Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijgrip d80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijgrip d80

hallo ik heb hier een vraagje over mijn batterijgrip op mijn D90
    ik ben gisteren naar de fotograaf geweest waar ik mijn batterijgrip heb gekocht en hem eens gevraagt of dat normaal is als mijn rechter batterij leeg is dat hij niet automatich overgaat naar de linkse en ik kreeg als antwoord das normaal
    dan vraag ik mij af welk nut geeft dan een batterijgrip
    ik dacht als de één leeg is dat hij direkt overspringt naar het ander en dat is dus het geval niet, ik moet eerst mijn batterij eruit halen en dan gaat hij over naar het andere batterij
    weet hier iemand iets meer van, of dat wel normaal is dat hij niet overgaat?
    of iemand met hetzelfde probleem, ik had hier graag eens het fijne willen van weten
    grts shooter

Re: batterijgrip d80

Volgens mij is de grip van dezelfde soort als die van de D200 en daar gingen de batterijen automatisch achter elkaar leeg.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Volgens mij is de grip van dezelfde soort als die van de D200 en daar gingen de batterijen automatisch achter elkaar leeg.
      dat zou kunnen dat weet ik niet, maar vind het raar dat hij niet over gaat als de andere leeg is, hij zegt dat het normaal is, wat nut geeft dan een batterijgrip he, dan kan ik beter zonder werken
      grts shooter

Comment

Volgens mij is het dus niet zo: batterijen horen achter elkaar automatisch leeg te gaan.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dit is toch niet normaal!

Is het de orriginele Nikon MB-D80 grip?

De grip gaat altijd eerst de rechter batterij gebruiken. Daarna gaat deze automatisch over naar de linker.

Dan moet je eens kijken bij de instellingen, maar denk niet dat het regelbaar is.

zal eens kijken!

werk wel met de D80.
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Wat gebeurd er als je alleen links een volle accu in stopt? Als er dan niks gebeurd is die kapot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
              Dit is toch niet normaal!

Is het de orriginele Nikon MB-D80 grip?

De grip gaat altijd eerst de rechter batterij gebruiken. Daarna gaat deze automatisch over naar de linker.

Dan moet je eens kijken bij de instellingen, maar denk niet dat het regelbaar is.

zal eens kijken!

werk wel met de D80.
              ja het is de orginele nikon MB-D80 grip
              en ik heb die nu ook nog niet zolang
              dat klopt wat je zegt eerst begint hij met de rechtse maar als die leeg is moet ik er hem uithalen en dan pas verspringt hij naar links
              bij instellingen heb ik ook al gezocht, maar zonder resultaat

grts

Comment

bij mijn D80 is het eerst de rechter batterij en dan de linkse automatisch.
                ik wel geen originele grip van nikon maar van hahnel.
                11-300mm
                jeff heylen

Comment

Volgens dat deze mens het uitlegd is de eerst de rechtse aan de beurt waarna hij automatisch aan de linkse begint. Als je de rechtse uitneemt, begin hij vanzelf aan de linkse.

Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Heb vanalles geprobeerd maar kan daarin toch geen Wijzigingen aanbrengen.
                    Wel een D80 gebruikt!

Vermoed toch dat er iets aan je grip niet ok is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                      Heb vanalles geprobeerd maar kan daarin toch geen Wijzigingen aanbrengen.
                      Wel een D80 gebruikt!

Vermoed toch dat er iets aan je grip niet ok is.
                      ik zou het echt niet weten, ik gebruik een D90
                      zal er mij maar bij neer leggen he
                      in ieder geval al heel erg bedankt
                      grts shooter

Comment

Hoi allemaal,heb hier ook eerst een d80 gehad met de batterygrip eronder .
                        Gewoon normaal overschakelen van leeg naar vol geen probleem of de volle nu links dan wel rechts zit .
                        Nu met de d90 zelfde grip eronder werkt ook het zelfde als met de d80 .
                        Moet automatisch overgaan naar de volle accu .
                        Groetjes gijs
                        Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

Comment

Ik heb een phottix grip voor mijn D90 en dit gebeurt wel automatisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                            ik zou het echt niet weten, ik gebruik een D90
                            zal er mij maar bij neer leggen he
                            in ieder geval al heel erg bedankt
                            grts shooter
                            Ik zou me er toch niet bij neerleggen. Gewoon terug brengen!

Comment

Working...
                            X