Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 & AF-D 80-200 2.8 problemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D300 & AF-D 80-200 2.8 problemen

Twee jaar terug bij het uitkomen van de D300 de overstap gemaakt van de D70 naar de D300. Van bij de aankoop kreeg ik soms eens een delta F6 foutmelding wanneer ik de 80-200 lens gebruik. (met andere lenzen op mijn D300 geen probleem; of de AF-D 80-200 op mijn oude D70 ook geen probleem). Het aantal malen dat deze foutmelding zich voordeed bleef beperkt.

Eind vorig jaar tijdens mijn verlof kwam deze foutmelding opeens meer voor tot op het punt waar het echt verveldend was. Vermits de AF/MF ring op de lens beschadigd was tijdens mijn reis zowel mijn body en lens bij Procirep binnen gedaan voor herstelling. Wanneer ik beiden ging ophalen bleek dat ze niets abnormaals met de communicatie tussen lens en toestel konden vast stellen.

Jammer genoeg doet de fout zich nog altijd voor Heeft er iemand dezelfde foutmelding op zijn D300? En kennen jullie een oplossing voor dit probleem?

Zie een thread op flickr waarin enkele mensen dit probleem ook beschrijven: http://www.flickr.com/groups/nikon_d...7603781338951/

Re: D300 & AF-D 80-200 2.8 problemen

Heb ik weleens een enkle keer last van als de lens net goed ingeklikt of om één of andere reden los zit. Duidt om geen communicatie met de CPU, dus probeer de lens eens te bewegen als het optreedt of de contacten te reinigen(lees ik altijd, maar volgens mij reinigen die bolletjes vanzelf als die over elkaar draaien).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
    X