Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer een Nikon D5000 Topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alweer een Nikon D5000 Topic

Hoi allemaal,

Net als Alex606 ben ik dus van plan om een Nikon D5000 met 18-105 VR lens aan te schaffen. Na zo'n beetje rond te browsen op de meest gangbare internetfora inzake digitale fotografie, leek me dat wel 1 van de leukere DSLR instapmodellen.

Nu ff vraagje voor de kenners: wat kan zo'n 18-105 lens eigenlijk allemaal aan en waar houden de capaciteiten op, kwestie van niet voor ontgoochelingen te staan eens ik er effectief mee begin te shooten. Ik heb me laten wijsmaken dat het toch ook tot de groothoekslenzen behoort, maar zou graag even op dit forum horen wat jullie ervaringen ermee zijn. Uiteraard hangt het natuurlijk allemaal af van het type foto's dat je met het toestel wil maken, maar er moet toch zo ongeveer een grens zijn tot waar de capaciteiten van die lens je toelaten om toch nog mooie foto's te maken.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met de D5000, zowel positieve als negatieve.

Tnx,

Greg

Re: Alweer een Nikon D5000 Topic

Ik ben geen kenner, maar zal al wel even mijn ervaringen delen.
    Ik heb sinds gisteren een D5000 met 18-105mm VR objectief. Ik heb er nog niet zo veel met kunnen experimenteren,
    maar ik ben al wel heel tevreden van wat ik er tot nu toe van gezien heb.

Ik heb bij mijn aankoop voor de D5000 gekozen ipv de D3000 omdat de sensor een stuk beter was. Ik kan op dit moment
    natuurlijk niet vergelijken met andere toestellen, maar de foto's die ik al heb kunnen maken, zien er zeer goed uit.
    De andere features van de D5000, zijn niet zo heel belangrijk voor mij. Ik heb de Live View wel eens getest, maar ik denk niet dat ik hem echt ga gebruiken.
    Idem voor de Film mode. Wat ik wel handig vind, is het kantelbare scherm. En eigenlijk vooral omdat je het scherm dan kan dichtklappen
    als je je camera niet gebruikt. Zo kunnen er al zeker geen krassen ontstaan op het scherm.
    Verder vind ik de grafische weergave van het diafragma wel een handige hulp voor een beginner, want af en toe vergeet ik wel eens
    of het diafragma nu groter of kleiner wordt als ik het wieltje in een richting draai.
    Met de overige features/instellingen moet ik nog wat experimenteren, dus daar kan ik nog niet echt een mening over geven.

Wat betreft dat 18-105mm VR objectief, ik heb er ook geen klagen over. Beweegt niet te stroef, stelt snel scherp, geeft (voor mijn niet getraind oog) mooie beelden.
    Ik vind het een goed objectief voor algemeen gebruik, maar zou in de toekomst toch wel wat meer zoomvermogen willen hebben. Daarom ga ik er nog een 70-300mm objectief bijkopen.

Comment

Working...
    X