Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo eens iets anders... Eumig C3M

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zo eens iets anders... Eumig C3M

Hoewel ik me er van bewust ben dat dit een forum is voor digitale fotografie hoop ik toch iemand te vinden die me kan helpen.

We hebben hier thuis een oude analoge (film)camera gevonden van het merk Eumig, model C3M, in perfecte staat van een grootvader van me, compleet vergeten dat we het ding nog hadden.
    Op internet vind ik wel wat specificaties van de camera maar aangezien het hier al jaren in de kast ligt vroegen we ons toch af of zoiets waarde had of niet.

Ik ben van plan om het te verkopen aangezien ik er niets mee ben en het hier toch maar ligt te niksen.

Hopelijk weet er hier iemand iets meer over betreffende de waarde en/of het eerder vergane glorie is die je aan de straatstenen niet meer kwijt geraakt.

Alvast bedankt!

Mvg,
    Peter

Re: Zo eens iets anders... Eumig C3M

ga je weinig voor krijgen, op e-bay gaan ze voor ongeveer 10 engelse ponden weg..

Comment

OK, bedankt, dan gaat het wss terug de kast in, voor 10 pond hou ik toch het liever bij!

Mvg,
      Peter

Comment

gewoon lekker bewaren, het is iets uit vroeger tijden, en zoals ik al zei, op de markt doet het niet veel meer..

hier in de familie hebben we ook nog een 8mm filmcamera, met film, en zo´n apparaatje waarmee je films kon snijden en weer aan elkaar kon plakken, we hebben alle rollen film aan elkaar gezet, en overgezet naar dvd, er staan toch mooie momenten van vroeger op, die niet meer te vervangen zijn..

zelf heb ik bv ook nog wat oude diaprojectors, die ook niets meer opbrengen, maar die ik meer aanhoud, vanwege de nostalgie, ene ouwe minolta minislide-projector, en sinds kort een pentacon aspectar 150 a, deze zijn overigens nog steeds bruikbaar, daar we nog steeds veel dia´s uit vroeger tijden hebben, en het is af en toe wel es leuk, om op zijn ouderwets naar wat dia´s te kijken..

wat hier ook nooit meer de verzameling zal verlaten is een houten kastje, waarmee je stereo-foto's kunt bekijken, prachtig dingetje, en er zit ene hele verzameling oude stereo-foto's uit de 1e wereldoorlog bij, soms erg leuk om daar weer eens doorheen te kijken, en het effect is echt geinig te noemen, bijna 3d so to speak..

het is oud, maar ik zelf vind dat oude spul altijd de moeite om te bewaren...

Comment

Working...
        X