Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aankoop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe aankoop.

Dag iedereen,

omdat ik graag een juiste keuze zou maken bij mijn volgende aankoop zou ik graag even jullie mening hebben over het volgende ... . (jullie zijn de pro's, niet ik :-))
    Ik heb mijn D5000 en 18-105 lens verkocht. Dit met de doelstelling om een stapje verder te kunnen zetten in de wereld van fotografie. Ik ben nu een jaar bezig ongeveer.
    Ik fotografeer graag auto-en motorsport op circuit en héél graag rallysport.
    En als getrouwde man met 2 kinderen kunnen jullie wel raden wat ik nog graag fotografeer :-). (portretten, uitstapjes, ...)
    Ik ben nog in het bezit van een Nikon 70-300 lens en die zou ik willen houden aangezien er in dat zoom bereik niet veel beters voor handen is dat in de buurt van dezelfde prijscategorie ligt. (denk ik toch?)
    Mijn budget is ongeveer 1500 euro. (kan meer worden als ik de 70-300 zou verkopen)

Welk toestel en welke lens(zen) zouden jullie me aanraden zodat ik zeker geen miskoop doe?

Met vriendelijke groeten,

Roel.

Re: Nieuwe aankoop.

Geen reactie?
    Spijtig ... :-(

Comment

Ik ben heel tevreden met mijn D90 met 16-85 mm VR. En dat ligt in jouw prijsklasse.

Maar welk stapje meer wou je nemen dat je met je D5000 niet kon, in wat voelde je je geminderd?
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
        Ik ben heel tevreden met mijn D90 met 16-85 mm VR. En dat ligt in jouw prijsklasse.

Maar welk stapje meer wou je nemen dat je met je D5000 niet kon, in wat voelde je je geminderd?
        Hier nog zo eentje Krijg gene genoeg van mn D90

Olivier
        D90 + DX 18-200 VR II
        http://oli4tje.webs.com

Comment

goed toestel 90D
          nikon D90 af-s18-105vr af-s vr zoom 70-300 sb900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
            vraag ik mij ook wel af
            D5000 lijkt me geen slecht toestel
            ik had het bijgehouden en in glas beginnen investeren.
            misschien een 17-55 f2.8 (was dat tamron, wil het kwijt zijn) zodat je ook binnen nog uit de voeten komt zonder al te duur te gaan en het sluit vrij goed aan op je 70-300
            als body zou ik dan D90 nemen, of 2de hands gaan, maar ik weet ook dat niet iedereen daar liefhebber van is. Langs de andere kant, dat kantelbaar schermpje van D5000 is ook wel iets leuk als je eens lastige hoeken te verwerken krijgt
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik vond het scherp stellen (bij sport) soms nogal traag. Maar dat zal aan de lenzen gelegen hebben dus gaat een ander toestel daar waarschijnlijk geen verandering in brengen?
              En de meer cliks/seconde bij bv een D300s spreken me ook wel aan maar dat is dan weer een zwaar toestel zonder automatische functies en af en toe wil een mens gewoon een foto nemen zonder telkens alles te moeten afregelen.
              Dus waar komen we uit ...? Bij de D90 die eigenlijk niet beter is dan de D5000 heb ik me al laten vertellen. (of dit klopt, I don't know)
              Ik ben ne moeilijke he
              Betreft de lenzen ... de Tamrons en Sigma's, ik hoor daar regelmatig negatieve dingen over. Dat een lens van deze merken kopen een beetje een loterij is. Klopt daar iets van of mag ik dat met een korreltje zout nemen?

Bedankt voor jullie advies!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
                En de meer cliks/seconde bij bv een D300s spreken me ook wel aan maar dat is dan weer een zwaar toestel zonder automatische functies en af en toe wil een mens gewoon een foto nemen zonder telkens alles te moeten afregelen.
                Dus waar komen we uit ...? Bij de D90 die eigenlijk niet beter is dan de D5000 heb ik me al laten vertellen. (of dit klopt, I don't know)
                D300s alles steeds moeten afregelen? neen hoor! je hebt tuurlijk wel automatische functies... scherp stellen, whitebalans, ISO, lichtmeting gaat allemaal automatisch... als je dat wilt...

zet je toestel standaard op A (diafragma voorkeuze) stand of op S (sluiter voorkeuze) stand, en je moet minimaal je F of je sluitertijd bepalen... piece of cake...

De D300s wordt veronderstelt van weather sealed te zijn en een snellere/betere AF te hebben.

D90 niet beter als de D5000 is ook snel door de bocht! D90 heeft toch wat interessante extraatjes tegenover de D5000...

voor rally en auto sport lijkt me de D300s het leukst... weather sealed, snelle focus, snel foto's maken...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de info
                  Ik ga de d300s eens testen in de winkel (grootte, handigheid, ...).
                  Lijkt me inderdaad een fijn toestel!

Maar wat heeft de D90 dan zo veel meer (beter) dan de D5000?
                  Beter scherm om je foto's te bekijken en een handigere bediening als ik juist ben ...?
                  Maar de snelheid in scherp stellen en de kwaliteit van de foto's zijn hetzelfde, niet?

grts

Comment

Hallo,

Als "standaard" lens kan ik je de Tamron 17/50 f2.8 ten zeerste aanraden, niet te zwaar ,scherp, mooie kleuren en niet te duur.

Ik heb de D300 en ben daar heel tevreden van, het gewicht vind ik niet erg (heb er zelfs een grip bij) en als je ooit bijv. een lichtsterke telezoom (80/200 f2.8 o.i.d.)koopt ligt hij heel goed in balans.

De D90 heeft evenveel focuspunten (11) als de D5000 met evenveel kruissensoren dus de AF prestaties zullen ook hetzelfde zijn.
                    De D300(s) heeft er 51!, ik denk dat daar toch een serieus verschil zit (alhoewel ik over de AF prestaties van een D90 geen klachten hoor).
                    Misschien hebben er al mensen op BD met de twee gewerkt en hebben zij daarover meer info.

grtjs Jozef
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Volgens mij zou een echte upgrade voor je D5000 ook een D300s zijn. En op de D300s zit toch de (P) Program mode, wat in wezen een volautomatisch preset is. Bijna identiek aan de Auto mode, maar met het voordeel dat je zelf zaken kan veranderen en je zelf bepaald wanneer er geflitst moet worden.
                      Ik fotografeer bijna altijd in de A mode, en daar kun je ook zeer vlot mee werken hoor. Voordeel van de D300s (of de D90 in mijn geval) is het tweede instelwiel waardoor weizigingen zeer snel te maken zijn.
                      Ik zou bijvoorbeeld moest ik een D60 hebben de D90 als een echte upgrade zien, maar tov een D5000 is de stap te klein volgens mij.
                      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
                        Betreft de lenzen ... de Tamrons en Sigma's, ik hoor daar regelmatig negatieve dingen over. Dat een lens van deze merken kopen een beetje een loterij is. Klopt daar iets van of mag ik dat met een korreltje zout nemen?
                        Daar mag je een paar zakken zout bijnemen zelfs...

Van Tamron weet ik minder, maar Sigma lenzen zijn gewoon goed...punt. Natuurlijk is er merkeigen spul dat beter is, maar dit is dan vaak ook twee keer of meer duurder.

Het enige dat je met deze twee zou kunnen hebben is dat een lens minder goed met de body praat, omdat Sigma de communicatie tussen lens en camera via "reverse enginering" moet ontwikkelen. Komt heel soms voor bij nieuwe body's...en wordt dan ook door Sigma opgelost...

Ik heb enkel Sigma lenzen, en stuk voor stuk precies dat wat je verwacht...(en eerder meer als minder...)
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Comment

ga eerst eens piepen op de site van nikon, er staan mooie demofilmpjes op ivm de 51 punts auto focus tracking , toegepast bij een naderende off roader die van links naar rechts zwalpt en ook nog nadert ondertussen , ik vermoed dat je dan wel verlekkerd geraakt op de d300s . Die van mij is een picco bello toestellletje , en laat je niet afschrikken door de instellingen , hoeft allemaal niet direkt in het begin , maar stap voor stap begin je wel te begrijpen hoe jij zelf kunt ingrijpen en de beperkingen van "scene" presets kunt aanpassen naar jouw zin
                            grtz Dewiene ( die zn handleiding nog steeds in zijn broekzak heeft zitten)
                            Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

D90 + Nikkor 70-300 VR, D5000 + 18-105 hoeden of alleen de 18-105.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X