Ik heb me anderhalf jaartje geleden een Nikon D40x aangeschaft omdat ik mij wat wou bezig houden met fotografie en omdat ik ook goede kwaliteit van foto's eraan kon overhouden. Nu heb ik dus besloten om deze te verkopen omdat dit model te beperkt is onder weinig licht. Ik wil nog steeds verder gaan met Nikon, maar nu dacht ik een D90 aan te schaffen. Nadat ik hier wat begon rond te snuffelen op dit forum, kwam mijn twijfel op. Ik las dat de Nikon D300 een nog betere keuze zou zijn, als het gaat om erbarmelijke lichtomstandigheden. Ik wil dus eigenlijk goede concertfoto's kunnen maken. Ik ben van plan ze sowieso tweedehands te kopen. Aangezien ik nog niet zoveel af weet van fotografie en camera modellen, vraag ik de raad aan jullie, beste forumgenoten.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Twijfel
Collapse
X
-
-
Re: Twijfel
denk niet dat er veel verschil in ruis gedrag gaat zijn tussen die 2, en waarschijnlijk is de d90 op dat punt misschien wel de betere, maar in totaliteit is de d300 beter.
denk als je niet over teveel lenzen beschikt beter is over te stappen naar de pentax-x, is nieuw niet zo duur en veel beter dan de 2 andere op hoge ISO
-
denk ook dat de lens hier erg belangrijk is.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: D300 of D90?
Oorspronkelijk geplaatst door Letizia Bekijk berichtIk heb me anderhalf jaartje geleden een Nikon D40x aangeschaft omdat ik mij wat wou bezig houden met fotografie en omdat ik ook goede kwaliteit van foto's eraan kon overhouden. Nu heb ik dus besloten om deze te verkopen omdat dit model te beperkt is onder weinig licht. Ik wil nog steeds verder gaan met Nikon, maar nu dacht ik een D90 aan te schaffen. Nadat ik hier wat begon rond te snuffelen op dit forum, kwam mijn twijfel op. Ik las dat de Nikon D300 een nog betere keuze zou zijn, als het gaat om erbarmelijke lichtomstandigheden. Ik wil dus eigenlijk goede concertfoto's kunnen maken. Ik ben van plan ze sowieso tweedehands te kopen. Aangezien ik nog niet zoveel af weet van fotografie en camera modellen, vraag ik de raad aan jullie, beste forumgenoten.
Zoals al eerder aangehaald , zijn in deze de gebruikte objectieven erg belangrijk . De D300 gaat niet zo'n enorm verschil maken met je D40 , en is zeker niet beter qua beeldkwaliteit dan de D90 . Wat wel een enorm verschil kan maken , is de D700 . Het hangt er helemaal vanaf hoeveel ( Dx ) objectieven je al hebt in de afweging of je deze overstap wil maken naar Full frame .Met wat geduld en zoeken vindt je wel een D700 tweedehands .
WalterD850
Comment
-
-
koop eerst lichtsterke lenzen en kijk dan of je nog een body nodig hebt die hogere ISO aankan...With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
Een toestel dat tot 12800 iso kan, wil niet zeggen dat deze ook bruikbaar is hé!
Mijn gedacht, en dit hoor ik dikwijls ook bij anderen : Iso is het laatste dat je mag aanpassen, want dit heeft de grootste invloed op je prestaties. eerst beter glas, en als de daarmee nog niet genoeg hebt, iso aanpassenNikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i
Comment
-
Re: D300 of D90?
Oorspronkelijk geplaatst door Letizia Bekijk berichtNu heb ik dus besloten om deze te verkopen omdat dit model te beperkt is onder weinig licht. Ik wil nog steeds verder gaan met Nikon, maar nu dacht ik een D90 aan te schaffen. Nadat ik hier wat begon rond te snuffelen op dit forum, kwam mijn twijfel op. Ik las dat de Nikon D300 een nog betere keuze zou zijn, als het gaat om erbarmelijke lichtomstandigheden. Ik wil dus eigenlijk goede concertfoto's kunnen maken.
vergeleken met je D40x zal je wel een degelijke verbetering opmerken... ik ben zelf van D200 naar D300 overgestapt destijds en het verschil in mogelijkheden bij moeilijke lichtomstandigheden vond ik erg groot.
Een stap verder vind je de D700, vandaag het beste toestel op de markt voor concertfotografie (buiten de D3s, die nog een stapje verder zou gaan)
zoals door velen opgemerkt is de lens ook erg belangrijk...
interessante lenzen (sommige erg betaalbaar) voor jou zijn zeker de 50mm 1.4 of 1.8 en 85mm 1.4 of 1.8
en zoomlenzen met een F2.8some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
laat je zeker niet vertellen dat de d40 en d300 niet veel zouden verschillen....ik zeg je;dat is een wereld van verschil op elk vlak absoluut
hier en daar word de d700 aangeprezen , een erg goed toestel maar bedenk dat dit een full frame camera is en geen crop, dus dx lenzen kan je niet gebruiken (toch niet optimaal)
een 70-200 op ff blijft 70-200 op een cropcamera zoals de d90 of D300 heb je met dezelfde lens een veel groter bereik....
alleen als je perse grote posters wil afdrukken raad ik je een ff aan, in alle andere gevallen crop (D90 -D300)
Comment
-
-
De D5000, D90 en D300 hebben meen ik dezelfde sensor.
Het hangt denk ik mede van je keuze voor objectieven af, welke de beste keuze is.
Het totale budget is dus belangrijk, want je kunt beter een D90 hebben met een goede lichtsterke lens dan een D300 met een minder lichtsterk type.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Letizia Bekijk berichtzou het dus beter zijn dat ik een D300 kies?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
Comment