Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 10d naar 1d??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by notex
    8fps ...heel indrukwekkend,maar ik heb nog geen toepassingen gevonden".

ikke wel hoor!
    Luc

Comment

Rudy,

Zoals je weet heb ik momenteel een tweede body gekocht, de Canon EOS D2000, ook 'maar' 2 MP, maar helemaal niet vergelijkbaar met de hogere mp klasses.
      Ik stond argwanend tegenover die 2MP, maar man toch, dit is nu echt een voorbeeld van hoe relatief de MP'kes wel zijn.
      En bovendien is dat ding supersnel !!!! 't Is geen 1D, maar ligt ergens tussen de 10D en de 1D qua snelheid.
      Den Umco weet er alles van, die heeft verdorie 2 X 256MB op de weg terug volgeschoten.

Hier een voorbeeldje ZONDER nabewerking (omzetting van Kodak RAW naar jpeg via PS, max quality) : Umco maakte deze foto toen wij aan een snelheid van 130km/u reden.

Comment

Originally posted by clash
        8fps ...heel indrukwekkend,maar ik heb nog geen toepassingen gevonden".

ikke wel hoor!
        Ha , ben op een idee gekomen : 'k ga mijn dwergkonijn eens opjagen ...

Beste groetjes ,

Danny
        http://www.canonians.com

Comment

[/quote]

Hoi Danny,

De 24-85 is natuurlijk een prachtig stuk glas voor zijne prijs kijk even rond, en voor 200 heb je er een gebruikte. Zo hou je alles een beetje onder kontrole ;-)
          Kheb nog wel een goed adreske voor gebruikt spul ;-)
          Trouwens, ik twijfel ook over ne 70-200 2.8 IS, voor die IS , maar het zal dus 1D worden , of die lens.
          Groeten
          Rudy

[/quote]

Hi Rudy ,

Graag dat adreske , if you don't mind .
          Wat de 70-200 IS betreft : is wat trager in werking dan de standaard versie omwille van de stabilizeringstijd van de IS . Scheelt niet veel maar zou de supersnelle reaktie van de 1D ook kunnen vertragen IMHO .
          Heb enkel ervaring met de 300mm IS tegenover de 300mm niet IS .
          Beste groetjes ,

Danny

Comment

Canonian brengt het prachtig onder woorden :"8fps ...heel indrukwekkend,maar ik heb nog geen toepassingen gevonden". Op de site van Canonian zie je dan ook prachtige testshots waarvoor je zeker 8fps nodig hebt : Gebouwen, bloemen en een stilstaande Porsche. Lees ook goed de uitleg over die rare blokjespatronen. Die zullen je echt storen in opnames waarin glas of chroom voorkomen.

Sorry Rudy maar een toestel van 2 jaar geleden is in de digitale wereld zowiezo voorbijgestreefd. Waarom denk je anders dat Canon ze lachend de deur uitsmijt richting "gefortuneerde amateurs". Als je die 8 fps echt niet nodig heb, investeer dan in beter glas en hou je 10D een jaartje langer bij. Die betere lenzen kan je dan later gebruiken op de opvolger van de 1D.
            Hi Notex ,

Ik schreef , eerlijkheidshalve , dat ik nog geen toepassing gevonden heb . Dit wil niet zeggen dat ik NOOIT een toepassing voor de 8fps zal vinden . Ik zie het nut niet in om voorbij razende wagens te fotograferen . Het is mij genoeg te weten dat de mogelijkheid bestaat voor wanneer ik het nodig heb . Trouwens de 1D is niet alleen een camera die 8fps aankan . Het is zoveel meer . Je moet ze beschouwen als een geheel . Dan pas begrijp je wat ze te bieden heeft . Mijn bedoeling is niet een ode aan de 1D te schrijven .Heeft het niet nodig . Maar , op mijn parade doen regenen terwijl je de 1D zelfs niet geprobeerd hebt , vind ik wat misplaatst .
            Liever een gouwe ouwe waarvan de ( weinige ) tekortkomingen alom bekend zijn dan blijven wachten op een hypothetisch nieuwer ( beter ? ) model . Ik kan meteen aan de slag , al is het voor gebouwen , bloemen of mijn hond . Met of zonder 8fps .

Beste groetjes ,

Danny

Comment

Originally posted by Tom
              Rudy,

Zoals je weet heb ik momenteel een tweede body gekocht, de Canon EOS D2000, ook 'maar' 2 MP, maar helemaal niet vergelijkbaar met de hogere mp klasses.
              Ik stond argwanend tegenover die 2MP, maar man toch, dit is nu echt een voorbeeld van hoe relatief de MP'kes wel zijn.
              En bovendien is dat ding supersnel !!!! 't Is geen 1D, maar ligt ergens tussen de 10D en de 1D qua snelheid.
              Den Umco weet er alles van, die heeft verdorie 2 X 256MB op de weg terug volgeschoten.

Hier een voorbeeldje ZONDER nabewerking (omzetting van Kodak RAW naar jpeg via PS, max quality) : Umco maakte deze foto toen wij aan een snelheid van 130km/u reden.

En Tom, nog wat van die mooie beeldjes?? is het gewicht te doen?? Ik moet nu echt kiezen, of opnieuw ne grip (ik verkoop alles te rap hé)en den 10d verder uitbouwen (lees, extra glas), of nen betere body. Van die mpixels lig ik niet wakker, integendeel, ik ben van oordeel dat met 4mixels al ruim goed te werken is, zelfs voor a3 vergrotingen. Goed kans dat ik beter resultaat heb met mijn 24-85 en 70-210 op nen 1D body, dan met nen 24-70L en 70-200L op mijn 10d body. En in dat geval is nen 1d zelfs een goedkopere oplossing!!!
              Morgen weet ik meer over de prijs en levertermijn.
              Al ik een van de dagen nen 1d getest heb, zal het kalf wel verdronken zijn.
              En der is er ene aan men vel aan het trekken voor nen 1Ds, hmm, er is dus duidelijk nog ruimte om te verbeteren.

Moet er hier iemand nen nieuwe 10d kopen?
              Rudy

Comment

Danny, waar ik ook aan denk is natuurlijk de wederverkoop (ik wissel nogal eens graag). Nou weet ik dat de 10d heel eenvoudig te verkopen is, en dat zou zo nog tot half 2004 moeten zijn. Maar de 1d zal zeer binnenkort vervangen worden. Wat de prijs van wederverkoop niet positief zal beinvloeden. Als ik hem nu rond de 3000 koop, zal ik hem dan binnen een jaartje nog voor 2000 kunnen verder verkopen?

Ps, heb je mijn stelling over de lenzen gezien?? gewoon glas op de 1d, zou misschien L op de 10d kunnen evenaren of overtreffen... AdamT bewijst het met die cola botelltjes, lenskes die ik gisteren in de mediamarkt voor 90€ zag liggen!!!!

Groeten
                Rudy

Comment

Heb nog even een test met de autofocus gedaan. De autofocus blijft gewoon werken met een 100-400 IS in combinatie met een 1.4 converter. Enigste beperking is dat je alleen het middelste focus punt kunt gebruiken ipv alle 45.
                  http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Originally posted by ebi
                    Heb nog even een test met de autofocus gedaan. De autofocus blijft gewoon werken met een 100-400 IS in combinatie met een 1.4 converter. Enigste beperking is dat je alleen het middelste focus punt kunt gebruiken ipv alle 45.
                    Maar dat doet mijn 10d ook, zelfs met de sigma 50-500, dus dat is geen prestatie.
                    Die 45punten, gebruik je die altijd? op de 10d gebruik ik enkel de center, omdat ik niet wil dat camera op iets anders scherpsteld dan dat ik wil. Werkt zo een 45punt af goed??

Comment

Bij de 10D heb je voor de autofocus minimaal een diagfragma van 5.6 nodig. Als je op de 100-400 een converter schroeft wordt dit 8 en werkt de autofocus op de 10D niet meer en op de 1D wel. Er zijn wel wat trucjes met plakband om de converter niet de juiste diafragma aan de camera door te geven maar of dit altijd een goede oplossing is weet ik niet. De focus sensoren in de 1D zijn gewoon een stuk gevoeliger als in de 10D en hebben minder licht nodig om hun werk goed te doen.
                      Verder vind ik de 45 punts focus beter werken in de praktijk dan de 7 punts van de 10D. De 10D stond bij mij ook op het middelste punt maar ik merk nu met de 1D dat ik met alle 45 punten goede resultaten haal.

Comment

Voor zover ik weet maken ze enkel nightvision en thermische camera's.
                        Deze camera's worden veel gebruikt voor bewakingsdoeleinden of analyses van alles wat met warmte te maken heeft.
                        De meeste gebruikers hier hebben daar niet zo een behoefte aan.

Op mijn werk gebruik ik regelmatig een digitaal fototoestel van het merk AGEMA. Zullen jullie zeker niet kennen want het is nog iets proffessioneler dan een D1 of een D1X en zeker 25 maal duurder. Om het te mogen gebruiken heb je zelfs een vergunning nodig van het ministerie van binnenlandse zaken.
                        Greetz,

Comment

Originally posted by ebi
                          Bij de 10D heb je voor de autofocus minimaal een diagfragma van 5.6 nodig. Als je op de 100-400 een converter schroeft wordt dit 8 en werkt de autofocus op de 10D niet meer en op de 1D wel. Er zijn wel wat trucjes met plakband om de converter niet de juiste diafragma aan de camera door te geven maar of dit altijd een goede oplossing is weet ik niet. De focus sensoren in de 1D zijn gewoon een stuk gevoeliger als in de 10D en hebben minder licht nodig om hun werk goed te doen.
                          Verder vind ik de 45 punts focus beter werken in de praktijk dan de 7 punts van de 10D. De 10D stond bij mij ook op het middelste punt maar ik merk nu met de 1D dat ik met alle 45 punten goede resultaten haal.
                          MIJN 10d werkt prima met de 100-400L, zelfs op full zoom, met de canon tc 1.4 mkII, ZONDER tape of wat dan ook. Ook de 70-200 L 4.0 werkt prima met de 1.4tc.
                          Ook de goedkopere 70-210 3.5-4.5 usm gaat heel goed, met de sigma 1.4tc.
                          Maar, ik ben al gebrand om die 45 point af te gebruiken...
                          Hoe zit het met die accus eigenlijk? met de 10d heb ik een reserve, die eigenlijk nooit gebruikt word. Moet ik er ook eentje bijkopen voor de 1d? die zijn wel een stuk duurder, en als ik met een vers geladen accu begin, haal ik dan en beeld of 300 zonder stabiliser??
                          Bedankt
                          Rudy

Comment

Je zal wel geluk hebben met je 10D in combinatie met de 100-400. Officieel heeft de 10D een diafragma nodig van 5.6 om te werken en op het exemplaar wat ik had kreeg ik de 100-400 in combinatie met de 1.4 converter niet werkend. De 70-200 F4 werkt inderdaad wel want in combinatie met de 1.4 converter kom je uit op een diafragma van 5.6.

Over de accu kan ik je nog niet zoveel vertellen. Ik heb nog geen tijd gehad om een hele dag op pad te gaan met de 1D en heb dus nog niet te maken gehad met een lege accu. Volgens andere gebruikers zou je zeker 300 foto's moeten kunnen maken met niet gestabiliseerde lensen. Volgende week op de BD modellendag neem ik voor de zekerheid toch maar m'n lader mee voor het geval de accu het begeeft. Kan je dan ook wat meer vertellen over de duurzaamheid van de accu.

Comment

Rudy ,

Ik kan je al vertellen dat de accu goed is voor 300 à 400 opnames .
                              Heb met een lading iets meer dan 400 foto's kunnen maken .
                              Wel 3 keer op en afgeladen voor de camera te gebruiken .
                              Duurt 2 dagen en is laaaaannnnggg wachten ....
                              Wat denk je van de antwoorden van Adam-T ?
                              Heb nog ondervonden dat met opnames op ISO400 geen USM nodig is .
                              Zelfs niet op 72dpi op mijn scherm .
                              Kan het gewoon niet geloven !

Beste groetjes .

Danny

Comment

Originally posted by Canonian
                                Rudy ,

Ik kan je al vertellen dat de accu goed is voor 300 à 400 opnames .
                                Heb met een lading iets meer dan 400 foto's kunnen maken .
                                Wel 3 keer op en afgeladen voor de camera te gebruiken .
                                Duurt 2 dagen en is laaaaannnnggg wachten ....
                                Wat denk je van de antwoorden van Adam-T ?
                                Heb nog ondervonden dat met opnames op ISO400 geen USM nodig is .
                                Zelfs niet op 72dpi op mijn scherm .
                                Kan het gewoon niet geloven !

Beste groetjes .

Danny

danny, hoe is de iso in vergelijk met de 10d??

Comment

Working...
                                X