Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ik zie heel vaak bij het uitkomen van nieuwe body's dat mensen klakkeloos geloven wat de fabrikanten en gebruikers van het eerste uur(lees aanbidders van Canonmateriaal) vertellen. Overal wordt maar steeds herhaald dat de 7D een stukken gesofistikeerder AF systeem heeft dan de 5DmkII en dat de AF veel sneller is waarom hij beter geschikt is voor sport, actiefotografie en bla bla bla. Alle dagen opnieuw kan je dat ook hier op BD lezen.....en meestal zijn het dan mensen die geen 7D gebruiken maar het ergens gelezen hebben die het gewoon verder vertellen. Of mensen die hun zinnen gezet hebben op de aankoop van zo'n 7D.... er bijna de centen voor hebben , en er vooraf zeker geen slecht woord over willen horen.
    Welnu het gedeelte gesofistikeerder is alvast waar......je kan heel wat dingen die de AF beinvloeden helemaal fijntunen of net helemaal mis instellen omdat je de bomen door het bos niet meer kunt zien......maar van snellere of juistere AF zie ik direct geen verbetering in de resultaten tov de 5DmkII. Ik gebruik de beide camera's....maar de recentere 7D krijgt stilletjes aan een laagje stof. Buiten de 8 beelden per seconde is er helemaal niks wat de 7D sneller of beter maakt dan de 5DmkII. Focussen met wat tegenlicht is een ramp met de 7D...focussen met een ander dan centraal AF punt erg onbetrouwbaar en de beeldkwaliteit is echt heel wat minder dan de 5DmkII. Het zou ook best kunnen dat een paar mensen op het forum en ikzelf een slecht exemplaar zouden hebben qua AF....maar ook dat ligt aan Canon en niet aan de gebruiker. Er is een reden waarom men bij Canon besloten heeft om microadjustments als optie door de klant zelf te laten doen. Die reden is dat de objectieven en cams die ze verkopen niet 100% af te stellen zijn in de fabriek zelf.Het gaat zelfs zo ver dat men gewoon de nieuwere body's op de markt dump en rustig afwacht totdat de eerste fouten of gebreken de kop opsteken.....en daarna bijsturen waar mogelijk.De kwaliteitscontrole laat men tegenwoordig haast over aan de vroege klanten als het ware. Productie moet sneller en controle achteraf verminderd. Hierboven heb ik mijn bevindingen gegeven over de 7D in mijn bezit.....uw bevindingen kunnen best anders zijn.
    Mijn ervaringen zijn inderdaad anders; ik vind de AF van de 7D nauwelijks onderdoen voor die van de 1D Mark III. In sommige situaties, vogels in de lucht tegen een drukke achtergrond, vind ik de AF van de 7D zelfs beter. Verder is microadjustment wat mij betreft gewoon een handige optie om de scherpte te verbeteren zonder daarvoor een objectief ter kalibratie aan te hoeven bieden bij de fabrikant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
      Mijn ervaringen zijn inderdaad anders; ik vind de AF van de 7D nauwelijks onderdoen voor die van de 1D Mark III. In sommige situaties, vogels in de lucht tegen een drukke achtergrond, vind ik de AF van de 7D zelfs beter. Verder is microadjustment wat mij betreft gewoon een handige optie om de scherpte te verbeteren zonder daarvoor een objectief ter kalibratie aan te hoeven bieden bij de fabrikant.
      Indien de fabrikant zijn werk om te beginnen goed gedaan zou hebben was er helemaal geen reden om zulke opties bij te voegen in een body. Tis natuurlijk hoe je het wil bekijken......ga je je auto(remmen, motor) ook afstellen na levering.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Indien de fabrikant zijn werk om te beginnen goed gedaan zou hebben was er helemaal geen reden om zulke opties bij te voegen in een body.
        Dat is natuurlijk niet geheel waar, de calibratie heeft natuurlijk een zekere spreiding en als je nu net een lens helemaal in de pluskant van de spreiding hebt en een lens helemaal aan de minkant is het wel handig als je dat bij elkaar kan regelen.

Calibratie kan natuurlijjk altijd beter tot eeen spreiding van bijna 0, maar dat ga je wel betalen.

......ga je je auto(remmen, motor) ook afstellen na levering.
        Mensen, die hun auto zo benaderen als wij een camera, doen dat
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik gebruik reeds een tijdje Canon dslr's. Op mijn heel oude 10D en 20D heb ik nooit enige afwijking van mijn objectieven bij het focussen opgemerkt.Die toestellen hadden helemaal geen ingewikkeld autofocussysteem of focussnelheid zoals de toestellen nu....maar de betrouwbaarheid lag voor mij toch hoger. De fabrikanten zijn nu( door de druk van de concurentie, de druk van de klant voor meer prulletjes en opties en de alsmaar goedkoper wordende toestellen) erg vindingrijk wanneer het er op aan komt om de schuld van zich af te schuiven. Tegenwoordig is een veel gebruikt foefje " "jamaar meneer je hebt je handleiding niet volledig nagelezen of de fout kan liggen aan het feit dat je de microfocusadjustment verkeerd hebt ingesteld. Voor mij persoonlijk is het helemaal geen probleem om een paar honderd euro's meer te betalen voor een toestel wat wel optimaal werkt. Ze mogen van mij hun klanten gerust opsplitsen in twee helften .Een helft ; de klant die bereid is om wat meer te betalen. We geven hen die toestellen die een paar extra stappen kwaliteitscontrole ondergaan hebben....de toestellen waarvan we met zekerheid weten dat ze goed werken bij het verlaten van de fabriek.Bij eventuele klachten geven we deze klanten gewoon een nieuw toestel. En een andere helft klanten. De klant die zit te zagen voor veel onnodige toeters en bellen en daarvoor zo min mogelijk wil betalen.....deze klanten geven we een toestel wat ze helemaal zelf mogen afregelen....en bij eventuele klachten smijten we deze klanten hun toestel steeds opnieuw open totdat we het euvel vinden.Vinden we de fout niet dan stellen we de klant zelf in fout.Ze hebben hun toestel immers zelf afgesteld.....en wilden niet de volle pot voor kwaliteit betalen.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Ik gebruik reeds een tijdje Canon dslr's. Op mijn heel oude 10D en 20D heb ik nooit enige afwijking van mijn objectieven bij het focussen opgemerkt.Die toestellen hadden helemaal geen ingewikkeld autofocussysteem of focussnelheid zoals de toestellen nu....maar de betrouwbaarheid lag voor mij toch hoger. De fabrikanten zijn nu( door de druk van de concurentie, de druk van de klant voor meer prulletjes en opties en de alsmaar goedkoper wordende toestellen) erg vindingrijk wanneer het er op aan komt om de schuld van zich af te schuiven
            Ieder zijn mening natuurlijk maar mensen die zowel een 20D als een 7D hebben gebruikt-en ik ben daar een van- zullen in grote meerderheid toch de 7D kiezen als het toestel met het beste autofocussysteem, hoezeer dat ook in contrast zal zijn met uw ervaringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Ieder zijn mening natuurlijk maar mensen die zowel een 20D als een 7D hebben gebruikt-en ik ben daar een van- zullen in grote meerderheid toch de 7D kiezen als het toestel met het beste autofocussysteem, hoezeer dat ook in contrast zal zijn met uw ervaringen.
              Geen probleem hoor....ieder zijn ervaringen hé.

Comment

Ik ben ook van mening dat merk X een body maakt, dat elke lens dat merk x ook maakt daar perfect op zou moeten werken. Zelf je lenzen moeten afregelen is gewoon fout.

Een teken dat ze gewoon hun voeten vegen aan de kwaliteitscontrole.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                  Ik ben ook van mening dat merk X een body maakt, dat elke lens dat merk x ook maakt daar perfect op zou moeten werken. Zelf je lenzen moeten afregelen is gewoon fout.
                  dat kan inderdaad hoor, alleen moeten wij dan niet zeuren dat de prijzen NOG verder omhoog gaan.

er zijn fabrikanten, die dit wel doen, (bv. leica), maar daar wordt dan weer over gezeurd, dat de prijzen niet meer van deze wereld zijn.

(en ja, ook bij leica zijn er wel eens 'mishaps'..)

als je een 'custom-build' camera +objectieven wilt, die helemaal gefinetuned is voor jouw persoonlijke gebruik, dan word je wel ineens enkele tienduizenden teruggezet, ik weet niet of iedereen hier veel zin in heeft..

garanties dat er dan WEL betere platen mee gemaakt zullen worden, krijg je dan nog steeds niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                    dat kan inderdaad hoor, alleen moeten wij dan niet zeuren dat de prijzen NOG verder omhoog gaan.

er zijn fabrikanten, die dit wel doen, (bv. leica), maar daar wordt dan weer over gezeurd, dat de prijzen niet meer van deze wereld zijn.

(en ja, ook bij leica zijn er wel eens 'mishaps'..)

als je een 'custom-build' camera +objectieven wilt, die helemaal gefinetuned is voor jouw persoonlijke gebruik, dan word je wel ineens enkele tienduizenden teruggezet, ik weet niet of iedereen hier veel zin in heeft..

De prijzen gaan niet omhoog......de prijzen zakken samen met de kwaliteitscontrole. Een paar jaar terug betaalde ik voor een nieuwe 20D 1800 euro. Nu betaal je voor een toestel met dubbel zoveel resolutie en een pak meer toeters en bellen 1250eur.....maar ik heb de laatste jaren ook alsmaar meer klachten gehoord van nagelnieuwe toestellen.En dat gaat van toestellen die nieuw uit de doos gehaald reeds niet aan te zetten waren en direct een error melding gaven....tot focusproblemen en echo's van vorige opnames in de volgende. Na een paar maanden geraken ook deze mankementen opgelost via firmware of omruilen van camera.....maar de dag dat er een nieuw toestel op de markt komt kan je er gif op innemen dat er flink wat citroenen bijzitten. De eerste klanten zijn de proefkonijnen.

garanties dat er dan WEL betere platen mee gemaakt zullen worden, krijg je dan nog steeds niet..

De prijzen gaan niet omhoog......de prijzen zakken samen met de kwaliteitscontrole. Een paar jaar terug betaalde ik voor een nieuwe 20D 1800 euro. Nu betaal je voor een toestel met dubbel zoveel resolutie en een pak meer toeters en bellen 1250eur.....maar ik heb de laatste jaren ook alsmaar meer klachten gehoord van nagelnieuwe toestellen.En dat gaat van toestellen die nieuw uit de doos gehaald reeds niet aan te zetten waren en direct een error melding gaven....tot focusproblemen en echo's van vorige opnames in de volgende.

Comment

De prijzen gaan niet omhoog......de prijzen zakken samen met de kwaliteitscontrole. Een paar jaar terug betaalde ik voor een nieuwe 20D 1800 euro. Nu betaal je voor een toestel met dubbel zoveel resolutie en een pak meer toeters en bellen 1250eur.....maar ik heb de laatste jaren ook alsmaar meer klachten gehoord van nagelnieuwe toestellen.En dat gaat van toestellen die nieuw uit de doos gehaald reeds niet aan te zetten waren en direct een error melding gaven....tot focusproblemen en echo's van vorige opnames in de volgende.
                      Mee akkoord. Maar ondertussen willen de meeste gezinnetjes ook een dslr voor hun gezinsfoto's en die gaan niet de prijs betalen voor een 100% getuned toestel.
                      Dan kan je gaan zeggen: "die moeten dan maar een bridge of compact kopen" Maar vroeger moesten deze gezinnetjes ook met een filmrolletje werken.
                      Vandaar de goedkopere toestellen met minder controle en meer kans op fouten.
                      Spijtig genoeg zet dit fenomeen zich oo verder bij de profesionelere dslr's.

Comment

Natuurlijk zegt de ervaring van 1 gebruiker niet veel, statistisch gezien, maar ik kan alleen bevestigen wat RUPSELKOPKE al geschreven heeft: ik heb nooit AF problemen (front- of backfocus) gehad met mijn 20D icm mijn lenzen (wel allemaal van Canon).
                        Mijn 5 jaar oude DSLR doet het trouwens nog steeds zeer goed. Nog geen klachten tot hiertoe (geen err99 of dergelijke )
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                          Mee akkoord. Maar ondertussen willen de meeste gezinnetjes ook een dslr voor hun gezinsfoto's en die gaan niet de prijs betalen voor een 100% getuned toestel.
                          Kom, gaan we hier nu zeggen dat het okee is voor een camera/lenzenfabrikant om toestellen te verkopen die niet correct focussen?
                          Als ze iets verkopen moet dat perfect werken, goedkoop of niet. Er zijn genoeg goedkope dslr's op de markt die bewijzen dat dat perfect kan.
                          Het is trouwens geen kosten probleem, vaak zijn het de duurdere toestellen die niet aan de verwachtingen voldoen. Een te geavanceerd en te weinig getest AF systeem te snel op de markt willen brengen is het grote probleem.

Comment

Kom, gaan we hier nu zeggen dat het okee is voor een camera/lenzenfabrikant om toestellen te verkopen die niet correct focussen?
                            Als ze iets verkopen moet dat perfect werken, goedkoop of niet. Er zijn genoeg goedkope dslr's op de markt die bewijzen dat dat perfect kan.
                            Het is trouwens geen kosten probleem, vaak zijn het de duurdere toestellen die niet aan de verwachtingen voldoen. Een te geavanceerd en te weinig getest AF systeem te snel op de markt willen brengen is het grote probleem.
                            mss zijn de verwachtingen wel TE hoog..

en, wie zegt, dat een geavanceerd AF systeem niet uitvoerig getest is?

(ik weet niet of jij een 'insider' hebt zitten bij canon, maar ik ben vrijwel zeker van niet)

dslr's zijn consumentenprodukten, wen er maar alvast aan..

het is iets waar een markt voor is, en wat liefst, tegen een zo gunstig mogelijke prijs, en liefst nog met winst verkocht kan worden..

dit gegeven heeft niets met fotografie te maken, maar met marketing, verkoopcijfers, winst maken, en de zowat niet te stillen honger naar meer en meer van de consument (of zo je het wilt noemen, fotografen)

you ask it, we make it..

de laatste tijd, zie ik steeds meer en meer geschreeuw, om meer menu's, meer af-punten, meer fps', absurd hoge iso's, en liefst gisteren voorradig dan vandaag...

want... de 'ouwe' voldoet niet meer..

ik heb tot op heden (en ik fotografeer inmiddels al meer dan 30 jaar) nog nooit 1 toestel gehad, wat mij totaal niet beviel..

ze hebben allemaal hun eigen kwaliteiten en hun gebreken..

ik noteer de gebreken, en hou er rekening mee.. zo gaat het ook met objectieven..

hele fotofora worden er mee volgeschreven..

niet scherp genoeg, vignettering, niet lichtsterk genoeg, front-en backfocus, de hele mikmak..

soms vraag ik mij af, hoe men het vroeger voor elkaar kreeg, om ook maar 1 geslaagd beeld uit een fotocamera te persen...

nu, dat we de meest geavanceerde toestellen, aller tijden tegen een redelijke prijs tot onze beschikking hebben, lopen we tegen allerlei probleempjes aan..

mss zijn de toestellen wel te ingewikkeld voor ons geworden...

het is daarom, dat ik het af en toe zo verhelderend vind, om es met een oude camera van 50 a 60 jaar op pad te gaan, soms heb ik slechts een vast diafragma en een vaste sluitertijd tot mijn beschikking, en een rolletje 120 film, met slechts 8 opnames...

en warempel, ook die zijn scherp zeg....

Comment

Ik zeg niet dat het oke is dat fabrikanten "slechte" toestellen op de markt brengt.
                              Maar zoals Sjinouk hierboven aanhaalt heeft het weinig met fotografie te maken. Maar puur op marketing. Tegenwoordig moet een nieuw model echt iets nieuws hebben, anders wordt het afgebroken en verkoopt het niet.
                              Het moet altijd maar sneller, beter, scherper, hoger iso, liefst zo simpel mogelijk met minder knopjes .... en ga zo maar verder MAAR wel voor minder geld. Dat is de looplijn van deze tijd.
                              Spijtig genoeg moet je dan geregeld de beprekingen en foutjes erbij nemen.

Comment

Working...
                              X