Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF CanonCamera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF CanonCamera's

    Ik overweeg een 7D te kopen.
    Maar nu lees ik op verschillende plaatsen dat de AF vaak ernaast zit.
    Is dit probleem door Canon opgelost?
    Nu heb ik de 40D en heb ook regelmatig onscherpe foto's maar ik dacht dat dit aan mij zou liggen. Verder ben ik er zeer te vreden mee.
    Ik doe hoofzakelijk algemeen mens-fotografie.
    Is er een methode om na te gaan of deze onscherpte aan mij ligt of aan de camera?
    Is er een verschil in rake-scherpe foto's tussen de 40 en de 7D?
    Alvast bedankt,
    Dré

  • #2
    Re: AF CanonCamera's

    Onscherpe foto's door een verkeerd gebruik van AF kan niet vermeden worden, als je alle AF punten gebruikt zal het toestel moeten 'raden' welk deel van het beeld jij scherp wil.
    Onscherpe foto's hebben wel meer oorzaken dan AF alleen trouwens, bewegingsonscherpte is veel voorkomend.
    De 7D heeft daar niet meer of minder last van dan gelijk welk ander merk of model.
    Als je met je 40D regelmatig onscherpe foto's hebt kan dat te wijten zijn aan de lens (FF of BF, bij te regelen met Micro Adjust op een 7D en 50D, of de 40D dat heeft is me niet bekend.) aan de gebruiker (verkeerde instellingen van de camera, of aan de omstandigheden (veel beweging, wind, lange sluitertijd en geen statief).
    Je vraagt naar een methode om na te gaan of het aan jou of je camera ligt ? Foto's posten met exif informatie en gekozen AF punt.

    Comment


    • #3
      Re: AF CanonCamera's

      Sommige 7D's (oa. de mijne) hebben een AF probleem. Dit probleem is wel perfect op te lossen onder garantie maar als je zeker wil zijn van een goed toestel, neem gewoon een paar lenzen en je laptop mee naar de winkel. Schiet een 20-tal foto's in one-shot AF en je zal meteen zien of ie goed focust of niet.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: AF CanonCamera's

        @matthias
        is den uwe al in orde ondertussen?
        wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

        Comment


        • #5
          Re: AF CanonCamera's

          Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
          @matthias
          is den uwe al in orde ondertussen?
          neen, maar tegen 20 mei zou ie terug moeten zijn, hopelijk 100% in orde
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: AF CanonCamera's

            Allen hartelijk bedankt.
            Dré

            Comment


            • #7
              Re: AF CanonCamera's

              En dré, gekocht?

              Comment


              • #8
                Re: AF CanonCamera's

                Helaas zijn er enkele toestellen verkocht waarvan de AF niet in orde is.
                De rest van de toestellen heeft geen last. 1 rotte appel maakt de gehele kist zuur. Het internet staat er vol van, en vaak ook commentaren geschreven door mensen die zelf het toestel niet eens bezitten. De mensen die wel een goed toestel hebben nemen meestal de moeite niet om het tegendeel te bewijzen.
                De 7D die ik bezit is toppie, gelukkig geen enkel probleem, super snel en heel accuraat. Van alle reflexen digitaal is 7D mijn beste tot nu toe. Moet toegeven dat je door alle mogelijkheden moet wennen aan de camera voordat je de instellingen helemaal naar eigen smaak ingesteld hebt dan ben je wel heel wat test shots verder.
                Zo had mijn 17-55 F2.8 een fine tuning nodig van +14, de 400 mm ,70-200 en 100mm macro waren perfect.
                Het stroom verbruik is minimaal, je kan heel lang met 1 batterij doen, Als je live view niet nodig hebt wel 600 foto's zonder grip.
                Als je besluit om deze camera te kopen neem is een have dag vrij en ga naar een goede zaak waar je hem testen kan, ze hebben er altijd wel de nodige pc's staan waar je even je kaartje in kan drukken en de resultaten kan bekijken, is er geen mogelijkheid om je resultaten te bekijken op een pc bekijk dan elke foto op je toestel in play mode met maximale zoom, dan kan je ook in een oogopslag zien of je goed zit met je AF.
                Probeer de camera buiten zet hem op de M, TV of AF stand met 1 punt selectie en test hem. Ga niet op een Zaterdag maar door de weeks, dan hebben de mensen wat meer tijd voor je. Bevalt je de resultaten dan kopen die 7D.
                Mvg, drh

                "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                Comment


                • #9
                  Re: AF CanonCamera's

                  Heb me gisteren een 7D gekocht in Gent en geen AF problemen tot nu toe. Als hij er al eens naast zit, is het doorgaans mijn eigen 'schuld'. Weet wel dat de 7D heel wat meer vergt van de gebruiker en dat een 50D iets minder bestraffend is als je instellingen eens wat minder goed zet.
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF CanonCamera's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Onscherpe foto's door een verkeerd gebruik van AF kan niet vermeden worden, als je alle AF punten gebruikt zal het toestel moeten 'raden' welk deel van het beeld jij scherp wil.
                    Klop Zappa, maar wanneer je een bvb. een landschap fotografeert moet ALLES toch scherp zijn !?!? Wat doet de AF dan ?? Wanneer je met een diafragma van bvb 11 en + landschapfoto's neemt en ze zijn niet scherp ..... waaraan is het dan te wijten ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF CanonCamera's

                      Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                      Klop Zappa, maar wanneer je een bvb. een landschap fotografeert moet ALLES toch scherp zijn !?!? Wat doet de AF dan ?? Wanneer je met een diafragma van bvb 11 en + landschapfoto's neemt en ze zijn niet scherp ..... waaraan is het dan te wijten ?
                      Zappa gaf ook nog andere redenen zoals bewegingsonscherpte, sluitertijd, wind, verkeerd gebruik af, enzovoort. Spiegelreflex en een bepaald model onder de knie krijgen vergt tijd, geduld, kennis. Je kan hier op 2 manieren op reageren.

                      1e reactie : "kamera kan geen foto's trekken"
                      2e reactie : foto posten met instellingen en om raad vragen hier of andere fora of aan iemand met meer ervaring.

                      Overgrote deel van alle focusproblemen en overige problemen hebben te maken met user error. Studies bewijzen dat dit percentage om en bij de 98% ligt.
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: AF CanonCamera's

                        Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                        Klop Zappa, maar wanneer je een bvb. een landschap fotografeert moet ALLES toch scherp zijn !?!? Wat doet de AF dan ?? Wanneer je met een diafragma van bvb 11 en + landschapfoto's neemt en ze zijn niet scherp ..... waaraan is het dan te wijten ?
                        Je zal ergens op moeten focussen, focus op dat deel wat je beslist scherp wil hebben ga dan herkaderen. Wil je niet herkaderen wissel dan van focuspunt.
                        De scherpte van de gehele foto hangt af van welk brandpuntafstand , en diafragma die je gebruikt om een goede scherpe landschap foto te krijgen.
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: AF CanonCamera's

                          Ook bij mijn 7D geen AF problemen.
                          Afhankelijk van de lens eventueel fine-tunen. Verder een heel fijn toestel. Kan wel geen vergelijk maken met andere vermits dit mijn eerste spiegelreflex is. Ik heb in elk geval geen spijt wat meer uitgegeven te hebben dan eerst gepland.

                          Grtz,
                          K.

                          Comment


                          • #14
                            Re: AF CanonCamera's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            neen, maar tegen 20 mei zou ie terug moeten zijn, hopelijk 100% in orde
                            hij was terug tegen 20 mei...
                            helaas nog niet in orde

                            morgen terugbrengen naar A&C en hopen dat hij nu wel degelijk gerepareerd wordt...
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: AF CanonCamera's

                              Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                              Zappa gaf ook nog andere redenen zoals bewegingsonscherpte, sluitertijd, wind, verkeerd gebruik af, enzovoort. Spiegelreflex en een bepaald model onder de knie krijgen vergt tijd, geduld, kennis. Je kan hier op 2 manieren op reageren.

                              1e reactie : "kamera kan geen foto's trekken"
                              2e reactie : foto posten met instellingen en om raad vragen hier of andere fora of aan iemand met meer ervaring.

                              Overgrote deel van alle focusproblemen en overige problemen hebben te maken met user error. Studies bewijzen dat dit percentage om en bij de 98% ligt.
                              1e reactie is niet de mijne, ik ben (zo goed als) zeker dat het mijn fout is dat ik nog steeds geen scherpe foto's maak , dus inderdaad user error.
                              2e reactie zal ik zeker opvolgen ; ik plaats eerstdaags eens een foto met exif zodat de kenners me misschien wat raad kunnen geven.

                              PS Hoe komt het dat mijn zoon die met een Olympus spiegelreflex foto's nam/neemt, altijd alles op volledig automatisch, steeds zéér scherpe foto's maakt, en dan nog met gewone kitlenzen ?????
                              Dat begrijp ik dan weer niet .

                              Comment

                              Working...
                              X