden wil moet je de resolutie lager zetten.
                          In RAW doet de 7D 18 Mb. met een 16 Gb kaartje kan je heel lang vooruit.
                          En voor opslag, wat kost een externe HD momenteel 75€ voor een Tb.
                          Eigenlijk zouden grote bestanden geen probleem moeten zijn.
                          Een voordeel is dat je van een 18 Mp een leuke crop kan maken.
                          Mvg, drh

Comment

Den 30D is zeker niet slecht maar als je de 7D in je handen hebt gehad voelt de 30D aan als speelgoed. Zeker de autofocus. Die van de 30D was een beetje beter dan die van m'n ouwe 350D maar de 7D steekt er serieus bovenuit. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Op zich zal de scherpte op 100% niet beter zijn, maar daar moet je ook niet naar kijken. Sinds ik m'n 7D heb, heb ik wel veel meer "keepers". Dat ligt volgens mij doordat de autofocus er meer op zit dan de 30D.
                            Grt
                            Dank u, dat was wat ik wou weten, want je leest soms zoveel negatieve kretieken over de 7D dat je zou twijfelen.
                            De bestanden zijn wel groot, en dat vind ik zelfs niet nodig.
                            Maar zoals @ drh zegt, je kunt dan weer leuke crops maken.
                            Ik was de fotografie wat beu en dacht een HD camcorder te kopen, maar beide hobby's zou voor mij wat te duur komen.
                            En met de 7D zou ik bovendien niet moeten wisselen van toestel, al moet er met de 7D wel veel manueel gebeuren bij het filmen.
                            Maar daar gaan we niet voort over spreken, want het is hier geen video forum hé.
                            Last edited by Cois; 15 mei 2010, 22:43.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                              Ik was de fotografie wat beu en dacht een HD camcorder te kopen, maar beide hobby's zou voor mij wat te duur komen.
                              En met de 7D zou ik bovendien niet moeten wisselen van toestel, al moet er met de 7D wel veel manueel gebeuren bij het filmen.
                              Maar daar gaan we niet voort over spreken, want het is hier geen video forum hé.
                              Dit was ook één van de redenen waarom ik voor de 7D gegaan ben en niet voor de 50D. De videokwaliteit is enorm zalig. Wel op voorwaarde dat je je camera stabiel kan houden, anders trekt het op niet veel

Grt

Comment

Working...
                              X