Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica X1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leica X1

Ten eerste natuurlijk, de beste wensen!

Vraagje, wie heeft ervaring met de Leica X1 ?
    Ik zie überhaupt zeer weinig posts van mensen die een Leica camera hebben, had dat niet verwacht toen ik ging zoeken.

Ik wil een hele goede compact camera kopen en zat aan een Leica D-Lux 4 te denken maar vind de Leica X1 ook erg mooi. Op pbase.com/cam zie ik geen foto's van de X1 staan dus kan de kwaliteit moeilijk beoordelen. En daarbij komt ook dat de camera 2x zo duur is... en eur 700 voor de D-Lux 4 is ook wel slikken.

Thanks!
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Re: Leica X1

op www.l-camera-forum.com/leica-forum/ zul je meer voorbeelden vinden dan hier op BD.. heb zelf ook een leica, al is het geen digitale..dus voorbeeldjes kan ik je niet geven..Leica is idd wat minder aanwezig hier dan het overige canon-nikon-pentax-sony of ander japo-spulletje..(het blijft jammergenoeg nog steeds een vrij exclusief merkske..(al zitten er hier ook wel enkele leica-users hoor!)) gewoon jezelf daar aanmelden, en je zult plenty voorbeeldjes zien.... indien je vragen hebt, zul je daar ook goed op weg geholpen worden.. het is een levendige, internationale community, dus dat moet daar zeker en vast wel lukken..!

groetjes, Alex!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DamnSharp Bekijk bericht

Thanks!
      Kan moeilijk anders ... . De X1 is pas leverbaar vanaf februari 2010 ...
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Alle info en commentaren :

http://www.l-camera-forum.com/leica-...-zur-leica-x1/
        Fotografische groeten
        Patrick

Comment

Super! Bedankt voor de reactie's! Ben net op vakantie in Berlijn geweest dus het Duits lezen zal wel lukken Overigens vond ik daar ook de link naar een test door dpreview (had ik zelf niet aan gedacht): http://www.dpreview.com/reviews/LeicaX1/
          Mocht er iemand een D-Lux 4 hebben ben ik benieuwd naar zijn/haar ervaringen trouwens.
          Last edited by DamnSharp; 3 januari 2010, 06:15.
          Groetjes, Damiaan.

Comment

Je kan ook vragen wie heeft er ervaring met de lumix lx3 van panasonic.
            Bijna op wat coating na de zelde camera.

Comment

Ik heb een DL4 en die bevalt me best goed ,het is een handig klein ding dat ik sneller meeneem als mijn D300
              Beetje afhankelijk van wat ik op de foto wil zetten natuurlijk

Comment

Prachtige camera superduc ik zet de lumix er even op om het verschil te zien.
                Op de camera van superduc zit wel een voorzetlens op.
                Maar je kan zien dat panasonic samen met leica aan dit product heeft gewerkt.

Comment

@superduc, gaaf met dat hoesje erbij! Die voorzetlens, waar dient die voor? Is het mogelijk paar foto's te plaatsen of naar mij te mailen? PM me anders voor mijn mail adres.
                  Groetjes, Damiaan.

Comment

Kijk ook eens naar the Olympus E-P1 of Panasonic GF1. Zelf heb ik E-P1 naast mijn D90 en ben zeer onder de indruk van de kwaliteit foto's die het produceert.

"Image Quality

The X1's image quality is excellent when shooting in raw, but not for the first time with a Leica, somewhat let down by the JPEGs. So if you're looking for a small camera which produces top notch out-of-camera JPEGs even in low light, it's not your best choice - especially considering the excellence of the Olympus E-P1's output
                    http://www.dpreview.com/reviews/LeicaX1/page27.asp "

Ik werk nu met de 14-42mm kitlens maar ben ook van plan om de panasonic 20mm f1.7 pancake aan te schaffen zodra hij hier te krijgen is.

Ik zie überhaupt zeer weinig posts van mensen die een Leica camera hebben, had dat niet verwacht toen ik ging zoeken.

Ik wil een hele goede compact camera kopen en zat aan een Leica D-Lux 4 te denken maar vind de Leica X1 ook erg mooi. Op pbase.com/cam zie ik geen foto's van de X1 staan dus kan de kwaliteit moeilijk beoordelen. En daarbij komt ook dat de camera 2x zo duur is... en eur 700 voor de D-Lux 4 is ook wel slikken.

Thanks!
                    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

@Roosje: Bedankt Roosje voor je bericht, ik zal ook de Olympus eens nader bekijken.

Nog een globale vraag: de X1 heeft een sensor van 3.72 cm², de D-Lux 4 kleiner. Heb ik het goed dat hoe groter hoe beter? Thx!
                      Groetjes, Damiaan.

Comment

@superduc, gaaf met dat hoesje erbij! Die voorzetlens, waar dient die voor? Is het mogelijk paar foto's te plaatsen of naar mij te mailen? PM me anders voor mijn mail adres.
                        Dat is een tube met een uv filter ,ik heb er dat ding voorzitten omdat ik een lensje dat korter en langer wordt bij het zoomen niet zo mooi vind
                        Nu is alles mooi beschermt en lijkt het een vaste lens
                        PM je email adres maar even dan stuur ik wel even wat foto's

Comment

zou ook eens kijken naar de panasonic GF1 en de pen van olympus. Weet niet maar ik denk dat die meer te bieden hebben voor minder geld.

Comment

Hee DamnSharp stond je voor me.
                            28-12-2009
                            voor De dom van Berlijn

Last edited by Forestwalker; 4 januari 2010, 01:35.

Comment

vandaag aangekondigd de samsung NX10

Comment

Working...
                              X