Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90 of D300s

Hallo, Ik beschik nu over een D3000 en een flits, 3 lenzen en heb de neiging nog een fisheye te kopen. Maar ik kom tekort met mij D3000. ik gebruik mij camera vooral voor het fotograferen van skateboarden. maar ik zou ook graag kunnen filmen met mijn camera.

Mijn keuze gaat nu uit naar een D90 of en D300s.
    iemand raad?

alvast bedankt
    Nikon D300s 17-55 f2/8 70-200 f2/8 35 f1/8 SB-900 SB-600

Re: Nikon D90 of D300s

Qua sensor haal je geen voordeel om een D300s te kopen, die heeft namelijk dezelfde sensor als de D90

Vergelijk ze hier eens side-by-side.

Ik denk dat je met een D90 ruimschoots zal toekomen, gezien je van een D3000 komt.
    Het verschil in Body alleen al is groot.

Het geld dat je uitspaart door een D90 te kopen en geen D300s kan je dan weer aan andere dingen spenderen.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Als het je echt om de filmfunctie te doen is dan scoort de D300s wel beter op dat vlak. Kan autofocussen tijdens het filmen (welliswaar nog niet tip top) en heeft de aansluitmogelijkheid voor een stereo microfoon. De D90 moet manueel gefocust worden. Mocht je nog geen lenzen van Nikon hebben dan zou ik je de Canon eos 550D aanraden. De filmfunctie is echt super (zelfde als de 7D).
      Ofwel nog een poosje wachten want Nikon heeft 3 nieuwe DSLR's op stapel staan die ongetwijfeld met een veel meer uitgewerkte filmfunctie zullen komen.
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        Qua sensor haal je geen voordeel om een D300s te kopen, die heeft namelijk dezelfde sensor als de D90

Vergelijk ze hier eens side-by-side.

Ik denk dat je met een D90 ruimschoots zal toekomen, gezien je van een D3000 komt.
        Het verschil in Body alleen al is groot.

Het geld dat je uitspaart door een D90 te kopen en geen D300s kan je dan weer aan andere dingen spenderen.
        Das wel waar, maar ik zit er wel mee in dat je op de D300s wel 2 kaartsleuven hebt zodanig dat ik mijn film en foto apart kan opslaan en ook het autofocussysteem doet me zeer twijfelen. het verschil in prijs is natuurlijk wel zeer groot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
          Als het je echt om de filmfunctie te doen is dan scoort de D300s wel beter op dat vlak. Kan autofocussen tijdens het filmen (welliswaar nog niet tip top) en heeft de aansluitmogelijkheid voor een stereo microfoon. De D90 moet manueel gefocust worden. Mocht je nog geen lenzen van Nikon hebben dan zou ik je de Canon eos 550D aanraden. De filmfunctie is echt super (zelfde als de 7D).
          Ofwel nog een poosje wachten want Nikon heeft 3 nieuwe DSLR's op stapel staan die ongetwijfeld met een veel meer uitgewerkte filmfunctie zullen komen.
          heb je er een idee van wanneer deze zouden uitkomen die 3 nieuwe modellen. ik zou lijn beslissing toch maar nemen midden Juli.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
            Waarop gebaseerd?
            Ik durf hartdop te beweren dat er 3, maar ook dat er 10, nieuwe camera's opstapel staan met betere eigenschappen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waarop gebaseerd?
              Ik durf hartdop te beweren dat er 3, maar ook dat er 10, nieuwe camera's opstapel staan met betere eigenschappen.
              I can definitely tell that the rumors chatter started to pick up in the last few days after it was dead for a month. Something is definitely coming – I already started to see the first signs of an imminent announcement (Nikon AF-S 200-400mm f/4G IF-ED VR lens) which could happen as soon as the […]

Ik weet het, het zijn RUMORS, maar waar rook is is vuur, en we hebben toch al een hele poos niets nieuws meer gezien van Nikon op DSLR gebied.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Working...
              X