Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 500 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 500 D

Luister een camera is een stuk techniek, die kan niet op alles wat gij wilt scherp stellen, die heeft contrast nodig, of licht etc... allesinds iets waar de camera vanuit kan afleiden dat als hij daarop focussed het ook meteen scherp is.

Als dit niet lukt moet ge op iets ander focussen, of manueel scherpstellen.

Comment

wellicht heb je iets aan deze link. Op deze site vindt je erg veel info die je verder kan helpen.
      Je kunt je onderwerp handmatig scherpstellen, dat doen we vaak bij macrofotografie of met stillevens in de studio, maar dat is bijna niet te doen bij bewegende onderwerpen en situaties waarin je snel moet reageren. De camera kan ons daar ook prima mee helpen. Daarom deze keer de scherpstelfuncties van de camera.

Comment

ik begrijp dat het een stukje techniek is, maar wat ik niet begrijp is dat hij wel alles fotografeerde de eerste 2 weken en dan plots niet meer, dat is iets dat niet juist is denk ik...

Comment

In twee weken kun je veel veranderen aan instellingen, vooral als je nog niet ervaren bent met de camera. Een optie kan zijn om je camera software weer naar default te herstellen. Dit kan via je camera menu. (zie handleiding)

Tevens is het verstandig om de handleiding eens rustig door te nemen. Op de eerder gegeven link vindt je enorm veel waardere volle informatie. Vooral als startende dslr gebruiker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heidi1412 Bekijk bericht
            ik begrijp dat het een stukje techniek is, maar wat ik niet begrijp is dat hij wel alles fotografeerde de eerste 2 weken en dan plots niet meer, dat is iets dat niet juist is denk ik...
            Waarschijnlijk is het filmpje op
            Is voer voor de canonians.
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Fotografeer je op de volautomatische stand ("groen")? Dan valt er nl. weinig in te stellen en kun je bijna niets verkeerd doen met de instellingen.
              Ik zou dit eerst eens proberen, dan de sport stand (gebruikt continue autofocus) en kijken of de scherpstelling nog werkt.
              Je objectief staat toch op "AF"?
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

heb hem terug naar fabrieksinstellingen gezet, en nu werk hij weer perfect
                dus is het zeker iets wat ik heb misdaan
                moet nog veeeeeel leren...
                alvast bedankt voor de hulp

Comment

Volgens de handleiding van mijn 550D kan dit gebeuren als de camera niet kan focussen.

Als u probeert om scherp te stellen in de modus 1-beeld AF terwijl
                  het focusbevestigingslampje <o> in de zoeker knippert, kan er geen
                  opname worden gemaakt. Druk de ontspanknop nogmaals half in
                  om scherp te stellen of stel handmatig scherp
                  Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Working...
                  X