Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EOS1000D + 18/55 DC zonder beeldstabilisator...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CANON EOS1000D + 18/55 DC zonder beeldstabilisator...

Waren van plan om de CANON EOS1000D + 18/55 DC aan te kopen, daar we dit wel een goed instap model dachten te vonden...
    Nu wist de winkelier ons wel te vertellen dat er op de lens geen beeldstabilisator zit, en daardoor één op de twee fotoos die je kiekt wel eens onscherp zouden kunnen zijn...

Het volgende model de CANON EOS 450D 18/55is heeft dan weer wel stabilisator, maar kost dan ook zo een 160Euro meer...wat als beginnende amateur fotograaf wel flink wat duurder komt...

Klopt het dan echt dat met de 1000D en die lens dus één op twee kans hebt dat je fotoos onscherp gaan zijn en dus zekers een lens moet nemen met beeldstabilisator om dit zekers te vermijden?

Re: CANON EOS1000D + 18/55 DC zonder beeldstabilisator...

1000D+18-55IS kan ook en kost maar een paar tientjes meer ... veeeeel betere lens en stabilisatie is altijd een meerwaarde ... maar heel zeker geen must

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snicker Bekijk bericht
      Nu wist de winkelier ons wel te vertellen dat er op de lens geen beeldstabilisator zit, en daardoor één op de twee fotoos die je kiekt wel eens onscherp zouden kunnen zijn...
      Ik heb onder de 85mm geen enkele lens met IS of eigenlijk VR en heb bijna nooit een onscherpe foto.

Hoe deden ze vroeger eigenlijk: scherpe foto's maken?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Eén op de twee? Ik ben al bijna een jaar aan de slag met de eos 1000d en heb twee lenzen zonder IS, geloof me, ik maak meer scherpe foto's dan onscherpe. Het hangt vooral af van de omstandigheden. Bij iets minder licht, is deze combinatie niet super. Maar als beginnende fotograaf is het interessant om met een aantal beperkingen te beginnen, zodat je gaat begrijpen waarom beter glaswerk zo duur is. Voor die 106 euro meer zou ik echter niet twijfelen. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe diep 106 euro in je buidel tasten is. Als die IS je zorgen baart kan je ook alleen de 1000d body kopen en daarbij een IS lensje.

Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht
          Maar als beginnende fotograaf is het interessant om met een aantal beperkingen te beginnen, zodat je gaat begrijpen waarom beter glaswerk zo duur is.
          Doordat ik eens een filmpje van Canon gezien heb over de fabricage van L lenzen begrijp ik waarom ze duur moeten zijn, niet door de beperkingen van goedkoper glas.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
            1000D+18-55IS kan ook en kost maar een paar tientjes meer ... veeeeel betere lens en stabilisatie is altijd een meerwaarde ... maar heel zeker geen must
            Denk dat ik dan ga gaan voor de + Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm iS (stabilizer), met 2jaar garantie, Nederlands,staat voor 395euro incl verzending op :
            http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=26383

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snicker Bekijk bericht
              Denk dat ik dan ga gaan voor de + Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm iS (stabilizer), met 2jaar garantie, Nederlands,staat voor 395euro incl verzending op :
              http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=26383
              smart choice

Comment

De IS-versie is nieuwer, en die is optisch veel beter dan de oude niet-gestabiliseerde kitlens. Het is dus niet alleen de beeldstabilisatie die voor scherpere foto's zal zorgen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Working...
                X