Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speling vatting Canon lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Speling vatting Canon lens

Hoi allemaal,
    Ik had een vraag. Vandaag een Canon 7d met een 17-55mm 2.8 lens gekocht. Nadat ik het objectief op de camera gezet had merkte ik dat er ietwat speling aanwezig was in de draairichting. Dus wanneer ik de zonnekap erop zet dan merk ik dat het objectief iets (0,5mm of zoiets) meedraait. Nu heb ik al gegoogeld, maar ik kom er niet helemaal uit. Is dit nu normaal of zou ik toch terug moeten gaan naar de winkel?
    Groet, Erik

Re: Speling vatting Canon lens

Oorspronkelijk geplaatst door Erik-- Bekijk bericht
    Hoi allemaal,
    Ik had een vraag. Vandaag een Canon 7d met een 17-55mm 2.8 lens gekocht. Nadat ik het objectief op de camera gezet had merkte ik dat er ietwat speling aanwezig was in de draairichting. Dus wanneer ik de zonnekap erop zet dan merk ik dat het objectief iets (0,5mm of zoiets) meedraait. Nu heb ik al gegoogeld, maar ik kom er niet helemaal uit. Is dit nu normaal of zou ik toch terug moeten gaan naar de winkel?
    Groet, Erik
    Negeren.
    Lenzen met bajonet hebben altijd wat speling in draairichting, het gaatje waarin het borgpalletje van de camera valt is altijd vrij ruim

Comment

Is normaal ... Klik

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

als er geen enkele speling op zou zitten, kreeg je er w.s. de lens geeneens opgeklikt..

toleranties verschillen van fabrikant tot fabrikant..

niets om je zorgen over te maken dus..

Comment

bij mij rammelt de 70 200 een beetje op de 5D , niet op de 40D , maar maakt totaal niets uit.
          De M42's zitten wel heel vast !!
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Working...
          X