Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeemfout (focus) Lumix TZ6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• systeemfout (focus) Lumix TZ6

even volgend probleem aankaarten:

Mijn schoonouders hebben enkele maand (december 09) terug een lumix TZ6 gekocht. Op bepaald moment willen ze een foto nemen en komt deze melding op het scherm: fout - schakel het toestel uit en weer in. (iets in deze aard)
    Dit doen ze dan ook, maar het toestel weigert dienst. De lens blijft uitgeschoven, ook al schakelen ze het toestel uit. Wanneer het toestel wordt ingeschakeld, trekt de lens in en vervolgens weer uit en komt deze melding op het scherm. "Systeemfout FOCUS"
    Toestel dan maar naar de winkel, die vervolgens doorstuurt naar de service dienst.
    Na enkele dagen belt de winkelier op omdat hij een brief heeft ontvangen van de service dienst. Die zeggen dat het toestel niet onder garantie kan hersteld worden, omdat er zand in het toestel zit.
    Nu zijn die mensen wel in maart naar egypte geweest op vakantie, maar niet dat ze de sahara zijn ingeweest. Toestel wordt altijd netjes opgeborgen, na iedere foto (!), in een tasje, die daarna in de handtas verdwijnt. Het toestel heeft vervolgens nog 3 à 4 maand zonder problemen gewerkt.
    De kosten lopen op tot 185 € excl BTW & verzendkosten.
    Ik geloof echter niet dat een zandkorreltje blijvende schade kan aanrichten in een toestel, of heb ik het mis?
    GreeTz DiTn
    Nikon D3100 - nikkor 18-105mm - nikkor 70-300mm
    http://www.tcdeschakel.be

Re: systeemfout (focus) Lumix TZ6

Je hebt dit mis, bij een bepaalde Canon was dit ook een probleem. Als je goed naar zo'n lensje kijkt, begrijp je dat één zandje een probleem kan vormen.

Kijk eens wat er in de handleiding over staat, als je daar niks kan vinden, kun je misschien iets proberen via de consumentenbond oid, maar meestal beginnen die handleidingen met een pagina of wat met van alles wat niet mag en wel moet.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zelf contact opnemen met die service dienst en zorgzaamheid van je schoonouders benadrukken (zal ook wel zichtbaar zijn aan het uiterlijk van het toestel)... en hopen op enige redelijkheid, tenzij ze liever een klant kwijt raken...
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Op het service center moeten we niet rekenen, vrees ik.
        Zal eens rechtstreeks contact opnemen met panasonic.
        GreeTz DiTn
        Nikon D3100 - nikkor 18-105mm - nikkor 70-300mm
        http://www.tcdeschakel.be

Comment

Working...
        X