Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale projetors

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• digitale projetors

Beste mensen
    Wie kan mij zeggen welke ervaring hij of zij heeft met digitale projectors.
    Ik zou er een willen aankopen met de fotoclub en we zijn in een discusie geraakt waar geen einde aan komt, en zoals velen gaat het om het finaciele.
    graag een antwoord als het kan.
    groeten
    dromer

Er zijn 2 types projectoren: DLP en LCD. DLP werkt met minuscule spiegeltjes en heeft een veel hoger contrast ratio (typisch meer dan 1000:1). LCD is net zoals een tft scherm. Lage contrast ratio, een hele goeie heeft ongeveer 500:1.
    De reactietijd van DLP is ook veel beter voor bewegende beelden.
    Voor video en foto zou ik een DLP projector aanraden. Is normaal ook wat goedkoper.
    Qua resolutie best minstens XGA (1024x768) - native natuurlijk. Er zijn er die via compressie XGA aankunnen maar het beeld is dan natuurlijk niet zoals een echte XGA.
    Van lichtsterkte minstens 1400 ANSI lumen. Anders moet je echt in het pikdonker zitten om nog iets van het beeld te kunnen zien. De specificaties van de fabrikanten kan wel veel schelen. Zet er verschillende naast mekaar om te vergelijken.

Comment

mijn vader heeft er vorig jaar uitgetest, en kwam tot de conclusie dat qua beeld, lichtsterkte e.d. de compaq de beste was. ik zal nog eens navragen welk type dat was.
      ik geloof dat de prijs toen rond de 4000-4500 euro lag
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

en kwam tot de conclusie dat qua beeld, lichtsterkte e.d. de compaq de beste was.
        Hangt er van af met wat hij ze vergeleken heeft...de HP (Compaq) MP3800 heeft als grootste voordeel dat hij draagbaar is. Dat draagbaar zijn betekent wel dat er serieus aan lichtsterkte ingeboet wordt, hij heeft een lamp van 1300 Lumens, terwijl Philips (XG2 of SV2) en Sony (CX5) modellen hebben van €1000 minder maar dan met 2000 of 2200 Lumens en zelfs SXGA (1280x1024) resolutie.
        Als dat draagbaar zijn geen noodzaak is zou ik toch voor een ander model opteren.
        Mark (300D)

Comment

Eén ding waar je moet op letten....
          De lichtsterkte.. Dus het aantal LUX ofte LUMEN.
          Dit moet idd meer dan 1500 zijn.
          Behalve als jullie lokaal geen vensters heeft en jullie in het donker werken.
          Voor een goede sterke beamer moet je wat meer geld neertellen , maar dan heb je 2000 Lumen en kan je zonder problemen bij daglicht projecteren.
          Als ik een workshop geef, zijn alle lichten aan en hebben we nog een sterk en scherp beeld.

Comment

Belangrijk is ook de kleurechtheid en de afstand tot het scherm dat je kan maken.
            In een verenigingsleven is het niet evident om een projector te moeten plaatsen voor je publiek.
            Even belangrijk is ook de levensduur van de gebruikte lamp en de kostprijs bij vervanging.
            Zo gebruiken wij op het werk 3M-toestellen die schitterend zijn. Ze zijn ook nog eens compact en heel lichtsterk. Allee, na 2000 uren moet je willens nillens de lamp vervangen, en daar durf ik de prijs niet van te zeggen. Verschikkelijk hoog.
            Waarom niet eerst eens een paar toestellen vergelijken en eventueel huren ? Daar zijn firma's voor te vinden.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
            X