Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Canon

Hallo, ik heb momenteel een Canon 450D en ik ben van plan eens een upgrade te doen. Ik trek voornamelijk dieren in de natuur zoals vogels, paarden, eekhoorns en ander bosbewoners. Ik merk dat ik vooral te kortschiet bij iets mindere lichtomstandigheden dus een hogere ISO lijkt me noodzakelijk.

Ik twijfel tussen 3 toestellen van Canon: 550D - 50D - 7D

Wat zijn jullie ervaringen? Vooral tussen de 550D en de 50D is er grote twijfel omdat ik de verschillen soms niet goed begrijp in het gamma van Canon. De 550D is trager maar zijn ISO gaat tot 6400 terwijl de 50D tot ISO 3200 gaat en dubbel zo snel is. Wat is nu de beste keuze? (wat wil eigenlijk die mogelijkheid tot uitbreiding naar 12800 pixels zeggen bij beide toestellen?) Het prijsverschil tussen de 50D (€ 637,-) en 550D (€ 624,-)is te verwaarlozen. Waarom heeft Canon twee toestellen die bijna hetzelfde kunnen en bijna evenveel kunnen? Hoe kies je tussen deze twee en waarom?

De 7D is natuurlijk erg aantrekkelijk maar ook dubbel zo duur. Dat geld zou ik bij aankoop van een 550D of 50D ook aan betere lenzen kunnen besteden. Ik vraag me dus af of doorsparen voor een 7D de moeite is in kwaliteitsverschil met de 550D en 50D terwijl je toch met iets goedkopere lenzen blijft zitten. Mijn mening is dat je beter een iets mindere body kan hebben met betere lenzen, dan een dure body met slechte lenzen.

Momenteel werk ik vooral met een Tamron 18-270 (f3.5 - 6.3). Ik heb ook nog een Canon Kitlens 18-55 en Tamron 55-200 (f4 - 5.6).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gwen
    Beter een kwalitatief mindere foto dan geen foto...
    Canon 450D - Canon 18-55 (f/3.5-5.6) - Tamron 55-200 (f/4-5.6) - Tamron 18-270(f/3.5-6.3) - Sigma 400 (f/5.6)

Re: Welke Canon

Neem de 50D, dat is op zich al een geweldige upgrade als je van de 450D komt. Hou de rest van je budget voor een lichtsterke f2.8 L-lens, ISO is niet alles hé.

Uiteraard is de 7D een prachtig toestel, maar het zou zonde zijn om door deze aankoop naar low-budget lenzen te moeten grijpen...

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gwennet Bekijk bericht
      Ik twijfel tussen 3 toestellen van Canon: 550D - 50D - 7D

Wat zijn jullie ervaringen? Vooral tussen de 550D en de 50D is er grote twijfel omdat ik de verschillen soms niet goed begrijp in het gamma van Canon. De 550D is trager maar zijn ISO gaat tot 6400 terwijl de 50D tot ISO 3200 gaat en dubbel zo snel is. Wat is nu de beste keuze? (wat wil eigenlijk die mogelijkheid tot uitbreiding naar 12800 pixels zeggen bij beide toestellen?)

Momenteel werk ik vooral met een Tamron 18-270 (f3.5 - 6.3). Ik heb ook nog een Canon Kitlens 18-55 en Tamron 55-200 (f4 - 5.6).
      Uitbreiding naar 12800 pixels? Nonsens, meteen vergeten.
      Dubbel zo snel ? Irrelevant, gebruik je nooit.
      Niet teveel naar de cijfertjes kijken, kost alleen maar geld.

Lenzen: allemaal lichtzwak spul zonder uitzondering...., koop eens wat beters, zet meer zoden aan de dijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gwennet Bekijk bericht
        Hallo, ik heb momenteel een Canon 450D en ik ben van plan eens een upgrade te doen. Ik trek voornamelijk dieren in de natuur zoals vogels, paarden, eekhoorns en ander bosbewoners. Ik merk dat ik vooral te kortschiet bij iets mindere lichtomstandigheden dus een hogere ISO lijkt me noodzakelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gwen
        Ik adviseer je geen van alle

Met je huidige objectief collectie zul je na mijn idee nul , nul winst halen uit een nieuwe body.

Wat jij wil behaal je niet met een body upgrade, maar zul je eerst je objectieven onder de loep moeten nemen. Hier kun je je winst behalen voor wat jij wenst

Statief is ook een optie
        Last edited by Superdaantje; 2 mei 2010, 17:29.

Comment

Dat was ook één van de gedachten die ik had. De 450D kan eigenlijk al wel voldoende voor wat ik wil doen (natuurfoto's, vogels en andere dieren) maar mijn lenzen zijn te zwak. Ze zijn ook zo duur.

Ik heb nog wel wat tijd. Mijn canon 450D is een jaar oud en tegen het einde van het jaar zit ik aan zijn voorgeschreven maximale kliks. Dus ik heb nog wel ff. 't Is ook niet gezegd dat hij dan de geest zal geven natuurlijk maar ik denk al wat vooruit.

Ik heb graag wat zoom om de vogels en zo te trekken en wil graag ook wat macro gaan trekken. Welke lenzen zouden jullie aanraden zodat ik betere foto's kan maken met minder licht? Wat is al een serieuze verbetering voor een schappelijk prijs?

Alvast bedankt.
          Canon 450D - Canon 18-55 (f/3.5-5.6) - Tamron 55-200 (f/4-5.6) - Tamron 18-270(f/3.5-6.3) - Sigma 400 (f/5.6)

Comment

wat is je budget.

Zelf gebruik ik als telezoom een 70-200 f4 IS en ben er erg tevreden over.

Ik ben zelf niet zo van de Macro, mijn vriendin wel. En zij wil graag de canon 100 f2.8 IS

maar zoals al gezegd kun je beter je budget aangeven. En aan welke zooms/telezooms je zit te denken. er is immers al erg veel over geschreven

Comment

Een 5D (fullframe met grotere sensor, veel helderder, beter dynamisch bereik (contrasten,belichting), iso 3200 praktisch ruisvrij, kan +100.000 clicks aan wegens pro-klasse).
              Kost slechts rond de €800 tweedehands,nieuw bij de €3000 gelanceerd. €800 voor een fullframe in vergelijking met €637 voor instap cropcamera zoals de 550D of 50D is peanuts.

Een 50D & 550D zou ik zeker niet aanraden, is geen echte upgrade, zeer ruisgevoelig. Zeker niet kijken naar die extreem hoge iso-specificaties van 12800 etc, xxD & xxxD cropcamera's kunnen dit niet aan wegens te kleine sensor. Een kennis heeft een 50D en heeft al teveel ruis van ISO800! Deze extreme iso's hebben ze gelanceerd om toch maar een ruis-foto te kunnen maken in totale donker.

Lichtsterke lenzen voor honden,vogels,eekhoorns,... (=400 a 500mm) zijn onbetaalbaar, dus beter een geschiktere camera met lichtgevoelige grotere sensor waar je in een donker bos zonder zorgen je iso op 1600 of 3200 kan zetten. Qua lens is de Canon 100-400L IS (€900 2e hands) de beste prijs/kwaliteit
              Last edited by 2010; 2 mei 2010, 19:57.

Comment

Enkel uw lenzen verkopen, reken op een paar honderd Euro, plus het geld dat je aan een nieuw body zou gegeven hebben, is een kleine duizend.

Even kijken welke L-tele je voor dat geld hebt voor je natuurfoto's...
                135f2
                200f2.8
                70-200f2.8
                ?

Op welke iso werk je doorgaans?

Comment

Ik zou geen één van onderstaande aanraden daar de TS nu met een Tamron 18-270 superzoom en kitlenzen werkt. De 3 die u opsomt zijn sublieme lenzen maar niet geschikt (primes,te korte mms,te duur)
                  Ze zijn wel lichtsterk, maar de eerste 2 geen zoom (geen allround voor al haar natuuronderwerpen en enkele L's kan al hoog in prijs oplopen), en de 70-200 2.8 is te kort voor natuur.
                  Ideaal zou een 100-400 f2.8 zijn voor allround, maar bestaat niet Ik zou toch de 100-400L aanraden in combinatie met een 5D met grotere lichtsterkere sensor en de 450 + alle lenzen verkopen
                  Dit lijkt wel drastisch, maar is een nieuw begin tot betere fotografie.

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                  Enkel uw lenzen verkopen, reken op een paar honderd Euro, plus het geld dat je aan een nieuw body zou gegeven hebben, is een kleine duizend.

Even kijken welke L-tele je voor dat geld hebt voor je natuurfoto's...
                  135f2
                  200f2.8
                  70-200f2.8
                  ?

Op welke iso werk je doorgaans?
                  Last edited by 2010; 2 mei 2010, 19:58.

Comment

canon 100-400 lijkt me ook de juiste volgende stap
                    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                      Een 5D (fullframe met grotere sensor, veel helderder, beter dynamisch bereik (contrasten,belichting), iso 3200 praktisch ruisvrij, kan +100.000 clicks aan wegens pro-klasse).
                      Kost slechts rond de €800 tweedehands,nieuw bij de €3000 gelanceerd. €800 voor een fullframe in vergelijking met €637 voor instap cropcamera zoals de 550D of 50D is peanuts.

Een 50D & 550D zou ik zeker niet aanraden, is geen echte upgrade, zeer ruisgevoelig. Zeker niet kijken naar die extreem hoge iso-specificaties van 12800 etc, xxD & xxxD cropcamera's kunnen dit niet aan wegens te kleine sensor. Een kennis heeft een 50D en heeft al teveel ruis van ISO800! Deze extreme iso's hebben ze gelanceerd om toch maar een ruis-foto te kunnen maken in totale donker.

Lichtsterke lenzen voor honden,vogels,eekhoorns,... (=400 a 500mm) zijn onbetaalbaar, dus beter een geschiktere camera met lichtgevoelige grotere sensor waar je in een donker bos zonder zorgen je iso op 1600 of 3200 kan zetten. Qua lens is de Canon 100-400L IS (€900 2e hands) de beste prijs/kwaliteit
                      Full Frame aanraden aan TS?
                      En dan moet hij nog eens extra investeren in enkel het duurdere L glas (niet het "gewone" L glas), want de 1.6 crop valt weg voor zijn diertjes dichterbij te halen.

In theorie heb je mss wel gelijk, maar als je niet over een groot budget beschikt of professioneel gaat, denk ik dat dit niet echt een aanrader is.
                      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Ik werk zelf meestal bij 800 ISO of minder; Als ik hoger ga heb ik ruis met een 450D.

Ik begrijp wel dat je altijd beter kan gaan voor zowel body als lens maar dat is niet mijn ambitie. Ik ben een liefhebber, geen pro. Dus heb geen interesse peperdure XLR camera's. Een body koop ik ook niet graag tweedehands. Gezien mijn beperkt budget heb ik graag garantie op mijn body. Toegegeven dat een 5D heel knap is maar als ik 800 euro tweedehands uitgeef en hij is 3 maanden later stuk, ben ik 800 euro kwijt. Een nieuwe heeft in België verplicht 2 jaar garantie en dat stemt overeen met de verwachte levensduur.

Ik wil voor mijn lens wel een 1000 euro uitgeven. Nieuw of tweedehands ('t is toch veiliger dan een body tweedehandskopen). Mijn doel is beter vogels kunnen trekken met minder licht zoals ik al eerder aangaf. Ik heb nu een lens die dus tot 270 kan gaan en zou graag iets meer zoom hebben.

Alvast bedankt voor jullie advies. Ik kijk vol ongeduld uit naar jullie reacties.

Comment

Gewoon testen hé, is simpel, voor meer dan de helft van de prijs vind ik dit wel de moeite om een topcam te kopen.
                          Ik begon ook met mijn eerste spiegelfreflex nieuw te kopen, maar sedertdien alles 2e hands gekocht, zowel body's als lenzen en perfecte staat
                          Dan geraak je meteen een stap hoger met beperkt budget, want kwaliteits-body's kosten geld Denk maar eens aan de prijs van de 1D MKIV als die ooit aan 50% zal staan

Comment

Net zoals er al word geschreven de canon 100-400 L.IS is wel de betaalbare lens die veel gebruikt wordt bij de vogelieren.
                            De body ja dat is een keuze waar je zelf tevreden over moet zijn, als die canon 450 je niet bevalt, verkoop je hem toch en koop dan een 50d of 7d .
                            de 50d is al een verbetering en de 7d is weer een beetje beter.
                            Je moet wel naar je portemonne kijken of er wel genoeg geld voor dit alles inzit.
                            Anders zou ik met de body wachten want er komt vast wel ,weer nog een nieuwe ,en weer een beetje betere body op de markt.
                            Maar als je een full frame zal aanschaffen dan kom je in een heel andere wereld terecht.
                            Dan zal je nog betere lenzen willen hebben en natuurlijk, met het zelfde bereik.
                            Dan heb je aan een portemonne niet voldoende neem dan je bankpas maarmee.

Comment

Mijn doel is beter vogels kunnen trekken met minder licht
                              Ik ga mee met de raad om rond de 1000 EUR uit te geven aan een "instap" wildlife lens en je 450D body te houden (en ook je kitlens)

De 400mm lenzen die in je budget passen zijn allemaal f:5.6, hiermee kan je al goede resultaten bereiken met GENOEG licht.
                              Zolang de vogels niet te snel bewegen zal de 100-400 je de meeste mogelijkheden geven.
                              Andere opties zijn de 400mm 5.6 en de 300mm f:4 met extender.
                              Hierover is al enorm veel gedebatteerd, aan jou de keuze.

Ik wens je veel plezier en vooral VEEL tijd om te oefenen

Comment

Working...
                              X