Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe Sigma lenzen voor de EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 nieuwe Sigma lenzen voor de EOS 300D

Sigma Deutschland - Carl-Zeiss-Str 10/2 te Rödermark brengt binnenkort twee lenzen op de markt voor de europeese Canon 300D.

Het gaat hier om een 18-50 mm en een 50-200 mm

Sigma EOS Set 18-50mm f3.5-5.6 DC + 55-200mm f4-5.6 DC

Sigma lens 18-50mm F 3.5-5.6 DC
    SPECIFICATIES:

Lensvatting(en) Canon EOS 300D
    Lensopbouw (groepen/elementen) 8 / 8
    Beeldhoek (graden) 76,5-31,7
    Aantal diafragmalamellen 7
    Kleinste diafragma (groothoek) f21
    Kortste instelafstand (cm) 25
    Vergrotingsmaatstaf 1:3,5
    Filtermaat (mm) 58
    Afmetingen diameter x lengte (mm) 67,5-60
    Gewicht (gram) 245

Sigma lens 55-200mm F 4-5.6 DC

SPECIFICATIES:

Lensvatting(en) Canon EOS 300D
    Lensopbouw (groepen/elementen) 10 / 9
    Beeldhoek (graden) 29,0-8,1
    Aantal diafragmalamellen 8
    Kleinste diafragma (groothoek) f22
    Kortste instelafstand (cm) 110
    Vergrotingsmaatstaf 1:4,5
    Filtermaat (mm) 55
    Afmetingen diameter x lengte (mm) 70-84,6
    Gewicht (gram) 310
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Moet je bij deze lenzen en bij de EF-s ook nog een factor x1.6 doen om tot de correcte brandpuntsafstanden te komen?

Comment

Die cropfactor heeft niets met de lens zelf te maken, enkel met de eigenschappen van je DSLR

Dus als de 300D een cropfactor heeft van 1,6, moet je die gebruiken.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ik zie geen reden waarom je niet maal 1.6 zou moeten doen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik zie geen reden waarom je niet maal 1.6 zou moeten doen...
          Omdat er een aantal lenzen speciaal voor de 300D gemaakt worden dacht ik dat ze daar ineens ook rekening mee hadden kunnen houden.

Comment

Originally posted by deg
            Omdat er een aantal lenzen speciaal voor de 300D gemaakt worden dacht ik dat ze daar ineens ook rekening mee hadden kunnen houden.
            Neen. De brandpuntsafstand is een gegeven, eigen aan de constructie van de lens. De crop factor van een toestel/sensor wijst op de beelduitsnede die wordt gemaakt uit de beeldcirkel van de lens. De Dx lenzen van Nikon of de E-system lenzen van Zuiko houden rekening met die crop factor en maken een kleinere beeldcirkel dan bij 35mm film noodzakelijk is. Als je deze lenzen met kleinere beeldcirkel op een full frame toestel zou monteren, krijg je duidelijk zichtbare vignetting (zelfs zwarte afgeronde hoeken in dit geval). Dat deze lenzen rekening houden met de cropfactor, wil nog niet zeggen dat de brandpuntsafstanden anders zouden zijn dan dezelfde lens met grotere beeldcirkel.

Wat de EF-S lenzen betreft, denk ik trouwens niet dat de beeldcirkel kleiner is - met andere woorden dat deze lenzen wel op een full frame zouden kunnen worden gebruikt in geval er een full frame toestel zou zijn dat EF-S ondersteunt. Of heb ik het verkeerd voor?
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Otto Knap
              Sigma Deutschland - Carl-Zeiss-Str 10/2 te Rödermark brengt binnenkort twee lenzen op de markt voor de europeese Canon 300D.

Ik kan noch op de duitse noch op de nederlandse site iets vinden over deze lenzen!
              mvg
              Krijn.
              http://www.fotorandstad.nl
              Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

Comment

Originally posted by Krijn
                Originally posted by Otto Knap

Ik kan noch op de duitse noch op de nederlandse site iets vinden over deze lenzen!

Dat zult u ook niet vinden het is nog supergeheim.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by Pieter G.
                  Wat de EF-S lenzen betreft, denk ik trouwens niet dat de beeldcirkel kleiner is - met andere woorden dat deze lenzen wel op een full frame zouden kunnen worden gebruikt in geval er een full frame toestel zou zijn dat EF-S ondersteunt. Of heb ik het verkeerd voor?
                  Heel goeie vraag voordat je in -S lenzen investeert!
                  Ik hoop dat Canon professioneel genoeg is om daar toch wel melding van te maken...

Volgens mij is het echter een verdoken soort van 3/4 systeem zoals Olympus/Kodak hanteren voor hun DSLR. En heeft een EF-S lens helemaal geen full frame bedekkend beeld...
                  ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

Na wat opzoekwerk blijkt de inderdaad EF-S enkel te passen op camera's met een APS-C grootte sensor.

Nikon heeft blijkbaar ook iets soortgelijks: DX-lenzen.
                    Maar tot hiertoe zijn de DX-lenzen ook werkelijk professionele kwaliteit/prijs.

Terwijl Canon zijn EF-S lijkt te richten naar de hobby-fotograaf.

De eerste signalen wijzen er dus op dat professionals die reeds met Canon werken voorlopig beter af zijn, daar hun lenzen nog een tijdje zullen blijven meegaan op't hoogste niveau. Terwijl Nikon reeds wat verder in de toekomst kijkt (=zeer kleine ruisvrije sensoren) en nu al professionele lenzen uitbrengt voor de "kleinere" (APS-sized) sensoren.
                    ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

Originally posted by Tommer
                      Na wat opzoekwerk blijkt de inderdaad EF-S enkel te passen op camera's met een APS-C grootte sensor.
                      Ik dacht dat de beeldcirkel even groot was als een andere 35mm lens, maar dan zal ik het wel verkeerd voor hebben. Ik dacht dat het verschil enkel zat in het feit dat het achterste lenselement verder naar binnen (in de camera) zit. Mag ik weten waar je gelezen hebt dat deze lens niet op full-frame sensors kan worden gebruikt? Blijkbaar gaat Canon dus toch Nikon achterna (cfr. Dx lenzen), hoewel ze altijd beweerd hebben dat niet te zullen doen.

Het is in elk geval een feit dat er momenteel maar 1 toestel bestaat dat EF-S ondersteunt: de 300D.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Wat gebeurd er als je een tussenring van 12, 25 of 32mm tussen stopt ? Werkt de lens dan wel ?
                        Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Heb het hier gevonden:

300D zal niet lang het enige toestel blijven dat EF-S ondersteunt, me dunkt...gelukkig blijven de oude EF's wel compatibel.
                          Al gaan die nooit meekunnen kwa compactheid/gewicht.
                          Het wordt boeiend om te zien of Canon dezelfde optische kwaliteit gaat kunnen halen met minder/kleiner glas.

Ook die kans zit er dik in schat ik (heeft er iemand weet van optische tests van de DX lenzen?).

Comment

Eind dit jaar zal er een Sigma zoom 12-24 uitkomen (ook voor Canon), eindelijk echte breedhoek... die overeen zal komen met +/- 18 tot 38 of zo... uitkijken dus. De specificaties staan al op de website van Sigma US.

Comment

ik dacht gelezen te hebben dat 't voordeel van zo'n ef-s lenzen zijn dat ze lichter zijn omdat de afstand tot op de sensor kleinder is maar dat dus ook inhoudt dat als je die lens op een toestel zou plaatsten dat niet geschikt is voor ef-s lenzen dat de spiegel de achterkant van de lens zou raken met nefaste gevolgen als resultaat

Comment

Working...
                              X