Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Er is trouwens terug hetzelfde gerucht als in februari dat er mogelijk een NEX-7 komt...hetzelfde principe als van Minolta en nu de Sony Alpha-serie (3 - instap, 5 middenklasse, 7 top APS-C), maar dan bij de NEX-camera's ?

NEX 7
    Design totally different to NEX5/3, and more bigger size
    Spec unknow yet
    Support XDCAM recording format
    soonest release is on Sept, unless Panasonic announce GH2”

Vraag me af wat het nut is van een NEX-7, als hij groter is...dan koop je toch een DSLR ?!

Bon, ik wacht af, ondertussen kunnen de prijzen zakken (van de NEX-5 vind ik ze nu eigenlijk al goed, maar soit) - ik heb tijd ...moet toch wachten op de A7XX enz vooraleer ik een comfortabelere Lowepro Flipside koop (alles moet er dan nog in kunnen...NEX-camera en aanverwante spullen inbegrepen, naast een 70-400 met zonnekap en nog wat dingetjes).
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

NEX 7
      Design totally different to NEX5/3, and more bigger size
      Spec unknow yet
      Support XDCAM recording format
      soonest release is on Sept, unless Panasonic announce GH2”

Vraag me af wat het nut is van een NEX-7, als hij groter is...dan koop je toch een DSLR ?!
      Ik denk dat nex7 een logisch gevolg is op de huidige reeks...dat is ook geen geheim dat ze hun nummering daarnaar hebben gekozen denk ik

XDCAM? Lijkt mij eens zwaar gerucht...ik geloof eerder in AVCHD 24Mbps voor een nex7!

En "groter" is relatief e joris De nex 5 is echt minimaal (kleiner kan volgens mij niet...ze golven zelfs de bodem om elke mm's in dimensie te verkleinen ) ik denk dat "groter" eerder iets is zoals de panasonic GF1 of dergelijke...Nog steeds klein dus, maar misschien net groot genoeg voor sensor stabilisatie? Ik hoop alleszins van wel

Benieuwd of er "binnen een paar jaar" een FF nex9 uitkomt Hoe crazy zou dat niet zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        En "groter" is relatief e joris De nex 5 is echt minimaal (kleiner kan volgens mij niet...ze golven zelfs de bodem om elke mm's in dimensie te verkleinen ) ik denk dat "groter" eerder iets is zoals de panasonic GF1 of dergelijke...Nog steeds klein dus, maar misschien net groot genoeg voor sensor stabilisatie? Ik hoop alleszins van wel

Benieuwd of er "binnen een paar jaar" een FF nex9 uitkomt Hoe crazy zou dat niet zijn
        Ja, een FF NEX9 voor €1000, incl. beeldstabilisatie en AF voor a-mount SAM- en SSM-lenzen, en meteen ook met kleine flits, zoeker, GPS met Garmin-software en Sony-GSM ingebouwd . Dromen maar .

Of een NEX7, ook met beeldstabilisatie en AF voor a-mount SSM en SAM. Meer moet dat eigenlijk niet zijn voor mij hoor .

Ook benieuwd hoe klein een NEX1 zou kunnen worden...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Belgische prijzen:

Richtprijzen (incl. BTW en recupelbijdrage)

NEX-3A 500 EUR body + 16 mm objectief vanaf einde juni 2010
          NEX-3K 550 EUR body + 18-55 mm objectief vanaf einde juni 2010
          NEX-3D 650 EUR body + 16 mm + 18-55 mm objectieven vanaf einde juni 2010
          NEX-5A 600 EUR body + 16 mm objectief vanaf einde juni 2010
          NEX-5K 650 EUR body + 18-55 mm objectief vanaf einde juni 2010
          NEX-5D 750 EUR body + 16 mm + 18-55 mm objectieven vanaf einde juni 2010
          NEX-5H 1.100 EUR body + 18-200 mm objectief (enkel in zwart) vanaf augustus 2010
          LA-EA1 200 EUR adapter voor a-objectieven

Comment

Het is te zien hoe je standaard omschrijft Het is dezelfde "poort" waarop de flits, externe mic, ovf wordt op gemonteerd...(Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de ovf enkel voor de 16mm lens was...)

Samples voor de geinteresseerden:

(lenstip heeft ook samples, maar zoals voor AL hun lenzen en camera samples sucken die echt...weer...hoogtepunt was een gallerij van de uberscherpe nieuwe canon 70-200 II die ze zelfs hebben moeten verwijderen wegens belachelijk slecht...dus wie naar lenstip kijkt, be warned )
            wat ik me afvraag is of je die ovf kunt uitwisselen tussen 4/3 systeem ,nx10 en nex,
            zou daar enige standaardisatie zijn

Comment

als ik het goed begrijp gaat men in de nex camcorder dezelfde sensor plaatsen als in de nex5, zou dit ook willen zeggen dat je met die camcorder 14mp foto's kunt maken ?

Comment

persbericht over die camcorder (die er op de foto van de mock-up ook uitzag als een camcorder, niet als een fotocamera):

Sony announced today that it is developing a new type of AVCHD high definition camcorder which features key technologies powering the newly announced interchangeable lens digital camera, “NEX-5” and “NEX-3”.

The new camcorder will be equipped with the same “Exmor” APS HD CMOS sensor to be used in “NEX-5” and “NEX-3.” In addition, the camcorder will be compatible with “E Mount” interchangeable lenses developed for “NEX-5” and “NEX-3”, and also the wealth of “A Mount” interchangeable lenses from the existing “α” DSLR camera lineup via a mount adapter. By combining these features, Sony aims to market a camcorder capable of generating a variety of creative expressions in HD quality.

Sony plans to commercialize the new HD camcorder in fall 2010.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  wat ik me afvraag is of je die ovf kunt uitwisselen tussen 4/3 systeem ,nx10 en nex,
                  zou daar enige standaardisatie zijn
                  Ik denk kortweg: NEE
                  Cameramerken werken veel te concurrentieel, heb ik de indruk...olympus en panasonic zijn op de 4/3 mount gesprongen, wellicht met de gedachte van "samen staan we sterk".

Zie je Nikon, Canon of Sony al met elkaar samenwerken aan iets gemeenschappelijk?

Comment

Ik denk kortweg: NEE
                    Cameramerken werken veel te concurrentieel, heb ik de indruk...olympus en panasonic zijn op de 4/3 mount gesprongen, wellicht met de gedachte van "samen staan we sterk".

Zie je Nikon, Canon of Sony al met elkaar samenwerken aan iets gemeenschappelijk?
                    altijd hetzelfde protectionisme, zou te mooi zijn voor de gebruiker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
                      persbericht over die camcorder (die er op de foto van de mock-up ook uitzag als een camcorder, niet als een fotocamera):

Sony announced today that it is developing a new type of AVCHD high definition camcorder which features key technologies powering the newly announced interchangeable lens digital camera, “NEX-5” and “NEX-3”.

The new camcorder will be equipped with the same “Exmor” APS HD CMOS sensor to be used in “NEX-5” and “NEX-3.” In addition, the camcorder will be compatible with “E Mount” interchangeable lenses developed for “NEX-5” and “NEX-3”, and also the wealth of “A Mount” interchangeable lenses from the existing “α” DSLR camera lineup via a mount adapter. By combining these features, Sony aims to market a camcorder capable of generating a variety of creative expressions in HD quality.

Sony plans to commercialize the new HD camcorder in fall 2010.
                      ja dat weet ik wel , dacht dat ik hier link naar foto ergens staan heb in dit draadje maar mijn bedenking is dan zou je met dit toestel ook 14mp foto's kunnen maken

men heeft enerzijds een still-camera waar je kunt mee filmen , en aan de andere kant een filmcamera waarmee je stills kunt maken ?

dat men een grotere body nodig heeft om echt te filmen kan ik begrijpen, maar die kan dan technisch gezien wel alle functies van de NEX5 ivm met fotografie overnemen, 2 in een ? Misschien is dit commercieel niet interessant, weet niet we zullen zien.
                      En dan denk ik ook een beetje aan de geruchten van de NEX7 met iets grotere body zou men daar misschien alle camcorder faciliteiten bij voegen wie weet.
                      Uiteindelijk gaat dan een toestel zowel voor fotografie als voor video kunnen gebruikt worden, men gaat dit dan waarschijnlijk ook doorvoeren naar DSLR zo dat die ook bruikbaar worden voor beide, wordt spannend.
                      Zullen dan wel een aantal lenzen geschikt voor video moeten ontwikkelen voor de a-mount.
                      Zijn gewoon maar een paar losse ideetjes, waarschijnlijk niet ver van de realiteit. Mogelijk ook de reden waarom men de a700 heeft vertraagd.
                      Last edited by puerte; 13 mei 2010, 12:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        .

Maar liever een D3s

Bwa , ik weet het niet . Ik heb een beetje een déja vu gevoel . Zo'n zes , zeven jaar geleden legden de "compactjes", lees bridgecamera's als de Sony 828 de DSLR' s het vuur aan de schenen .
                        Als je nu ziet , zo'n NEX5 , 3MP meer dan D3S , betere beeldkwaliteit film dan D3S . Ok , de D3S is onvergelijkbaar beter in de hoge ISO's , betere ergonomie enz.
                        Maar , of dat, letterlijk , DUIZENDEN Euri's méér mag kosten ?
                        Ze zullen hun prijzen moeten verlagen in DSLR land onder druk van de Evilcamera's denk ik, als het zo voortgaat , of ze blijven zitten met hun Brontosaurussen .

Walter
                        D850

Comment

juist gevonden op canon forum !

iets meer info over NEX7, voor wat het waard is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            ik wil 120 fps in 720p
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Je hebt het duidelijk niet begrepen
                              Het veranderen van lensmount is puur praktisch...Zoals bv autofocus dat compatibel is met contrast AF, camcorders met NEX mount, kleinere lenzen die dichter bij de sensor zitten...etc...ook het concept (dit is geen DSLR...maar een compactje met DSLR-kwaliteit) gaat aan jou voorbij blijkbaar

Wat jij zoekt noemen ze een analoge spiegelreflex
                              heb ik al genoeg van, van die analoge slr's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Ik vind de lenzen wel knap. Zelfs de 18-55 kitlens is volledig in metaal. Wanneer was dat de laatste keer het geval bij Minolta ? Midden jaren 80 of zo ?

Ik zie het helemaal zitten
                                volledig metaal is mooi, behalve als het behoorlijk vriest...

over het algemeen is de binnenkant van zowat iedere lens van metaal, justement de 'shell' rond het beestje is dan in kunsttof afgewerkt...wat soms best wel lekker is..

Comment

Working...
                                X