Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 10d naar 1d??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by ebi
    Je zal wel geluk hebben met je 10D in combinatie met de 100-400. Officieel heeft de 10D een diafragma nodig van 5.6 om te werken en op het exemplaar wat ik had kreeg ik de 100-400 in combinatie met de 1.4 converter niet werkend. De 70-200 F4 werkt inderdaad wel want in combinatie met de 1.4 converter kom je uit op een diafragma van 5.6.

Over de accu kan ik je nog niet zoveel vertellen. Ik heb nog geen tijd gehad om een hele dag op pad te gaan met de 1D en heb dus nog niet te maken gehad met een lege accu. Volgens andere gebruikers zou je zeker 300 foto's moeten kunnen maken met niet gestabiliseerde lensen. Volgende week op de BD modellendag neem ik voor de zekerheid toch maar m'n lader mee voor het geval de accu het begeeft. Kan je dan ook wat meer vertellen over de duurzaamheid van de accu.
    Ok, maar 300 fotos is eigenlijk wel voldoende denk ik, wat kost eigenlijk zo een extra accu??
    Thanks
    Rudy

Comment

[/quote]

danny, hoe is de iso in vergelijk met de 10d??
      [/quote]

Veel zuiverder , Rudy .
      Wat mij opvalt is dat je veel minder PS bewerkingen nodig hebt om een
      goede foto te bekomen .
      You need to see it to believe it !

Beste groetjes ,

Danny
      http://www.canonians.com

Comment

Originally posted by Rudy
        Ok, maar 300 fotos is eigenlijk wel voldoende denk ik, wat kost eigenlijk zo een extra accu??
        Thanks
        Rudy
        [/quote]

Hum .....€ 149 bij Ingo .
        Ben nog niet verder gaan kijken . Eerst lensjes .....

1Danny
        http://www.canonians.com

Comment

Thanks
          Rudy
          Bij www.isarfoto.de kost de accu 139 euro en daar komt dan nog 12,90 euro aan verzendkosten bij.

Erik
          http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Originally posted by ebi
            Thanks
            Rudy
            Bij www.isarfoto.de kost de accu 139 euro en daar komt dan nog 12,90 euro aan verzendkosten bij.

Erik
            Nog geen GP alternatief zeker??

Comment

Originally posted by Rudy
              Originally posted by ebi
              Thanks
              Rudy

Erik
              Nog geen GP alternatief zeker??

Helaas nog niet gevonden. Door de relatief kleine markt voor deze accu zullen er ook wel geen 3rd party accu's op de markt komen.
              Zit zelf ernstig te twijfelen of ik een extra accu zal aanschaffen of niet. Eerst maar eens een dag er flink op los fotograferen om te kijken of het nodig is.
              http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Na rijp beraad (denk ik althans) toch besloten om bij de 10d te blijven en deze verder uit te bouwen.
                Waarom? ik heb al eens graag ne nieuwe camera, en heb bang dat de 1d zeer snel opgevolgd zal worden, wat zijn waarde (niet zijn kwaliteiten!!!!!) mogelijk zal doen dalen, en als ik dan wil upgraden...
                Moest ik hem kopen voor lang bij te houden deed ik het direkt.
                Nog een probleem zijn de dure accus, voor een accu koop je er 5 van de 10d.
                Bedankt voor al jullie reakties!!!
                Rudy

Comment

Working...
                X