Voor mijn Canon 10D ben ik van plan om een canon speedlite flitser te kopen, alleen twijfel ik tussen de 440 en 550. Iemand tips? Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor outdoor sportfoto's. Is er veel verschil tussen 440 en 550. 550 Kost bijna dubbel... is dit te verantwoorden ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
speedlite 440 of 550 ?
Collapse
X
-
-
Is er veel verschil tussen 440 en 550. 550 Kost bijna dubbel... is dit te verantwoorden ?
grootste verschillen tussen 440 en 550 zijn
- 550 kan je gebruiken als draadloze master en slave
-440 kan je alleen gebruiken als draadloze slave
-550 heeft iets hoger richtgetal maar scheelt niet zoveel als 440
-550 laad iets sneller terug op
-550 kan je volledig manueel instellen
ikzelf heb de 440 en ben er best tevreden mee, heb geen behoefte aan een 550visit my website : http://www.freewallpapersite.com
-
Indien je budget het toelaat ga voor de 550 EX, ik een krachtige flitser die snel werk aankan.
Kan zowel als master of slave dienen. Voor een tweede flitser zou dan de 420 EX in aanmerking kunnen komen. Beide flitsers kunnen samenwerken en draadloos ETTL flitsen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Oké, de enige reden waarom ik dan voor een 550 zou kiezen is dat hij iets krachtiger is. Maar scheelt dit véél volgens jullie ? Is hij sneller en krachtiger of hoe moeten we dit interpreteren ?
Het feit van een tweede flitser en slave/master is interessant maar voor mij totaal niet van belang.
Comment
-
Originally posted by dieter
Oké, de enige reden waarom ik dan voor een 550 zou kiezen is dat hij iets krachtiger is. Maar scheelt dit véél volgens jullie ? Is hij sneller en krachtiger of hoe moeten we dit interpreteren ?
Het feit van een tweede flitser en slave/master is interessant maar voor mij totaal niet van belang.
Handig bij bv een trouwerij.
Tevens kan hij beter uitverlichten in bv een grote ruimte.
Maar uiteraard kost dat wel wat.
Je moet dus eens eert bedenken waarvoor je de flitser gaat gebruiken.
Voor zo nu en dan even, neem dan de 420, maar bij het snellere werk of als je nogal eens in grotere ruimtes werkt neem dan de 550.
Gr Ben
Comment
-
De 550 EX heeft een richtgetal van 55 bij 100 ISO en een brandpunt van 105 mm. Ik weet niet of de 420 EX ook meezoemt met je objectief maar de 550 doet dat dus wel. De 550 EX heeft ook een mogelijkheid om de belichting op de flits te beinvloeden met + of - 3 stops, dat is ook iets wat de 420 niet heeft dacht ik.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Originally posted by Digipics357
De 550 EX heeft een richtgetal van 55 bij 100 ISO en een brandpunt van 105 mm. Ik weet niet of de 420 EX ook meezoemt met je objectief maar de 550 doet dat dus wel. De 550 EX heeft ook een mogelijkheid om de belichting op de flits te beinvloeden met + of - 3 stops, dat is ook iets wat de 420 niet heeft dacht ik.
Ik gebruik wel af en toe de burstmode op de canon voor outdoor sportwedstrijden dan, is dit doenbaar met de 440 of is die dan te traag ? Wat raden jullie mij aan. Ik vind wel een enorm groot verschil in prijs. Ben bereid dit te betalen als de 440 zal tekortschieten, maar dit wil ik wel zeker zijn...
Comment
-
Originally posted by Digipics357
De 550 EX heeft een richtgetal van 55 bij 100 ISO en een brandpunt van 105 mm. Ik weet niet of de 420 EX ook meezoemt met je objectief maar de 550 doet dat dus wel. De 550 EX heeft ook een mogelijkheid om de belichting op de flits te beinvloeden met + of - 3 stops, dat is ook iets wat de 420 niet heeft dacht ik.
Flitscompensatie en andere manuele instellingen zijn volgens mij de enige voordelen ten opzichte van de 420. In combinatie met een 10D, die zelf de flits kan compenseren, zijn die voordelen in mijn ogen niet zo groot als het prijsverschil laat vermoeden. Het wordt een ander verhaal als je meerdere Canon E-TTL flitsers gaat gebruiken, want dan kan je 550 de masterfuncties vervullen. Dan rendeert de 550 en is hij zijn prijs dubbel en dik waard. Maar ja, hoeveel mensen hebben een 550 en twee 420 flitsers in hun tas steken?
Er zijn er die zeggen dat je je een 550 moet kopen, omdat dat handig is als je ooit nog een 420 bijkoopt. Ik zou het eerder omgekeerd stellen: koop een 420 en neem er later een 550 bij als je voelt dat een investering in een multiflash-systeem nuttig is voor jouw doeleinden.
Comment
-
-
als je geen tijd hebt voor instellingen: neem je dan niet bijna evengoed een 420?
(heb geen idee wat de richtgetallen willen zeggen want heb geen flits en zou het toch vnl voor macro gebruiken als ik er een zou hebben)
Comment
-
Dit dacht ik ook, aangezien je de 550 manueel kan instellen en de 440 niet ... ?
visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Comment
-
indien intresse, er staat een 420EX tweedehands te koop voor 175 euro
zie volgende link
http://www.fotoapparatuur.net/AanbiedingShow.asp?prd_id=32214visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Comment
Comment