Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M9 - waarom geen autofocus ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leica M9 - waarom geen autofocus ??

Oorspronkelijk geplaatst door jorismichielsen Bekijk bericht
    De nieuwe Leica X1 is een eigen ontwerp, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de D-Lux 4, die in samenwerking met Panasonic gemaakt werd en vrijwel gelijk is aan de LX3. De Leica X1 wordt met de hand gemaakt in Solms, Duitsland.
    gebruikt dezelfde sensor als de pentax-k-x en de sony a500, een van de beste aps sensors momenteel op de markt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Het bestaan van een M9 is niet te verklaren aan mensen die slechts oog hebben voor fps, scherpstelsnelheid, hoge ISO prestaties en ergonomie.

Kijk eens door de zoeker van een M9, dan ben je voorgoed genezen van AF.
      Bwa, ik weet niet: macro of tele lukt al niet meer met zo'n range-finder hé ? Maar dat zeggen ze er meestal niet bij .
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

en waarom zou dat niet lukken?
        ok, parallax is mogelijk een probleem bij macro, eventueel ook het herkadreren.
        Maar tele zou toch geen probleem mogen geven?

J
        Last edited by Jo; 28 april 2010, 03:23.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Je zou voor je rechteroog mss dioptrie aanpassing kunnen gebruiken?

Ik heb dit weekend de Pentax (analoog maar vraag net welk model, maar wss al 30j oud) vastgehad van mijn vader...

omg, dat is gewoon..
          Dat ding steekt daar al 15j in de kast, maar werkt nog perfect. Die look en feel.. omg..
          En dan het diafragma instellen op de lens zelf (een 50mm 1.7 prime).. zalig
          Aan de pa gevraagd: Weet ge wat dit betekend? en hij: 1.7 of voor binnen, 16 en hoger voor buiten
          Schitterend!

Maar inderdaad, in de zoeker heb je daar zo een kring.. Het midden is scherp precies en de rest blurry en scherpstellen doe je tot dat het blur weg is. Werkt gewoon SUPER!
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Bwa, ik weet niet: macro of tele lukt al niet meer met zo'n range-finder hé ? Maar dat zeggen ze er meestal niet bij .
            Ken de materie!!!

Comment

Ken de materie!!!

Met zo'n ding aan je camera blijft er dan wel niet veel over van die compacte range-finder.
              David Leemans

Comment

Klopt, dan is het ineens net een d-slr.. met dat verschil dat je het hele spiegelhuis weer kunt verwijderen als je het niet nodig hebt.
                Wat probeer je eigenlijk duidelijk te maken?.. het is niet verplicht om een Leica te kopen!

Comment

Klopt, dan is het ineens net een d-slr.. met dat verschil dat je het hele spiegelhuis weer kunt verwijderen als je het niet nodig hebt.
                  Wat probeer je eigenlijk duidelijk te maken?.. het is niet verplicht om een Leica te kopen!
                  Gelukkig maar he, als je die prijzen ziet. Nu, ik heb zeker niets teigen Leica, ik probeerde alleen duidelijk te maken dat het range-finder concept ook zijn beperkingen heeft.
                  David Leemans

Comment

Wel ik heb het eens geprobeerd, zo door een meetzoeker kijken ('t was nog een M8, op de vorige fotokina). Ik kan er wel inkomen dat het een andere manier van scherpstellen is, maar een andere manier van fotograferen? Uh please....

"Met AF maakt de camera de foto, niet de fotograaf...", "Leica dat is de pure vorm van fotografie" en zo gaat het maar door. Hoor jezelf eens praten, alsof je getrouwd bent met zo'n camera.

Er zijn fans en er zijn fans hee. En daarmee wil ik de camera echt niet bashen hoor. Ik wil ook wel eens een rangefinder, maar niet aan de prijs van de M9.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Met zo'n ding aan je camera blijft er dan wel niet veel over van die compacte range-finder.
                      compactheid is dan idd weg, maar zo'n visoflexhuis is wel noodzakelijk, aangezien je met bepaalde lange tele's niet meer echt door de zoeker kan kijken.. dus wordt het visoflex-huis erop gezet..

niet voor de compactheid dus, maar wel erg geschikt voor supertele´s icm met een schouderstatief..(voor o.a. telyt-m f/1.4 200mm, telyt-m f/4.8/280mm, telyt-m f/6.8 400mm, telyt-m f/6.8 560mm, en telyt-s f/6.3 800mm)

wat zo'n 400mm of zelfs 800mm met je schouder doet, weet ik niet... en of het bruikbaar is weet ik ook niet.. heb wel een plaatje in 'het leica boek'' ervan staan, maar lekker lijkt het me zeker niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Wel ik heb het eens geprobeerd, zo door een meetzoeker kijken ('t was nog een M8, op de vorige fotokina). Ik kan er wel inkomen dat het een andere manier van scherpstellen is, maar een andere manier van fotograferen? Uh please....

"Met AF maakt de camera de foto, niet de fotograaf...", "Leica dat is de pure vorm van fotografie" en zo gaat het maar door. Hoor jezelf eens praten, alsof je getrouwd bent met zo'n camera.

Er zijn fans en er zijn fans hee. En daarmee wil ik de camera echt niet bashen hoor. Ik wil ook wel eens een rangefinder, maar niet aan de prijs van de M9.

Dave

leica is idd erg duur, maar vergelijk het eens met andere camera's...

een high-end dslr met een flinke verzameling top-objectieven kost ook een aardige duit..

feit blijft wel, dat leica zowat een leven lang meegaat, en dat ze hun waarde blijven behouden..

glaswerk is gewoon top, en het is idd een andere vorm van fotografie..

niet beter, gewoon anders..

Comment

post verwijderd
                          Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:58.

Comment

Wsl een stomme vraag, maar heeft er iemand een doorsnede van hoe dat optisch in elkaar zit, want ik snap niet hoe je dan nog op oneindig kunt scherpstellen als de lens 5cm verder van de body komt?
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik stel voor dat u aangeeft WAT u wil weten.
                              Welke lens verder van welke body?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                                Wsl een stomme vraag, maar heeft er iemand een doorsnede van hoe dat optisch in elkaar zit, want ik snap niet hoe je dan nog op oneindig kunt scherpstellen als de lens 5cm verder van de body komt?
                                De lenzen die geschikt zijn om op een Visoflex te gebruiken noemt met Visoflex lenzen, nu gaat er vast en zeker een belletje rinkelen..

Overigens passen die Visoflex lenzen middels een adapter prima op een Canon of Nikon.

Comment

Working...
                                X