Vraagje, ik kan van iemand een Canon D60 kopen. Volgens D-previeuw is dit een ouder model wat niet meer in de handel is, er is namelijk een opvolger de D10?. Is het dus de moeite waard om deze camera nog te kopen? Heeft iemand ervaring met dit toestel? Met andere woorden doe ik hier een miskoop aan?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon D60
Collapse
X
-
-
Als je hem voor een goeie prijs kan kopen doe je zeker geen miskoop. De D60 is een uitstekend toestel en het is niet omwille van het feit dat er een opvolger is dat dit toestel nu plotseling slechtere foto's neemt.
Is het prijsverschil met een 10D minimaal dan koop je deze beter.
Eventueel heb je ook nog de 300D die nog een stuk goedkoper is dan de 10D en dus ook een concurrent is voor de D60 die je wil kopen en als hij een stuk goedkoper is dan die 300D zou ik voor die D60 gaan. Voor een gelijkaardige prijs als de 300D is de keuze al moeilijker en dan moet je nagaan wat je van een toestel wil. Zelf zou ik dan meer vertrouwen hebben in een nieuw toestel maar jouw gebruik van de camera is misschien beter af met een D60. Lees beide testen eens op dpreview en beslis dan.
-
Wat is de vraagprijs voor deze D60?
Ik werk er zelf mee en de D60 is een pracht van een toestel.
Bekijk de aanbieding en de prijs, persoonlijk laat ik een nieuwe 300D
gaan als ik voor dezelfde prijs een D60 in okkasie kon kopen.
Mocht ik morgen mijn D60 te koop aanbieden dan zou ik voor de body
graag 1000 euro hebben. Dit is voor mij een reële prijs de dag van vandaag.
Zijn er lenzen bij dan bekijk je die apart .Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Canon EOS-D60
Megapixels : 6.3
Resolutie : 3072x2048
Geheugentype : CompactFlash II
Zoombereik : 50 mm
Optische Zoom : nb
Digitale Zoom : nb
Meer specs : meer...
Fabrikant : http://www.canon.nl
Laagste prijzen
BBS Nederland € 2638.32
Hofman € 2799.00
Overzicht van alle prijzen
Waardering
Aantal waarderingen 6
Cijfer algemene indruk : 9.3
Cijfer foto kwaliteit : 9.3
Cijfer lens kwaliteit : 8.8
Cijfer gebruikersgemak : 8.7
Cijfer camera body : 9.3
Cijfer mogelijkheden : 8.8
Canon EOS 10D
Resolutie : 3152x2068
Geheugentype : CompactFlash I/II
Zoombereik : nvt
Optische Zoom : nvt
Digitale Zoom : nee
Laagste prijzen
Danton € 1509.00
Goedkoopste.nu € 1515.00
BudgetWinkel € 1638.12
Waardering
Aantal waarderingen 11
Cijfer algemene indruk : 9.1
Cijfer foto kwaliteit : 9.3
Cijfer lens kwaliteit : 9.2
Cijfer gebruikersgemak : 9.2
Cijfer camera body : 9.7
Cijfer mogelijkheden : 9.2
Canon EOS 300D
Resolutie : 3072x2048
Geheugentype : CompactFlash I/II
Zoombereik : lensafhankelijk
Optische Zoom : nvt
Digitale Zoom : nb
Laagste prijzen
Digital Pear (D) € 924.00
CameraStore € 949.00
WebVoordelig € 979.00
Waardering
Aantal waarderingen 5
Cijfer algemene indruk : 9.8
Cijfer foto kwaliteit : 9.8
Cijfer lens kwaliteit : 9.6
Cijfer gebruikersgemak : 10.0
Cijfer camera body : 9.8
Cijfer mogelijkheden : 9.8
mvg
Krijn.
http://www.fotorandstad.nl
Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP
Comment
-
Vraagprijs voor de D60 is € 1000,= zonder lenzen.
Dus als ik het goed begrijp is dit een redelijke prijs?
visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Comment
-
-
Originally posted by peerke
Vraagje, ik kan van iemand een Canon D60 kopen. Volgens D-previeuw is dit een ouder model wat niet meer in de handel is, er is namelijk een opvolger de D10?. Is het dus de moeite waard om deze camera nog te kopen? Heeft iemand ervaring met dit toestel? Met andere woorden doe ik hier een miskoop aan?
Voor foto's kan je altijd op mijn site een kijkje gaan nemen
Comment
-
Ik heb mijn D60 begin dit jaar voor 1500 € gekocht en daar nog moment spijt van gehad. ook niet na de komst van de 10D kort daarna.
Ik zou toch eerst informeren wat de gebruiker ermee gedaan heeft. Hoeveel fotokes heeft hij er al mee getrokken.
Ik zit al aan 3500. Ik vrees voor mezelf dat ik na 2 jaar aan vervanging toe ga zijn. Maar dan hou ik mijn D60 zeker als tweede toestel. Ik vind mijn D60 met enkele L-lenzen een zeer betrouwbaar en onmisbaar toestel. Bijna een levensgezel.
Heeft hij met verschillende lenzen gewerkt. Hoe ziet de sensor eruit? Stofvrij. Heeft hij herstellingen moeten laten uitveoren. Waarom doet hij eigenlij zo'n goed toestel weg?
Ik zou 1000 € durven geven voor een degelijke body. minder ook.
Loco
Comment
-
Proficiat Tom met je nieuwe aanwinst. Je gaat er gegarandeerd veel plezier mee beleven. Zo'n tweede toestel is toch gemakkelijk, niet? Ik moet het doen met mijn coolpix 990. En die gaat ook al jaren mee. Maar zeker nog geen 100 000 op de teller. 'k Zou wel willen, maar soms moet er ook nog gewerkt worden.
Comment
Comment