Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geruchten over 3 nieuwe Nikon DSLR's ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geruchten over 3 nieuwe Nikon DSLR's ...

I can definitely tell that the rumors chatter started to pick up in the last few days after it was dead for a month. Something is definitely coming – I already started to see the first signs of an imminent announcement (Nikon AF-S 200-400mm f/4G IF-ED VR lens) which could happen as soon as the […]

This is the latest info I got: 3 new Nikon DSLR cameras are in the pipeline. One of them will be an entry level model (probably D4000).

The second camera will have:
    - 39 AF points
    - 16 MP with 6400 ISO + HI2 position
    - 24 fps 1920/1080 video
    - an optional (new) MB-D11 grip
    I do not have any info on sensor size, exact model name or release date – this could be Nikon’s plan for the whole year (2010).

No word on what the third camera will be.

[NR] Rumor rating: 75% possibility
    Een nieuw instapmodel D4000 ? Dan verdwijnen de D3000 en de D5000 ? ... Zou kunnen want de prijs van de D5000 is de laatste weken sterk aan 't zakken.

2de model: Een vervanging voor de D90 of de D300 of D700? Ik vermoed eerder de D90 vermits deze dicht bij de D5000 staat en een D4000 zou daar zeker qua specificaties overspringen.

3de model ? Een spiegelloos toestel misschien zoals Olympus, Panasonic en Samsung al hebben en waar Sony volgende maand ook mee op de markt komt? Of zou er een D700s of D800 aankomen?
    Last edited by bartek; 16 april 2010, 10:35.
    “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
    Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

Re: Geruchten over 3 nieuwe Nikon DSLR's ...

Ben vooral geinteresseerd naar de nieuwe naamgeving.
    Opvolger van de D90 kunnen ze niet D100 noemen want die hebben ze al eens gehad..
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
      Ben vooral geinteresseerd naar de nieuwe naamgeving.
      Wat maakt het nu uit hoe ze iets noemen? En de Fiat 500 is ook eens uit de as herrezen, dus waarom een D100 niet?

Of gewoon 100D
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

We zijn benieuwd...

Comment

Uit goede brom heb ik vernomen dat de camera D95 zal heten en fullframe zal zijn aan 12,6 Mp.
          Een andere camera zal E100 heten en gebaseerd op EVIL technologie.

mvg, Nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

De benaming van Nikon toestellen is in ieder geval erg verwarrend. Niemand die er nog aan uit kan. Ben benieuwd of ze een nieuwe reeks benamingen voor hun DSLR's gaan gebruiken of niet. Ze zouden hun Full Frame toestellen beter laten beginnen met een F, de APS-C modellen met een D en de eventuele EVIL modellen met een E. Voor de consument is 't ook niet duidelijk welke lens nu geschikt is voor welk toestel ...

@ Nerdi: De Nikon E100 bestaat al, dat is een microscoop ;-)
            “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
            Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
              De benaming van Nikon toestellen is in ieder geval erg verwarrend. Niemand die er nog aan uit kan. Ben benieuwd of ze een nieuwe reeks benamingen voor hun DSLR's gaan gebruiken of niet. Ze zouden hun Full Frame toestellen beter laten beginnen met een F, de APS-C modellen met een D en de eventuele EVIL modellen met een E. Voor de consument is 't ook niet duidelijk welke lens nu geschikt is voor welk toestel ...

@ Nerdi: De Nikon E100 bestaat al, dat is een microscoop ;-)
              Mijn Nikon F100 is inderdaad ful-frame. Geen twijfel mogelijk.

Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                We zijn benieuwd...
                Idem hier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Uit goede brom heb ik vernomen dat de camera D95 zal heten en fullframe zal zijn aan 12,6 Mp.
                  Een andere camera zal E100 heten en gebaseerd op EVIL technologie.

mvg, Nerdi
                  Dat zou een goede zet zijn...wellicht dat er dan toch een Nikon bij zou komen :P

Maar zo blijven we dromen he
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                    Idem hier!

...en idem hier!
                    Wat betreft de naamgeving : van mij mogen ze de hopelijk op stapel staande D700s/900 desnoods Nikon Istinogurzibeshilaba noemen , als ze d'r maar mee afkomen .

Walter
                    D850

Comment

24fps?
                      waren oude films niet aan 18 fps en de nieuwe aan 24fps?
                      maw: een filmcamera voor zeer korte filmpjes aan hoge kwaliteit

mij maakt het eigenlijk weinig uit. Ik hoop deze generatie nog over te kunnen slaan en pas van de daarop volgende iets te moeten kopen.
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Wat betreft de naamgeving : van mij mogen ze de hopelijk op stapel staande D700s/900 desnoods Nikon Istinogurzibeshilaba noemen
                        Jamaar, da kan ekik nie uitspreken als ik ga stoefen met mijne nieuwe camera hé
                        http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                          24fps?
                          waren oude films niet aan 18 fps en de nieuwe aan 24fps?
                          maw: een filmcamera voor zeer korte filmpjes aan hoge kwaliteit

mij maakt het eigenlijk weinig uit. Ik hoop deze generatie nog over te kunnen slaan en pas van de daarop volgende iets te moeten kopen.
                          Oude huis en tuin en filmpjes van de jaren 50 misschien maar de 24fps bestaat al decennia's hoor.
                          Het oog ziet ook pas vanaf 24fps een vloeiende beweging.

Comment

Working...
                          X