Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d3000 + 18-200!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon d3000 + 18-200!

Hey,

Dit is wat ik van plan ben te kopen (als degelijke budget startersset):

nikon d3000 + tamron 18-200 (lijkt me een goede lens ? => reviews..)

geheugenkaart 8gb (maakt zo'n extreme gedoe veel uit? of kan ik evenveel aan met een goekope kingston?)

statief KONIG KN-TRIPOD21, Compact Foto/Video Statief

Nikon EN-EL9a (new), oplaadbare batterij (deze kost iets van een 60 euro, heb op cameranu.nl "jupio" copatibele batterijen gezien voor minder, zijn die goed?)

zijn er nog dingen die ik over het hoofd gezien heb? must haves..?
    waar koop ik het? cameranu.nl of kamera-express.nl : heeft die laatste goeie reputatie?

tas koop ik hier om de hoek...

alvast bedankt!
    Ik maak foto's

Re: nikon d3000 + 18-200!

de nikon d3000 is een perfecte starter body met de handige guide mode.
    de tamron 18-200 is in verhouding qua prijs met de nikon versie zeker te overwegen, maar daar staat wel tegen dat de tamron niet over VR beschikt wat op 200mm toch wel handig is tegen bewegingen.
    Het statief kan je niet mis gaan voor die prijs, later misschien wel upgraden naar een meer kwaliteits statief bv. manfrotto, gitzo
    een batterij hoef je normaal niet tekopen want deze is meegeleverd bij de camera, tenzij je een 2de wilt uiteraard (:

grtjs,
    Pieter
    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
      de nikon d3000 is een perfecte starter body met de handige guide mode.
      de tamron 18-200 is in verhouding qua prijs met de nikon versie zeker te overwegen, maar daar staat wel tegen dat de tamron niet over VR beschikt wat op 200mm toch wel handig is tegen bewegingen.
      Het statief kan je niet mis gaan voor die prijs, later misschien wel upgraden naar een meer kwaliteits statief bv. manfrotto, gitzo
      een batterij hoef je normaal niet tekopen want deze is meegeleverd bij de camera, tenzij je een 2de wilt uiteraard (:

grtjs,
      Pieter
      en de geheugenkaart: 8gb is goed, maar 2x 4gb is veiliger voor als een kaart crasht.
      het extreme(bij sandisk) heeft te maken met hoeveel MB/seconde de kaart kan schrijven. als je niet veel continious shiet dan kan het normaal geen probleem vormen. toch is een goede geheugenkaart een must (:
      “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

koop de 18-105mm vr van Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
          koop de 18-105mm vr van Nikon
          waarom?
          Ik maak foto's

Comment

omdat dat kwalitatief een zeer goed lensje is, voor héél weinig geld. dan kan je alvast starten en nadien nog upgraden. (bv 70-300 VR erbij kopen)

Comment

heb de 2lenzen zijn zeer goed opmijn D90
              nikon D90 af-s18-105vr af-s vr zoom 70-300 sb900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poema271 Bekijk bericht
                heb de 2lenzen zijn zeer goed opmijn D90
                en wrm dan niet gaan voor een 18-200?
                Ik maak foto's

Comment

omdat de 18-105mm vr toch scherper is en vooral veel snellere autofocus.

Comment

Working...
                  X