Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ai servo - focuspunten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ai servo - focuspunten

Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
    idd das exact wat mijn probleem is
    In die stand op automatische selectie staan die er sowieso niet in je zoeker !!!!!!!!
    alleen als je de handmatige gebruikt zie je één punt staan naar keuze!!!!!!!!!!!!
    begrijp dat nu eens

AI Servo auto = geen punten
    AI Servo Hand = punt naar keuze
    AI Focus auto = stelt scherp 1of meerdere punten
    AI Focus Hand = punt naar keuze
    ONE SHOT idem AI Focus
    ONE SHOT wordt gebruikt bij niet bewegende onderwerpen

En bij bewegende beelden moet je ook een beetje geluk hebben,probeer eens in die stand een paar foto's te nemen
    van niet bewegende onderwerpen , zelfs al heb je het gevoel dat hij niet scherpsteld.
    Natuurlijk zie je ze rood oplichten als je ze insteld,daarna niet meer,dus zijn ze wel degelijk aanwezig .
    In de handmatige stand zie je wel altijd een rood puntje.
    Last edited by Bloatenaas; 7 mei 2010, 23:08.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      In die stand op automatische selectie staan die er sowieso niet in je zoeker !!!!!!!!
      alleen als je de handmatige gebruikt zie je één punt staan naar keuze!!!!!!!!!!!!
      begrijp dat nu eens

AI Servo auto = geen punten
      AI Servo Hand = punt naar keuze
      AI Focus auto = stelt scherp 1of meerdere punten
      AI Focus Hand = punt naar keuze
      ONE SHOT idem AI Focus
      ONE SHOT wordt gebruikt bij niet bewegende onderwerpen

En bij bewegende beelden moet je ook een beetje geluk hebben,probeer eens in die stand een paar foto's te nemen
      van niet bewegende onderwerpen , zelfs al heb je het gevoel dat hij niet scherpsteld.
      Natuurlijk zie je ze rood oplichten als je ze insteld,daarna niet meer,dus zijn ze wel degelijk aanwezig .
      In de handmatige stand zie je wel altijd een rood puntje.
      Waarom spreekt iedereen hier toch over een "automatische selectie"?
      De TV voorkeuze is toch geen vol-automatische selectie?
      Ik werk met een Canon 40D, hierop kan ik perfect mijn AI servo opzetten, een scherpstelpunt kiezen en hierop scherpstellen... En dit zowel voor continue opnames, one shot of high speed...dit maakt absoluut geen verschil.
      #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
      Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
        Waarom spreekt iedereen hier toch over een "automatische selectie"?
        De TV voorkeuze is toch geen vol-automatische selectie?
        Ik werk met een Canon 40D, hierop kan ik perfect mijn AI servo opzetten, een scherpstelpunt kiezen en hierop scherpstellen... En dit zowel voor continue opnames, one shot of high speed...dit maakt absoluut geen verschil.

Het gaat over de focuspunten en niet over een programma,als je op het knopje van de focuspunten in duwt kan je een handmatige selectie kiezen of de automatische,in de AI Servo stand als je de automatische kiest gelijk in welk programma M,TV A of p zie je de focuspunten niet!!!!!!!!enkel en alleen maar in de AI Servo (handmatig zie je de focuspunt naar keuze!!!!), in de One Shot of AI Focus zie je ze wel.
        en weet je wat als je het niet begrijpt , pak die camera in je handen en probeert het uit aub zeg,ne mens wilt dan ne keer iets uitleggen
        kennen jullie eigenlijk wel de camera waar je mee werkt,anders handleiding eens raadplegen
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

begrijp dat nu eens
          Bij mijn 500D zie je in de automatische stand de focuspunten wel nog staan... Maar misschien bij de xxD serie niet?
          Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
            Bij mijn 500D zie je in de automatische stand de focuspunten wel nog staan... Maar misschien bij de xxD serie niet?
            Ook bij de xxD serie hoor
            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Nog wat meer verwarring stichten:
              Op mijn 5D licht op AI-servo het centrale scherpstelpunt (manueel gekozen) even op en verdwijnt dan.Op mijn 1D blijft het centrale autofocuspunt (manueel gekozen)wel altijd oplichten.Zal dus ,zoals hierboven reeds vermeld,wel afhangen van toesteltype tot toesteltype.
              Dus handleiding lezen.(Als het er tenminste al in staat).

Comment

Het gaat over de focuspunten en niet over een programma,als je op het knopje van de focuspunten in duwt kan je een handmatige selectie kiezen of de automatische,in de AI Servo stand als je de automatische kiest gelijk in welk programma M,TV A of p zie je de focuspunten niet!!!!!!!!enkel en alleen maar in de AI Servo (handmatig zie je de focuspunt naar keuze!!!!), in de One Shot of AI Focus zie je ze wel.
                en weet je wat als je het niet begrijpt , pak die camera in je handen en probeert het uit aub zeg,ne mens wilt dan ne keer iets uitleggen
                kennen jullie eigenlijk wel de camera waar je mee werkt,anders handleiding eens raadplegen
                Dan zal dat enkel bij de 50D zijn... Bij een 40D (en ik vermoed ook de lagere modellen), als je op het "knopje van de focuspunten" duwt, dan kun je enkel manueel focuspunten kiezen (wel een mogelijkheid om alle focuspunten in beschouwing te nemen)!
                Maar op gelijk welke stand zie ik steeds waar de camera op scherpstelt.
                Je hoeft je dus helemaal niet op te winden, ik denk dat er hier op het forum wel meer mensen zijn die al een hun camera van naderbij hebben bekeken hoor...

We verliezen hier dus even het originele probleem uit het oog denk ik. Wat ik vermoed is dat de persoon vroeger zijn focuspunten zag en deze nu niet meer ziet...
                Het zou dus wel eens een mankement aan de camera kunnen betreffen.
                Last edited by sallybelgium; 8 mei 2010, 16:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Nog wat meer verwarring stichten:
                  Op mijn 5D licht op AI-servo het centrale scherpstelpunt (manueel gekozen) even op en verdwijnt dan.Op mijn 1D blijft het centrale autofocuspunt (manueel gekozen)wel altijd oplichten.Zal dus ,zoals hierboven reeds vermeld,wel afhangen van toesteltype tot toesteltype.
                  Dus handleiding lezen.(Als het er tenminste al in staat).
                  Een babylonische spraakverwarring is het aan het worden Can we see the lights?? Yes we can!! LOL

Comment

allemaal mercikes voor de reacties

maar tis een heel verwarrend probleem al sik dat hier allemaal zo lees

Comment

Als je de camera op One shot AF zet en een foto maakt. Zie je dan lichtjes in de zoeker en stelt de camera scherp of niet?

Dan weten we in ieder geval of het scherpstellen fout gaat of dat er een probleem met lampjes is.
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

En ook al het klopt wat ik begrepen heb...als je het in een andere instelling dan sluitertijd voorkeuze zet, of dan wel alles naar behoren werkte....

Ik denk dat je het probleem gewoon beter nog eens beschrijft, iets vollediger dan

Comment

Working...
                        X