Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90

Hallo,

mijn Nikon D50 heeft het opnieuw begeven en is binnen voor reparatie. Heb vandaag het bestek gekregen van €245 voor vervangen van de sluiter.
    Ik vind het niet meer de moeite om dat bedrag nog te investeren in een verouderd toestel. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe Nikon dslr.
    Aangezien ik al een tijdje niet meer op de hoogte ben van de markt, kom ik hier eens informeren.
    Mijn oog is gevallen op de D90, maar ben benieuwd of er andere alternatieven zijn.

Mijn budget is ongeveer €600-700 voor de body.
    Of is het niet echt de moeite om voor de D90 te gaan en best iets lager nemen?

Alvast bedankt,

edraket
    Nikon D50 - NIKKOR 18-55mm 3.5-5.6 - NIKKOR AF-G 70-300mm 4.0-5.6 - Vivitar 19-35mm f/3.5-4.5

Re: Nikon D90

http://www.konijneberg.be/product/13...d90_serie.html
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Vermits je al ervaring hebt met DSRL zou ik zeker gaan voor de D90 wat binnen je budget zit. De D3000 en D5000 worden meer beschouwd als instapmodellen.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

D90, all the way. Valt perfect binnen je budget.

D3000 en D5000 zijn direct wat kleinder qua body en missen in mijn inziens wat knoppen.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

De D90 is t.o.v. de D50 op erg veel punten een upgrade.
          Overigens hangt het ook van je objectieven af, maar als daar af-d objectieven bij zijn is de D90 al gauw de beste keuze in die prijsklasse.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edraket Bekijk bericht
            Of is het niet echt de moeite om voor de D90 te gaan en best iets lager nemen?
            Met de info, die je geeft, kan niemand dat bepalen, behalve Mr. Raket.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

blijkbaar een "oud" topic, maar ik heb het gevonden met de zoekfunctie en om spam tegen te gaan zal ik hier mijn vraag posten.
              Mijn oog is dus ook gevallen op een D90. Ik zou graag een toestel hebben dat hoge ISO's aankan zonder grote ruis of fletse kleuren te geven.
              Met een hoog ISO bedoel ik 1600-2000.
              Of zou ik meteen nog een jaartje doorsparen voor een lens die over gans de zoom ~ F2 diafragma heeft?

Ik heb nu wel "maar" een D40, dus wat denken jullie?

Sparen voor een super lens?
              Of m'n body upgraden?
              "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
              VePix.be is the place to be :-D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik#7 Bekijk bericht
                blijkbaar een "oud" topic, maar ik heb het gevonden met de zoekfunctie en om spam tegen te gaan zal ik hier mijn vraag posten.
                Mijn oog is dus ook gevallen op een D90. Ik zou graag een toestel hebben dat hoge ISO's aankan zonder grote ruis of fletse kleuren te geven.
                Met een hoog ISO bedoel ik 1600-2000.
                Of zou ik meteen nog een jaartje doorsparen voor een lens die over gans de zoom ~ F2 diafragma heeft?

Ik heb nu wel "maar" een D40, dus wat denken jullie?

Sparen voor een super lens?
                Of m'n body upgraden?
                De Nikon D90 kan perfect iso 1600 aan,al treed er dan wel de eerste ruis op....maar andere iso waarden tot 1000 is geen enkel probleem

grtz Dirk
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Wacht op de D95

Comment

Dan zakt de prijs van de D90 terug zeker?
                    Want kheb eigenlijk ook niet zo'n extreem groot budget dus denk ik dat die D95 te duur zal zijn .
                    "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
                    VePix.be is the place to be :-D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik#7 Bekijk bericht
                      Dan zakt de prijs van de D90 terug zeker?
                      Want kheb eigenlijk ook niet zo'n extreem groot budget dus denk ik dat die D95 te duur zal zijn .
                      Veel zal die prijs niet meer zakken denk ik ...

Comment

Nee inderdaad, want vergeet ook niet dat de D90 dan niet meer gemaakt zal worden en er dus geen al te veel zullen moeten verkocht worden.

Comment

het antwoord is eenvoudig:

D90
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Veel zal die prijs niet meer zakken denk ik ...
                            Wacht tot D95 uit is (eind september waarschijnlijk) en koop dan tweedehands D90...
                            mvg
                            Bert

Comment

Het zal niet D95 worden maar D7000 als opvolger van de D90.

Kijk anders eens naar de D3100.

Comment

Working...
                              X