Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beestjescamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beestjescamera

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
    Je kan ook al beginnen met goedkoper materiaal en dan sparen voor een duurdere versie (zo doe ik het meestal). een Kenko teleconvertor kost maar de helft van een Nikon, idem dito voor 70-300VR lens ipv ineens 300f4, sigma macro lens ipv Nikon 105VR en er zijn ook al statieven van 60€ (voor macro: kijk ook eens naar gorillapod als alternatief)
    Dat is op lange termijn toch de duurste optie?
    En een gorillapod voor macrofotografie, dat is gewoon te gek voor woorden.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
      Je kan ook al beginnen met goedkoper materiaal en dan sparen voor een duurdere versie (zo doe ik het meestal). een Kenko teleconvertor kost maar de helft van een Nikon, idem dito voor 70-300VR lens ipv ineens 300f4, sigma macro lens ipv Nikon 105VR en er zijn ook al statieven van 60€ (voor macro: kijk ook eens naar gorillapod als alternatief)
      FLuKee
      Dat is op lange termijn toch de duurste optie?
      En een gorillapod voor macrofotografie, dat is gewoon te gek voor woorden.
      Ik ben akkord met Flukee. ALs je echt 100% zeker bent dat je dit type fotografie gaat doen, en gaat blijven doen. Is het op lange tijd duurder eerst iets goedkoper te kopen om daarna ander gerief te kopen. Een goed objectief gaat zonder ongevallen bij wijze van spreken een levenlang mee.
      En aan de openingtopic te lezen is de TS er toch overtuigend in. Vooral op het macro gebied.

Al zeg ik er wel eerlijk bij dat (naar horen zeggen en lezen) de Sigma 100-300 een prima lens is. Echter herinner ik me hier een topic gezien te hebben, ik dacht van Mir, dat deze lens zijn resultaten niet 100% waren met een 1,4 converter.

Comment

Ben ook voorstander van ineens degelijk en duurder materiaal te kopen. Zoals al eerder aangehaald gaat de motor eruit en dan moet het wel lukken om ineens in kwalitatief goede objectieven te investeren. Met een prime lens heb ik ook nog geen ervaring. Ben het momenteel gewoon om wat te kunnen in - en uitzoomen wanneer nodig.
        Daarom dat ik ook eerst dacht aan een 70-200 (of 70-300) ipv een 300. Is er kwalitatief zo'n verschil tussen een prime en een zoom?

Ben gisteren naar Zolder geweest om naar de NBC race te gaan kijken (de hobby die ik nu ga stopzetten). Heb daar met een paar mensen met degelijker materiaal gepraat. Nu was het weer gisteren ook geen lolletje om in te staan en plaatjes te schieten (maar heb het toch gedaan) De circuitfoto's genomen met een D300 en 50D zagen er in elk geval goed uit.

Daarbij maakte ik de bedenking of de body van een D90 ook redelijk tegen minder gunstige weersomstandigheden kan. Ik ga niet in de gietende regen foto's maken waarschijnlijk, maar minder goede of stoffige omstandigheden ga ik wel moeten en willen trotseren.

Kan de D90 een dagje door het bos kruipen (kurkdroog en stoffig of door natte struiken manoeuvreren) aan?

Grtz,
        K.

Comment

Zit je in militaire dienst dan......?
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Militaire dienst is al een hele tijd geleden
            Ik heb wel de mogelijkheid om op een groot privé-domein met immense vijver te mogen plaatjes schieten. Daar is veel leven te ontdekken en zijn er ook minder toegankelijke stukken waar je verdekt kunt postvatten. Spreekt voor zich dat je dat niet met je zondagse kleding moet doen of met een camera die niks kan verdragen.

In Sri Lanka heb ik ook veel watervalletjes beklommen om daar mooie plekjes en dieren te kunnen fotograferen. Ik ben niet iemand die zich enkel op de mooi begaanbare paadjes begeeft. En dat ga ik toch nog een aantal jaren proberen vol te houden.
            Dus misschien ook best ineens een vraagje naar objectieven toe: zijn degelijke objectieven ook tegen slechtere weer - en omgevingsomstandigheden bestand?

Grtz,
            K.

Comment

als je al op voorhand weet dat je geregeld met stof en water in aanraking gaat komen zou ik in ieder geval al geen d90 nemen , neem in dat geval een d300 die is alvast een heel pak beter bestand tegen gure weersomstandigheden, is ook een stevigere body die tegen een stootje kan, hou hier alvast ook rekening mee....
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                als je al op voorhand weet dat je geregeld met stof en water in aanraking gaat komen zou ik in ieder geval al geen d90 nemen , neem in dat geval een d300 die is alvast een heel pak beter bestand tegen gure weersomstandigheden, is ook een stevigere body die tegen een stootje kan, hou hier alvast ook rekening mee....
                D300 is inderdaad beter tegen extreme omstandigheden bestand dan D90 maar ik heb met mijn D90 al in de woestijnen van Egypte rondgetrokken en tussen de watervallen in Canada gewandeld en hij heeft het ook overleeft...
                mvg
                Bert

Comment

Is de gewone D300 nog nieuw te koop? Vind enkel prijzen terug voor de D300s. En dan komen we natuurlijk ineens op een kleine 1200 euro voor de body.
                  Hier niemand geïnteresseerd in een KTM SuperDuke 990?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                    Is de gewone D300 nog nieuw te koop? Vind enkel prijzen terug voor de D300s. En dan komen we natuurlijk ineens op een kleine 1200 euro voor de body.
                    Hier niemand geïnteresseerd in een KTM SuperDuke 990?
                    De gewone D300 vind je niet meer nieuw. Je komt ze wel geregeld tegen op de 2ehands markt. Als ik me niet vergis heeft er hier op het forum bij te koop vorige week nog 1 gestaan.

Comment

Nog een vraagje over de Nikkor 300 f4 met of zonder TC 14.

Is inderdaad prima Tele lens, goede kwaliteit wat uiteraard wel wat kost.
                      Maar kan deze ook niet als macro worden gebruikt ? Bvb voor libellen ? Minimale zoom is dacht ik ca.1.5 m wat voor zo een tele ook vrij beperkt is.
                      Of zie ik dit verkeerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdrijvers Bekijk bericht

Maar kan deze ook niet als macro worden gebruikt ? Bvb voor libellen ? Minimale zoom is dacht ik ca.1.5 m wat voor zo een tele ook vrij beperkt is.
                        Die lens is idd goed in te zetten voor libellen en de iets grotere vlinders (zeker mits gebruik van tussenring of TC). Werkafstand is erg aangenaam. Echte macro is het natuurlijk niet.

Comment

Ik ben vandaag eens langs Konijnenberg geweest om een kijkje te nemen
                          Het is uiteindelijk een dure maandagvoormiddag geworden.

Gestart met de D90 in het kopje en buiten gegaan met een Canon 7D en een EF 24-105mm 1:4 L IS USM objectief.
                          Voor de duurdere toestellen ging mijn voorkeur uit naar de D300s maar die lag me echt niet goed in de hand De 7D daarentegen lag perfect in mijn hand.
                          Nu op mijn gemak beginnen met de handleiding door te nemen en alles uit te proberen. Ik hoop snel een degelijk resultaat te kunnen posten op dit forum.
                          Als de motor de deur uit is kan ik gaan zien voor andere objectieven en dan kan ik jullie voorstellen de revue laten passeren.

Bedankt voor de reacties hier.

Grtz,
                          K.

Comment

Canon heeft ook een heel goeie 300 f/4 IS, en ook de Sigma 150mm macro kun je met Canon vatting krijgen.
                            En je hebt je weathersealed body. Prima keuze dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdrijvers Bekijk bericht

Is inderdaad prima Tele lens, goede kwaliteit wat uiteraard wel wat kost.
                              Of zie ik dit verkeerd ?
                              Je zal een tussenring moeten gebruiken om voldoende dichtbij te kunnen focussen.

-m-
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                                Ik ben vandaag eens langs Konijnenberg geweest om een kijkje te nemen
                                Het is uiteindelijk een dure maandagvoormiddag geworden.

Gestart met de D90 in het kopje en buiten gegaan met een Canon 7D en een EF 24-105mm 1:4 L IS USM objectief.
                                Voor de duurdere toestellen ging mijn voorkeur uit naar de D300s maar die lag me echt niet goed in de hand De 7D daarentegen lag perfect in mijn hand.
                                Nu op mijn gemak beginnen met de handleiding door te nemen en alles uit te proberen. Ik hoop snel een degelijk resultaat te kunnen posten op dit forum.
                                Als de motor de deur uit is kan ik gaan zien voor andere objectieven en dan kan ik jullie voorstellen de revue laten passeren.

Bedankt voor de reacties hier.

Grtz,
                                K.
                                Hoe snel het niet kan veranderen in de winkel. Het is zeker en vast een degelijke start .

Comment

Working...
                                X