Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d90 / d300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: d90 / d300s

Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
    Omdat ik als vervanger van mijn d40 echt wel een toestel wil waar ik JAREN mee verder kan, vallen die twee dus weg.
    Dit is geen goede instelling. In de fotografie is nieuw nog steeds beter. Er zullen binnen een paar jaar toestellen uitkomen met een veel betere lichtgevoeligheid, meer pixels, innovatieve functies, ... Je zal binnen een paar jaar weer een nieuw toestel willen. Trouwens, je D40 is nog steeds een goed toestel hoor ;-)

Maar als je 't mij vraagt: Kies voor de D90. Goedkoper en bij hogere ISO maakt ie zelfs betere foto's: http://mansurovs.com/nikon-d300-vs-d...ise-comparison
    “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
    Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
      Dit is geen goede instelling. In de fotografie is nieuw nog steeds beter. Er zullen binnen een paar jaar toestellen uitkomen met een veel betere lichtgevoeligheid, meer pixels, innovatieve functies, ... Je zal binnen een paar jaar weer een nieuw toestel willen.
      Het zal best, maar sinds ik een D700 is die wens toch wel verdwenen, deze camera heeft alles wat ik op een camera wil hebben(en veel meer). Alle innovatieve funkties hebben mij nog nooit kunnen bekoren. Ik heb pas een PEN PL1 gebruikt en wat daar allemaal aan 'innovatieve onzin' op zit, vaak allemaal voor mensen die niet met PS overweg kunnen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Het zal best, maar sinds ik een D700 is die wens toch wel verdwenen, deze camera heeft alles wat ik op een camera wil hebben(en veel meer).
        Idem hier. Dit blijft een dijk van een toestel
        Last edited by frank207be; 19 april 2010, 11:12.

Comment

Hmmm, als ik het hier goed lees adviseren de meeste toch aan om de D90 te kopen?
          Ok de D300s is waarschijnlijk beter, maar de D90 is in princiepe evenwaardig aan kwaliteit (want daar is het me toch om te doen)

x
          I freeze beauty

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
            Dit is geen goede instelling. In de fotografie is nieuw nog steeds beter. Er zullen binnen een paar jaar toestellen uitkomen met een veel betere lichtgevoeligheid, meer pixels, innovatieve functies, ... Je zal binnen een paar jaar weer een nieuw toestel willen. Trouwens, je D40 is nog steeds een goed toestel hoor ;-)

Maar als je 't mij vraagt: Kies voor de D90. Goedkoper en bij hogere ISO maakt ie zelfs betere foto's: http://mansurovs.com/nikon-d300-vs-d...ise-comparison
            euh, TS heeft het wel over de D300S en niet de D300 dus die link die je gepost hebt ivm betere foto's gaat niet echt op...
            Ik heb hetzelfde "probleem" maar ga toch voor de D300s gaan...
            Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Als ik je vraagstelling en je verdere reacties lees sta je toch min of meer aan het begin van de fotografieladder.
              Ik geef je - zoals enkelen reeds adviseerden - in overweging om voorshands geen al te grote stap (D300s) te maken en de D90 aan te schaffen. Zorg eerst dat je alle facetten van de fotografie leert kennen en daar staat laatstgenoemde camera zondermeer borg voor.
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Die marketing jongens doen toch hun best he, als ze zelfs beginnelingen kunnen doen twijfelen of ze met de D90 voldoende camera in huis zullen halen !

Mijn lokale fotoboer schiet momenteel nog huwelijken met zijn D70s - en die mens verdient daar zijn brood mee. De teller van zijn camera staat ondertussen al boven de 250.000 (en die kon toch maar 50.000 mee ????) !
                A picture a day, keeps the doctor away.

Comment

Het is Idd juist wat "Ewok" weet te vertellen: de marketing is in grote mate verantwoordelijk voor deze misverstanden. Zij willen uiteraard zoveel mogelijk toestellen verkopen van hun eigen merk. De wedloop tussen Nikon en Canon is er altijd al geweest maar nu de digitale camera voor het grote publiek betaalbaar werd is zijn de verkooptactieken enkel maar agressiever geworden met het gevolg dat de consument soms door het bos de bomen niet meer ziet. De D300(s) zal uiteraard wel beter zijn dan de D90 maar de vraag blijft of dat betere ook betere foto's oplevert! Tenslotte is het nog steeds de fotograaf die het resultaat bepaalt en de camera is hierbij een handig hulpmiddel! Groetjes, Danny
                  Nikon D750 + Nikkor 14-24mm F2,8 + Nikkor 24-70mm F2,8 + Sigma 150mm Macro 2,8 + Flits SB 5000

Comment

Ja jullie hebben waarschijnlijk wel voor een stuk gelijk. Maar ja dan is er gelukkig dit Forum nog om de 'beginnelingen' wat raad te geven ^^

Nuja, ik ben er ondertussen uit en ik denk dat ik met een D90 zeker en vast goed zit!
                    x
                    I freeze beauty

Comment

Ik heb ook een tijdje getwijfeld. Had (en heb nog steeds) een D80.
                      Grootste nadeel was de belabberde kwaliteit bij hoge ISO.
                      Dus moeilijke keus.
                      Het is de 300s geworden om de volgende redenen:
                      makkelijkere en snellere bediening van de functies; bijna alles kan heel snel met de knopjes en schakelaars ingesteld worden zonder door de menu's te moeten bladeren.
                      Snelle continue (7 beeldjes) is voor mij interessant vanwege de sport opnames.
                      Nog een paar kleine dingskes die ik intussen al vergeten ben.
                      Belangrijkste: De 300s is beschermd tegen spatwater en stof. Voor mij is het een werkpaard en moet dus tegen een stootje kunnen.

Groeten en succes met de keuze,

Bert
                      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                      www.bertofotografie.be

Comment

En op deze manier kun je met de vraag van TS héél oud worden............
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                          En op deze manier kun je met de vraag van TS héél oud worden............
                          Inderdaad!
                          I freeze beauty

Comment

Zoals hierboven aangehaald, een camera koop je niet voor JAAREN maar voor een paar jaartjes... daarna nieuwer, sneller, hoger, ect... als je de fotografie microbe hebt dan zal je ook willen overschakelen... zelf heb ik een D90 héél tevreden van, mogelijkheden te over en die 220 gr minder gewicht is echt goed meegenomen! Mijn volgende camera zal een FF worden maar ik wil me nog een paar jaar beheersen

Succes!

Comment

Hier ben ik nog eens.
                              Ik ben me plots iets beginnen afvragen. Al mijn lenzen bevatten nu een motor (door mijn d40 die geen had in de body)
                              Als ik nu de D90 koop (met motor in) zullen mijn lenzen met motor dan nog werken en komen die dan niet in conflict?

x
                              I freeze beauty

Comment

Die werken gewoon naar behoren hoor
                                http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Working...
                                X