Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dslr voor moederdag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dslr voor moederdag

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Van prijzen heb ik geen idee.
    Ik zou proberen die kit-zoom te laten voor wat het is. Dat is waarschijnlijk weggegooid geld.
    wel zonder over prijzen te spreken dan , kan jij me dan een toestel aanbevelen, welk merk?
    Mvg
    Olivier
    Aan het werk kent men de meester

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
      Zou de Sony 330 dan niet voldoen? Geeft eender welke dslr in auto stand niet betere kwaliteit dan compacten?
      Ze wil graag liveview verder niet teveel toeters en bellen, het liefst fotografeert ze katten , landschappen, portretten.
      Volgens mij zal jouw moeder liever blijven fotograferen met haar Panasonic FZ7 dan met een dSLR. Die biedt veel meer zoom dan een kitlens en levert toch kwalitatief goede beelden indien er voldoende licht is. Bij weinig licht kan ze de flash gebruiken. Een Sony 330 met kitlens of met een superzoom objectief, presteert bij weinig licht ook niet beduidend beter. Dan moet je toch al rekenen met lenzen wisselen, gevoeligheid en evt. kleurtemperatuur veranderen en dergelijke. Allemaal eenvoudig als je je wat verdiept in de technische kant van het fotograferen, maar veel mensen beginnen er gewoon niet aan.
      Dat zou je op de eerste plaats moeten kunnen inschatten. De wens tot live-view zou in de praktijk wel eens van zeer bijkomstige aard kunnen zijn. Als jouw moeder niet extreem bijziend is, zal ze een lichtsterke zoeker snel verkiezen boven een LCD-beeld.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Geeft eender welke dslr in auto stand niet betere kwaliteit dan compacten?
        NEE.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou je afraden een DSLR te kopen voor haar!

Waarom? Bij het huidig toestel (een brigde) zie je op het scherm het resultaat (ongeveer) van wat je wijzigt aan je instellingen (diafragma / sluiterstijd) VOOR je effectief afdrukt en dat is net het 'sterke' aan de 'live view' van een bridge. De live view van een DSLR geeft enkel het beeld dat door de lens komt, ongeacht je instellingen... Bij een DSLR zie je het echte resultaat dus pas NA het afdrukken.

Een betere bridge of bridge met verwisselbare lenzen lijkt me dan een betere oplossing!
          Last edited by Threesa; 6 mei 2010, 10:59.

Comment

Tenzij ze echt serieus wil beginnen met fotografie zou ik ook geen DSLR aanraden.

Met een compactje heeft ze voldoende mogelijkheden, er zit altijd "live view" in (soms is dat zelfs de enige manier om te fotograferen). Er zijn vrij compacte, lichte fototoestellen met een heel groot zoombereik (dat kan ook belangrijk zijn, een te zwaar of te groot toestel zal in de kast blijven liggen).

Ik ken zelf mensen die een DSLR hebben gekocht, en die daarna weer terug hebben verkocht omdat ze met een compactje betere foto's maakten. Als je zelf niet wil bepalen wat er scherp moet zijn, dan is een compactje beter omdat je daarmee bijna altijd voldoende scherptediepte hebt om alles scherp in beeld te krijgen. Met een DSLR is het wel belangrijk om zo juist mogelijk scherp te stellen.

Ik ben er ook bijna zeker van dat ze eerder de oude FZ7 overal mee naartoe zal sleuren dan een DSLR met een kitlensje.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

bedankt vriendelijk voor jullie oprechte meningen
              Ik denk eraan om haar de fujifilm HS10 te kopen, in auto stand zal dit miss het beste zijn ?, er staan wel veel toeters en bellen op die ze nooit zal gebruiken.
              Zijn er hier al tevredene gebruikers van de hs10
              als ik eens naar verschillende winkels kijk is het ofwel op bestelling ofwel niets
              Mvg
              Oli

Comment

Ik denk eraan om haar de fujifilm HS10 te kopen, in auto stand zal dit miss het beste zijn ?, er staan wel veel toeters en bellen op die ze nooit zal gebruiken.
                als ik eens naar verschillende winkels kijk is het ofwel op bestelling ofwel niets
                Mvg
                Oli
                konijn heeft hem(http://www.fotokonijnenberg.be/produ...pix_hs-10.html) , maar inderdaad op bestelling.
                als je nu bestelt heb je hem met geluk volgende week.
                anders een bonnetje voor je moeder maken ?
                “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Mvg
                  Oli
                  Kijk even op dit forum daar zijn al mooie foto's gepost gemaakt met de HS10

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                    Als live-view prioriteit is, dan is Sony voorlopig het enige merk waar live-view even snel werkt als door de zoeker, het werkt maw zoals het hoort! Toestel is ook eenvoudig in bediening, geen frustrerend ingewikkelde menu's en zelfs een soort ingebouwde gids voor de functies...
                    De kitlens 18-55 is Zeer goed en goedkoop...aanrader!

Filmen kan je met sony (voorlopig) niet, is wel aangekondigd, maar binnenkort (vermoedelijk 11mei?) komt sony uit met een Pen-achtig toestel...(=de nieuwe markt ) Prijs ligt wel hoger dan de A330

En ik vind het vaak overdreven dat mensen tellen dat een DSLR niet dient gebruikt te worden in de automatische stand...Een 1Ds mkIII misschien niet...maar een A330 wel

Wil je een stap verder gaan met live-view en je budget laat het toe, kijk dan eens naar de A500/A550 reeks, die live-view heeft (quasi) ALLES wat live-view kan hebben,een nog verder kantelbaar scherm, een face-detection modus dat UITSTEKEND werkt (ideaal voor portretten...), lach-functie waarbij foto getrokken wordt als iemand lacht (=leuk, maar gimmick), en een 2e live view systeem dat werkt met de hoofdsensor, echter enkel in manuele focus. Deze laatste modus is vooral voor op statief bedoeld...

Je moeder gaat er plezier aan hebben Veel plezier met je keuze!
                    Face detection, twee soorten live-view en evenveel soorten AF.... het gaat om een iemand van 65jaar die al heel haar leven door een zoeker kijkt... Denk dat het niet de moment is om haar nieuwe manier van fotograferen aan te leren.

Een Nikon D3000 of D5000 (of Canon/Sony equivalent) lijkt mij voldoende. Een compactie eenvoudige SLR camera, die doet waarvoor hij gemaakt is.

Comment

moederdag was afgelopen zondag ;-)

Comment

bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
                        Ik heb alvast de HS10 gekocht, moet er wel eventjes op wachten maar mijn moeder is alvast superblij
                        Mvg
                        Olivier

Comment

Working...
                        X