Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste digitale camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste digitale camera

Hallo, na een tijdje dit forum te hebben gevolgd heb ik nu geregistreerd omdat ik ook met een vraag zit. Ik ben namelijk wat aan't rondkijken om een digitaat fototoestel te kopen.

In het verleden was ik vrij veel met fotografie bezig, maar altijd die filmrolletjes kopen werd wat duur, dus ben daar toen mee gestopt.
    Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe gsm gekocht en die heeft een ingebouwde camera, dit heeft mijn interesse in de fotografie opnieuw aangewakkert en ben nu al een tijdje rond aan het kijken om een echt digitaal fototoestel te kopen.

Na wat rondkijken gaat mijn keuze eerder uit naar een bridge toestel dan naar een compact. De grote zoom mogelijkheid van die toestellen vin d ik wel de moeite.

Wat moet het toestel kunnen:
    * natuurfoto's
    * foto's van auto's (tuning evenemenetn en dergelijke)
    * personenen en groepen fotograferen
    * sportevents (ook autosport)

Momenteel zijn er twee toestellen waar ik interesse in heb:
    * Fujifilm FinePix S1800
    * Nikon Coolpix L110

Andere mogelijkheden zijn natuurlijk altijd welkom.
    Richtprijs tussen de 200 en de 250 euro.

Re: Eerste digitale camera

Niemand?

Comment

Ik denk in die prijsklasse en range van toestellen je der niet echt slechte zal vinden!
      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
        Ik denk in die prijsklasse en range van toestellen je der niet echt slechte zal vinden!
        Waarschijnlijk niet nee, maar alle tips zij welkom, want ik heb er totaal geen zicht op wat de mogelijkheden zijn.

Comment

Welke dig. camera onder de 250 euro?

Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?

Bovenstaande links zul je vast wel wat interessante informatie vinden

Comment

Intressant, bedankt voor de hulp.

Comment

Via dit forum ook nog de Samsung WB 5000 tegen gekomen, maar op sommige sites blijkt er commentaar te zijn over de kwaliteit van de foto's met deze camera.

Edit: en blijkbaar gaat de accu van dit toestel ook niet echt lang mee
              Last edited by knight-rider; 10 mei 2010, 01:10.

Comment

Ik vraag me ook af wat juist het verschil is tussen de Fujifilm finepix s1800 en de s2500HD?
                Als ik op verschillende sites deze toestellen vergelijk krijg ik dezelfde informatie voor beiden, alleen de prijs verschilt.

Comment

Nieuw lijstje:
                  * Fujifilm FinePix S1800 of S2500HD
                  * Nikon Coolpix L110
                  * Casio Exilim EX-FH20
                  * Samsung WB 5000

't word ingewikkelder ipv simpeler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
                    Ik vraag me ook af wat juist het verschil is tussen de Fujifilm finepix s1800 en de s2500HD?
                    Als ik op verschillende sites deze toestellen vergelijk krijg ik dezelfde informatie voor beiden, alleen de prijs verschilt.
                    De 2500HD heeft HD filmen, lichtsterkere lens met groter bereik, meer pixels en is een jaar jonger.

Op de thuispagina van DPReview kun je kiezen voor Specs/Side by Side en daarna kun je de specificaties van de toestellen waar je belangstelling voor hebt naast elkaar laten verschijnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      De 2500HD heeft HD filmen, lichtsterkere lens met groter bereik, meer pixels en is een jaar jonger.

Op de thuispagina van DPReview kun je kiezen voor Specs/Side by Side en daarna kun je de specificaties van de toestellen waar je belangstelling voor hebt naast elkaar laten verschijnen.
                      Als ik op die site naar de vergelijking kijk, dan zie ik geen enkel verschil tussen de twee (net als op de andere sites waar ik al had gekeken). Met beide kan je trouwens HD filmen.
                      Maar een verschil en dat is dat de 2500HD een HDMI aansluiting heeft en de 1800 niet

Comment

Ik wil niet de moeilijke uithangen, maar voor die prijs vind je geen toestel dat allés kan.

En zelfs voor veel geld vind je geen toestel wat dat allemaal kan.

En dan zal je nog veel aparte objectieven moeten kopen.

Sportevents = racende auto's ? Dan ben je niet veel met een toestel met een verwerkingstijd van 1 sec.

En foto's van mensen = binnen ? Dan heb je al een lichtgevoelig objectief nodig.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik heb ook een collega die voor 200 euro een toestel wou dat alles kon, t mocht vooral niks kosten.

Maar hij rijdt wel met een auto van 50.000 euro...
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Ik heb ook een collega die voor 200 euro een toestel wou dat alles kon, t mocht vooral niks kosten.

Als ik met eenen auto van 50.000 euro kon rijden, dan gaf ik met plezier een veelvoud van dat bedrag aan een digitale camera.
                            Ik rij echter met een Citroën Saxoke dat 12 jaar oud is.

Het mag van mij gerust wat kosten, maar het moet ook binnen mijn budget passen he.

Ik heb hier nog een simpel oud toestelletje met filmrolletje liggen en de foto's die je daarmee kon maken waren gewoon prechtig, dus er moeten toch ook digitale toestelletjes bestaan die dit kunnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Die hij least tegen 950 Euro per maand ? 'k Geloof dat ik ook zo'n paar "miljonairs" ken...

Comment

Working...
                              X