Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste camera's 2010

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste camera's 2010

Wat de TIPA awards waard zijn, weet ik niet. 't Zijn in ieder geval camera's die zeer in de belangstelling stonden (en nog staan).

Zelf zou ik nochtans geen 550D kopen omdat die inzake ruis zeer zwak presteert. Vergelijk hier bijvoorbeeld eens de RAW resultaten op hogere (vanaf 400 iso) gevoeligheden. Totaal onbegrijpelijk voor mij! Dat toestel moet dan wel andere sterke troeven hebben - ofwel heeft Canon veel geld ingezet bij het kaarten .
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Re: Beste camera's 2010

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Zelf zou ik nochtans geen 550D kopen omdat die inzake ruis zeer zwak presteert. Vergelijk hier bijvoorbeeld eens de RAW resultaten op hogere (vanaf 400 iso) gevoeligheden. Totaal onbegrijpelijk voor mij! Dat toestel moet dan wel andere sterke troeven hebben - ofwel heeft Canon veel geld ingezet bij het kaarten .
    Zo slecht is het nu toch ook weer niet he:

Oorspronkelijk geplaatst door DPReview
    It is clear from these images that low-contrast detail is very well-preserved in the raw files up to ISO 3200, and noise only starts to swamp detail at ISO 6400 and the highest available setting of 12800.
    En misschien toch eens alles lezen:

With all this taken into account, it is hard not to recommend the EOS 550D. Quite simply, taken as a whole, it is the best camera of its class that we've ever seen, and one of those rare cameras that won't look out of date in a couple of years' time.
    Toch vreemd he voor zo'n slecht toestel?

Comment

Een Eos500 of 550 is natuurlijk geen 5D Mark II, we spreken dan al over een heel andere klasse gebruikers. Voor zijn prijs vind ik de 500 geweldig !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

In het Canon segment zijn nog steeds de 1DMK IV, 5D MKII, 5D en 7D de topcams.
        Met wat ik nu weet zou ik liever in plaats van een instap budgetcamera meteen een tweedehands pro-toestel kopen voor het minieme prijsverschil.
        Een tweedehands 5D kost slechts bij de €800, heeft nog €3000 gekost, dan heb je meteen top-quality fullframe beeldkwaliteit voor slechts iets meer dan een instapcamera
        Of de 40D semi-pro, kost ook rond de €500 tweedehands. De lenzen zijn al zo duur en kwaliteits L-lenzen koopt men ook meestal tweedehands, tenzij een onbeperkt budget
        Je instapcamera verkoop je toch op termijn.
        Last edited by 2010; 23 april 2010, 12:51.

Comment

is CS5 al uit?
          ik dacht dat het nog maar om beta versies ging.
          als dat al het beste van het jaar zou zijn, gaat de volledige versie echt wel knallen
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            is CS5 al uit?
            Draait hier al een paar dagen. Content aware is geweldig en de regel van derde in de croptool is ook heel handig.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

CS5 is op 12 april 'gereleased' en leverbaar vanaf begin mei (vermoedelijke leverdatum voor mijn bestelling is 27 april.)
              Als je die content aware features ziet dan is het moeilijk om dit niet het beste van 2010 te noemen ;-)

Comment

De beste camera van 2010 wordt pas in januari 2011 bekend gemaakt.......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

beste camera geef ik geen ene moer om... ik kijk liever naar de beste plaat van 2009 of 2010.. 2011 of verder..
                  Last edited by Sjinouck; 24 april 2010, 13:22. Reden: tiepvaut

Comment

Citaat:

With all this taken into account, it is hard not to recommend the EOS 550D. Quite simply, taken as a whole, it is the best camera of its class that we've ever seen, and one of those rare cameras that won't look out of date in a couple of years' time.

had ik precies ook ergens gelezen over de 450D vorig jaar... gelijk dat sommigen er nu over praten ist precies oubollig
                    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Enerzijds valt er wel wat te zeggen voor de TIPA of EISA awards, mijn camera (A350) heeft er namelijk zo eentje gewonnen (weet zelfs niet meer welke) en mijn favoriete lens (70-400G SSM) van beide (EISA ‘Best Product 2009-2010 zoom lens’, 2009 TIPA Awards ‘Best expert lens’) een award heeft gekregen, vind ik ze nu niet echt geloofwaardig, hoe goed mijn mooi stukje glas en metaal ook moge wezen...

Een 28-75 f/2.8 SAM (per definitie een full-frame kitlens die bij de A850 wordt geleverd) namelijk een 'expert' lens gaan noemen...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                      X