Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ai servo - focuspunten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ai servo - focuspunten

hallo
    heb een technisch vraagje en waarschijnlijk een probleem

Als de kodak op ai servo staat dan zie ik plots geen focus punten meer
    ik kan wel op het vakje duwen om ze in te stellen maar ze worden niet meer getoond als ik wil scherpstellen
    op ai focus toont em ze wel nog

DIt weekend begon em plots met dit probleem.
    Natuurlijk de helft van mijn foto's nie scherp dit weekend pftftftf

geen idee hoe dit komt, kan dit aan een instelling liggenof is dit puur de kodak?

Re: ai servo - focuspunten

Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
    hallo
    heb een technisch vraagje en waarschijnlijk een probleem

Als de kodak op ai servo staat dan zie ik plots geen focus punten meer
    ik kan wel op het vakje duwen om ze in te stellen maar ze worden niet meer getoond als ik wil scherpstellen
    op ai focus toont em ze wel nog

DIt weekend begon em plots met dit probleem.
    Natuurlijk de helft van mijn foto's nie scherp dit weekend pftftftf

geen idee hoe dit komt, kan dit aan een instelling liggenof is dit puur de kodak?
    In de automatische selectie zie je ze niet , in de handmatige kan je kiezen welke focuspunt je wil gebruiken(AI SERVO) dit is eigenlijk de stand om sportfotografie of bewegende beelden te nemen,wat ik wel niet begrijp is dat de helft van de foto's niet scherp zijn ??Ik gebruik meest de AI FOCUS handmatige selectie
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      In de automatische selectie zie je ze niet , in de handmatige kan je kiezen welke focuspunt je wil gebruiken(AI SERVO) dit is eigenlijk de stand om sportfotografie of bewegende beelden te nemen,wat ik wel niet begrijp is dat de helft van de foto's niet scherp zijn ??Ik gebruik meest de AI FOCUS handmatige selectie
      hey dank voor de reactie
      hoe bedoel je automatische selectie?
      ik trek altijd op Tv (sluiterrijd)

Comment

hey dank voor de reactie
        Heeft niets te maken met TV,A of P stand , je kan nu eenmaal je focus punten zelf instellen door op het knopje rechts boven te drukken (naast het sterretje)(kweet eigenlijk niet welke camera je hebt) ,voor sportfoto's mag je natuurlijk op de TV staan , maar dan is het ook aan te raden je AI servo in te stellen , kwestie om bewegende voorwerpen te kunnen scherpstellen,maar je kan zelf ook een focus punt kiezen .
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

hey dank voor de reactie
          Vermeld a.u.b. eerst eens welk toestel je hebt ??

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Tv is als ik het goed heb de benaming die door Canon gebruikt wordt.
            Ook staat in het profiel van de TS dat hij Canongebruiker is.

TS: de benaming van je toestel met simpelweg "kodak" is zoals je zelf zou moeten weten niet correct. Noem het je camera, je fototoestel of je Canon maar toch niet de oude volksnaam: mijn kodak want dat wekt alleen verwarring.

Comment

hey
              bedankt voor de reacties

efkes verduidelijken

ben idd canongebruiker
              ik werk met een eos 30d

KWestie van de focuspunten weet ik idd als je op het icoontje druktje de focus punten kunt kiezen
              Dan zie je die in je zoeker efkes rood oplichten
              EN hoor je hem een geluidje maken

dat heb ik dus nu helemaal niet meer op de ai servo stand

Comment

Is toch normaal in de AI Servo stand blijft de camera het onderwerp volgen en lichten er geen focus punten op, omdat die in principe continu kunnen veranderen.

Ik gebruik deze mode niet, maar ik dacht je best eerst scherpstelt met het middelste punt en zolang je ontspanknop half indrukt zal de camera het onderwerp proberen te volgen en continue de scherpstelling aanpassen aan het bewegende onderwerp.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

jah maar normaal
                  als je halfdrukt moet je hem toch altijd horen scherpstellen

Comment

AI Servo betekent dat de camera continu scherp stelt. Dus geen piepjes, rode puntjes, enz.

Wat bedoel je met horen scherpstellen
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Denk dat TS bedoeld het geluid van de scherpstelmotor, gezoem.
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

Comment

Ik denk dat hij bedoelt dat hij de scherpstelpunten niet meer ziet in zijn zoeker, terwijl deze er normaal gezien wel staan in deze stand. Doordat die scherpstelpunten er niet meer staan, stelt de camera ook niet scherp, vandaar de onscherpe foto's die hij genomen heeft waarschijnlijk.
                        Verbeter me indien dit niet je probleem is!

Wat de oplossing is voor je probleem weet ik helaas niet, maar ik hoop dat andere mensen met mijn uitleg je wel raad kunnen geven
                        Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                          AI Servo betekent dat de camera continu scherp stelt. Dus geen piepjes, rode puntjes, enz.

Volgens mij bedoeld hij de focus piep.
                          Idd ook met mijn agfa hoor ik in al servo de piep niet.
                          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht

In de handmatige selectie zie je wel nog een focuspunt in de AI Servostand maar je hoort geen piepje,in de automatische selectie zie je helemaal geen focuspunten meer.
                            Als je het piepje wil horen (= scherpstellen)zet je hem best in de AI Focus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
                              Ik denk dat hij bedoelt dat hij de scherpstelpunten niet meer ziet in zijn zoeker, terwijl deze er normaal gezien wel staan in deze stand. Doordat die scherpstelpunten er niet meer staan, stelt de camera ook niet scherp, vandaar de onscherpe foto's die hij genomen heeft waarschijnlijk.
                              Verbeter me indien dit niet je probleem is!

Wat de oplossing is voor je probleem weet ik helaas niet, maar ik hoop dat andere mensen met mijn uitleg je wel raad kunnen geven
                              idd das exact wat mijn probleem is

Comment

Working...
                              X