Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alle tips zijn welkom.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• alle tips zijn welkom.

Eerst en vooral. ik heb een jaartje fotografie op school gekregen maar verder gaat mijn kennis niet echt qua technische gegevens.
    Zelf heb ik een Canon eod 300D welke ik occasie op de kop heb kunnen tikken. Mijn lenzen zijn EFs 18-55 en een canon zoom lens EF 75-300 1:4-5.6 II. Ik heb er zelf nog veel plezier aan beleeft maar nu is sinds een paar maanden mijn autofocus stuk. 't toestel werkt nog maar stelt dus niet meer automatisch scherp. omdat de koste hier te hoog voor zouden zijn besloten om ander toestel te kopen.
    Maar welk? graag zou ik de kost binnen de perken houden.
    Ik maak "vooral" foto's van autosport en wielrennen. vandaar dat ik al een paar jaar een andere lens zou willen kopen. En ik zie op zo'n evenementen vaak mensen met zo'n witte lenzen. Zijn deze nu zoveel beter (zoja in welk opzicht)?

Dus: ik twijfel om een nieuwe 500D te kopen en mijn oude lenzen verder te gebruiken ofwel een 400D welke ik voor 300euro occasie kan kopen en dan misschien eventueel nieuwe lens bij te kopen.
    Aan het occasie toestel "zou" niks mankeren, de persoon doet dit toestel weg omdat hij een met groter schermpje zou willen kopen omdat zijn ogen er op achteruit zijn gegaan.

Wie geeft mij goei raad.
    Mvg, David.

Re: alle tips zijn welkom.

Geloof me, die witte lenzen zijn inderdaad zoveel beter dan de 75-300 die je nu hebt. Ik ben zelf overgestapt van dze 75-300 naar een 70-200L, en je gaat er in elk opzicht enorm op vooruit. De autofocus van de 75-300 is op zijn zachtst gezegd traag, terwijl de 70-200 bijna ogenblikkelijk scherpstelt. De scherpte van de 75-300 is boven de 180mm enorm slecht, terwijl de 70-200 volopen scherp is op elke brandpuntsafstand.

Er zijn ook wel nadelen: zo'n witte lens valt enorm op, kost een heel stuk meer dan de 75-300 en gaat maar tot 200mm (hoewel het verschil tussen 200 en 300 nu niet zo enorm is).
    www.elwee.net

Comment

Uw voorkeur van fotografie, maakt een grote investering nodig, sportfotografie is een van de meest veeleisende takken van de fotografie. En geloof me die witte toeters zijn echt geen snobisme, maar leveren wel degelijk kwaliteit.

Je vroeg "Goede raad" ik ga der mijn best voor doen, wat meer is, ik ga het proberen, zo goedkoop mogelijk te houden en je toch het maximum aan kwaliteit te bieden, maar ik ga een pak boven je budget gaan. Aangezien dat we gaan proberen het "goedkoop" te houden is nieuw materiaal niet mogelijk. En aangezien we kwaliteit nastreven gaan we direct voor een professionele body, namelijk de 1D Mark II en dat in combinatie met een EF 70-200 mm F2,8 L USM. Met wat uitkijken ga je dat kunne kopen voor rond de 1600 Euro, of minder en dan haal je iets in huis dat een nieuwwaarde heeft van rond de 5500 Euro.

Je hebt dan goed materiaal voor een fractie van de prijs, OK, maar 8 megapixels, maar toch voldoende voor kwaliteitsafdrukken tot een A3+ formaat, en een body die gemaakt is voor sport, met een autofocus voor sport, en een lens aangepast voor deze body.

Geloof me, en je gaat verbaast zijn van de kwaliteit, maar je moet ook de nodige aandacht geven aan de postprocessing en het afdrukken.

Fijne groetjes.

Jeff c.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk bericht

Er zijn ook wel nadelen: zo'n witte lens valt enorm op, kost een heel stuk meer dan de 75-300 en gaat maar tot 200mm (hoewel het verschil tussen 200 en 300 nu niet zo enorm is).
        Pssst je vergeet de 100-400.

Aan de TS, kijk ook eens naar een 40D tweedehands, gebruiksgemak en stevigheid.

Comment

Working...
        X